AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #1 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg skal prøve å gjøre historien så kort som mulig. Jeg bor i Danmark men har min familie i Norge. For noen måneder siden ble min mor alvorlig syk.hun fikk hjertestans og falt så hardt at hun brakk lårhalsen. Hun endte opp på sykehuset. Jeg sa opp jobben min i Danmark men samtidig var jeg på ett annet intervju for en jobb jeg virkelig ville ha. Jeg fikk jobben men problemet er nå at jeg må være hjemme og hjelpe min mor. Jeg skulle egentlig startet på jobben forrige torsdag ( hadde oppsigelse tid 1 mnd på den forrige) men jeg reiste hjem og det forsto de på nye jobben. Kontaktet dem og sa jeg blir noen dager over helgen. Rent spontant sendte jeg sms igår og skrev at jeg kommer imorgen. Men sånn situasjonen er så blir det umulig og jeg er nødt til å være her noen dager til.. helst til helgen. Hvordan forklarer jeg dette? Jeg føler jeg har sviktet den nye jobben og at de kanskje trekker tilbake kontrakten. Hvordan forklarer jeg at jeg tok feil med at jeg kunne komme imorgen og at jeg er nødt til å bli lenger?? Anonymkode: 36cfc...f37
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #2 Skrevet 16. oktober 2018 Vær ærlig. Det betyr at de ganske sikkert vil se seg om etter en annen ansatt. Fordi de trenger noen til å gjøre jobben du skulle gjort. Det er ikke det at de ikke bryr seg, de har gjort og vil gjøre det de kan for deg. Men de må samtidig ha noen som gjør jobben du skulle gjort. Det er en vanskelig situasjon for deg, skjønner det. Det er litt vanskelig for dem også, de ønsker ikke å være slemme mot deg på noen måte, men de må også få den jobben gjort. Så, ikke enkelt. Men det enkleste er å være ærlig. Anonymkode: df9ad...261
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #3 Skrevet 16. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men sånn situasjonen er så blir det umulig og jeg er nødt til å være her noen dager til.. helst til helgen. Hvordan forklarer jeg dette? Jeg føler jeg har sviktet den nye jobben og at de kanskje trekker tilbake kontrakten. Hvordan forklarer jeg at jeg tok feil med at jeg kunne komme imorgen og at jeg er nødt til å bli lenger?? Anonymkode: 36cfc...f37 Du trodde det skulle gå greit å reise i dag, men din mor fikk en akutt forverring, og har behov for at du blir værende noen ekstra dager? Det er kanskje å tøye sannheten en smule, men det er vel ikke direkte løgn? Anonymkode: feb76...61f 1
Papirfly Skrevet 16. oktober 2018 #4 Skrevet 16. oktober 2018 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Papirfly, mod.
Anbefalte innlegg