AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #1 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg har to barn på 8 og 12 år som har en stemor. 50-50. Bodd slik de siste 7 årene. De har 1 felles barn på snart 7 år (Det gikk fort i svingen) Nå viser det seg at hun kun vasker sine, barnets og mannens klær. Mannen må vaske våre barns klær. Hun handler alt til sitt barn, men kjøper aldri noe til våre. Hun hjelper sitt barn med alt av lekser og andre ting, mens mine barn må klare seg selv. Hun kjører og frakter sitt barn, har aldri tid til å hjelpe våre barn. Etc etc. Far jobber turnus, så de er mye alene med henne. Er dette normalt? Jeg har prøvd å ta det opp med eksen, men til ingen nytte. Spurt bla om han kan vaske sine klær i tillegg til barnas, at det ikke skal bli så tydelig at de 3 er en kjerne, mens våre to barn er på utsiden. Ingen gehør Er dette en ikke- sak? Anonymkode: 5c050...9d5 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 16. oktober 2018 Eksen din er sikkert en tiltaksløs idiot som ikke hjelper til med noe når det gjelder felles barn, og i tillegg ønsker at hun tar over ansvaret for hans barn. Stemor er sikkert dritt lei av å måtte gjøre ALT i hjemmet, og har gått ut i streik, slik at far må ta seg av egne barn selv! Anonymkode: e2c1c...8d4 78
Drakan Skrevet 16. oktober 2018 #3 Skrevet 16. oktober 2018 Det er uhørt. Synes du må ta det videre til familievern kontoret 😕 At barna blir forskjellsbehandlet og ignorert av stemor er ikke greit. Og om far gir blaffen, hva med å ordne en løsning så barna er i hovedsak hos deg? Hvis de ikke er villig til å engasjere seg for at barna har det fint, så burde ikke barna være der. Er min mening. 18
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #4 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eksen din er sikkert en tiltaksløs idiot som ikke hjelper til med noe når det gjelder felles barn, og i tillegg ønsker at hun tar over ansvaret for hans barn. Stemor er sikkert dritt lei av å måtte gjøre ALT i hjemmet, og har gått ut i streik, slik at far må ta seg av egne barn selv! Anonymkode: e2c1c...8d4 Jeg ser at det ikke kommer frem i innlegget mitt. Eksen gjør alt dette når han er tilstede. Han har alltid vært flink med barna og til å bidra hjemme. Det er når barna er alene med henne at forskjellen blir så veldig tydelig. Som sagt så jobber han turnus, og er dermed mye borte i perioder. Jeg har tidligere sagt at barna kan være hos meg de periodene, men det ble bare veldig rotete fir barna frem ig tilbake.. Anonymkode: 5c050...9d5 7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #5 Skrevet 16. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to barn på 8 og 12 år som har en stemor. 50-50. Bodd slik de siste 7 årene. De har 1 felles barn på snart 7 år (Det gikk fort i svingen) Nå viser det seg at hun kun vasker sine, barnets og mannens klær. Mannen må vaske våre barns klær. Hun handler alt til sitt barn, men kjøper aldri noe til våre. Hun hjelper sitt barn med alt av lekser og andre ting, mens mine barn må klare seg selv. Hun kjører og frakter sitt barn, har aldri tid til å hjelpe våre barn. Etc etc. Far jobber turnus, så de er mye alene med henne. Er dette normalt? Jeg har prøvd å ta det opp med eksen, men til ingen nytte. Spurt bla om han kan vaske sine klær i tillegg til barnas, at det ikke skal bli så tydelig at de 3 er en kjerne, mens våre to barn er på utsiden. Ingen gehør Er dette en ikke- sak? Anonymkode: 5c050...9d5 Veldig gnien og jeg kan bare være glad i mine egne avkom type kvinnfolk. Ikke bra!!! Anonymkode: ec298...aee 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #6 Skrevet 16. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser at det ikke kommer frem i innlegget mitt. Eksen gjør alt dette når han er tilstede. Han har alltid vært flink med barna og til å bidra hjemme. Det er når barna er alene med henne at forskjellen blir så veldig tydelig. Som sagt så jobber han turnus, og er dermed mye borte i perioder. Jeg har tidligere sagt at barna kan være hos meg de periodene, men det ble bare veldig rotete fir barna frem ig tilbake.. Anonymkode: 5c050...9d5 hva vet du om det?? Anonymkode: e2c1c...8d4 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #7 Skrevet 16. oktober 2018 Har du kontakt med stemor på noen måte? Om du har - kan du jo legge det frem på en fin måte - kanskje hun har en god grunn, som gjør det enklere for dere å finne en løsning? Kan nok være vanskelig å forstå, men som noen skriver over - kanskje hun er i streik eller noe...? Men eksen din er nok den store linken du må benytte deg av - men kanskje en prat alle dere tre imellom vil hjelpe? Anonymkode: f9378...2ad 1
