Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sauene må klippes med jevne mellomrom eller er det dyremishandling.

Anonymkode: 5e85e...b53

Sant nok. 

Anonymkode: ca672...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man slutter å avle på disse menneskeskapte sauene så blir det slutt på denne type dyremishandling. En villsau feller ullen naturlig. 

Anonymkode: 968e3...c67

Man skal barbere sine fanger, da det er mer barmhjertig. Jeg regner med at de som sier dette selv ville hatt regelmessig barbering i fangenskap.

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Himmel og hav, er det veganeres tur til til å få en runde KG-hets nå? Kan dere ikke chille, spise og gå med hva dere måtte ønske og spise og gå med, og la de som velger noe annet få ta sitt valg i fred?

Hilsen ikke-veganer

Anonymkode: 9c91b...dd1

Når veganere faktisk verbalt plager mennesker de tilfeldigvis støter på, som bruker pels når det er kaldt; og ellers aksjonerer på bondegårder osv., har jeg ingen respekt for dem.

Ellers har jeg inntrykk av at veganere flest er bymennesker som vet svært lite om bondeyrket.

Endret av Mystic woman
Tilføyelse.
  • Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Mystic woman skrev:

Når veganere faktisk verbalt plager mennesker de tilfeldigvis støter på, som bruker pels når det er kaldt; og ellers aksjonerer på bondegårder osv., har jeg ingen respekt for dem.

Hva med andre verbale aksjoner mot urettferdighet? Metoo? Demonstrasjoner mot ambassadene til tyranniske land? Folk som griper inn når de ser noen blir slått ned på åpen gate?

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer dere ikke å svare på spørsmålet?

En annen ting:
Når det gjelder medisiner, er vel de fleste medisinene testet på dyr. Nekter dere å bruke disse medisinene?

Anonymkode: 24aa8...0ec

Om man synes det er greit eller ikke har ingenting å gjøre med veganisme. Fleece er vegansk, om det er etisk riktig å bruke, kan du spørre både veganere og ikke veganere.

Veganere unngår å bidra til utnyttelse av dyr i den grad det er forsvarlig. Når det setter liv og helse på spill er det ikke forsvarlig, så de fleste veganere vaksineres og bruker medisiner som er testet på dyr og produsert med gelantin om de må.

10 minutter siden, Mystic woman skrev:

Det