Kitcat Skrevet 16. oktober 2018 #8 Skrevet 16. oktober 2018 Sånn du forklarer det her høres det veldig spesielt ut. Det med vasking av klærne ville jeg ikke lagt så mye vekt på, kanskje det er hans bidrag i husarbeidet. Verre da hvis hun forskjellsbehandler i sitt emosjonelle engasjement i barna. Hvordan opplever barna selv samværet? Trives de med å være der? Reagerer de negativt på forskjellsbehandlingen og har fortalt om dette uoppfordret? 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #9 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hva vet du om det?? Anonymkode: e2c1c...8d4 Jeg bodde med ham i 10 år før vi gikk fra hverandre. Barna forteller også om sin hverdag, og det er tydelig at far er like engasjert som han alltid her vært. Anonymkode: 5c050...9d5 4
GammelKaktus Skrevet 16. oktober 2018 #10 Skrevet 16. oktober 2018 Her må jo eksen din få fart på kjerringa elle så kan de jo ikke ha barna 50/50. Barna er jo så store og at jeg regner med at de merker det, for en syk ting å gjør, spesielt når hun har barn selv... 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #11 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, Kitcat skrev: Sånn du forklarer det her høres det veldig spesielt ut. Det med vasking av klærne ville jeg ikke lagt så mye vekt på, kanskje det er hans bidrag i husarbeidet. Verre da hvis hun forskjellsbehandler i sitt emosjonelle engasjement i barna. Hvordan opplever barna selv samværet? Trives de med å være der? Reagerer de negativt på forskjellsbehandlingen og har fortalt om dette uoppfordret? Stemor vasket sine klær, fellesbarnet og mannens. Mannen må vaske barnas. Er det normalt? Anonymkode: 5c050...9d5 7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #12 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde med ham i 10 år før vi gikk fra hverandre. Barna forteller også om sin hverdag, og det er tydelig at far er like engasjert som han alltid her vært. Anonymkode: 5c050...9d5 haha.. akkurat.. han er akkurat som før Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Her må jo eksen din få fart på kjerringa elle så kan de jo ikke ha barna 50/50. Barna er jo så store og at jeg regner med at de merker det, for en syk ting å gjør, spesielt når hun har barn selv... men.. hvorfor kan ikke var vaske sine barns klær? kan ikke far handle? hvorfor skal stemor kjøpe masse til mannens barn? med en ettåring og to større barn alene, så kan det være mye styr og vanskelig å få tid til alt Anonymkode: e2c1c...8d4 9
Trampe Skrevet 16. oktober 2018 #13 Skrevet 16. oktober 2018 Dette er ikke normalt, og overhodet ikke bra for barna! Stakkars barn! Jeg er stemor, og kunne aldri gjort forskjell. Det er en del av pakka når man velger mann med barn fra før, da velger man barnet også. Bestill time på familievernkontoret hvis eksen din ikke vil høre. Dette er ikke bra, og går ut over barna. Hvis ikke denne stemoren kan ta vare på barna må de være hos deg når far er borte. Ikke bruk klesvasken som eksempel. At hun ikke hjelper med lekser og fritidsaktiviteter er mer enn nok grunnlag for en slik samtale. Barna er jo i praksis alene når far er borte, og det kan de ikke være. 18
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #14 Skrevet 16. oktober 2018 Kanskje stemor protesterer mot holdningene til en stemor, som at hun har ingenting å si ang stebarna, men skal svirre rundt de som en grå mus og sørge for mat, klær osv. Men hun må for Guds skyld ikke ytre noen meninger eller virke oppdragende. Anonymkode: 97a06...177 10
Kitcat Skrevet 16. oktober 2018 #15 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemor vasket sine klær, fellesbarnet og mannens. Mannen må vaske barnas. Er det normalt? Anonymkode: 5c050...9d5 Ja, i seg selv ser jeg ikke akkurat det som noe problem. Jeg er gift med barnefar og vi har fire barn. Her hjemme har alle hver sine skittentøy dunker. Som vaskes individuelt. og mannen og jeg fordeler vasking av praktiske årsaker. Derfor reagerer jeg ikke på akkurat den biten. Tror neppe barna bryr seg om hvem som vasker klærne deres. 6
GammelKaktus Skrevet 16. oktober 2018 #16 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: haha.. akkurat.. han er akkurat som før men.. hvorfor kan ikke var vaske sine barns klær? kan ikke far handle? hvorfor skal stemor kjøpe masse til mannens barn? med en ettåring og to større barn alene, så kan det være mye styr og vanskelig å få tid til alt Anonymkode: e2c1c...8d4 Selvfølgelig skal far bidra, det sier seg selv. Men når han er på jobb og stemor har barna så skal hun så godt hun kan behandle alle barna likt, det gjør ikke hun. Hun har jo et barn selv og at hun kan behandle barnets søsken på denne måten er ikke greit, det er sykt. 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #17 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: haha.. akkurat.. han er akkurat som før men.. hvorfor kan ikke var vaske sine barns klær? kan ikke far handle? hvorfor skal stemor kjøpe masse til mannens barn? med en ettåring og to større barn alene, så kan det være mye styr og vanskelig å få tid til alt Anonymkode: e2c1c...8d4 De har en 7- åring. Far vasker sine særkullsbarns klær, men barna reagerer på at hun ikke kan vaske deres også når hun først sette i gang en vaske. 8- åring sitat: «Tror du mamma at «Bente» synes at vi er skikkelig ekle, siden hun ikke vil vaske klærne våre?» Far handler. Til alle sammen. Men, når stemor kjøper en t- skjorte til sin 7- åring, hadde det ikke vært hyggelig om hun kunne tatt med en til 8- åringen også? Anonymkode: 5c050...9d5 12
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #18 Skrevet 16. oktober 2018 Ts her Ser heldigvis at jeg får mye støtte å at denne forskjellsbehandlingen ikke er grei. Da blir det en telefon til fvk. Takk! Anonymkode: 5c050...9d5 18
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #19 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Selvfølgelig skal far bidra, det sier seg selv. Men når han er på jobb og stemor har barna så skal hun så godt hun kan behandle alle barna likt, det gjør ikke hun. Hun har jo et barn selv og at hun kan behandle barnets søsken på denne måten er ikke greit, det er sykt. jeg syns det høres ut som at stemor er lei av at barnas far aldri er tilstede jeg,.. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har en 7- åring. Far vasker sine særkullsbarns klær, men barna reagerer på at hun ikke kan vaske deres også når hun først sette i gang en vaske. 8- åring sitat: «Tror du mamma at «Bente» synes at vi er skikkelig ekle, siden hun ikke vil vaske klærne våre?» Far handler. Til alle sammen. Men, når stemor kjøper en t- skjorte til sin 7- åring, hadde det ikke vært hyggelig om hun kunne tatt med en til 8- åringen også? Anonymkode: 5c050...9d5 jeg har aldri handlet til mine stebarn. Vi har ikke felles økonomi, og jeg har ikke råd til å kjøpe klær til alle... det skjønner barna.. Anonymkode: e2c1c...8d4 22
GammelKaktus Skrevet 16. oktober 2018 #20 Skrevet 16. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg syns det høres ut som at stemor er lei av at barnas far aldri er tilstede jeg,.. jeg har aldri handlet til mine stebarn. Vi har ikke felles økonomi, og jeg har ikke råd til å kjøpe klær til alle... det skjønner barna.. Anonymkode: e2c1c...8d4 Jeg kunne ikke hatt med meg 2 barn til butikken og kun kjøpt til mitt barn, det hadde blitt helt feil. Det går da an å få tilbake penger av foreldrene hvis det er pengene det står på..? Det samme med lekser, å hjelpe sitt eget barn å gi faen i det ene er jo helt blåst... Forstår ikke at folk kan være sammen med voksne mennesker som behandler det som skal være det kjæreste man har som dritt. 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå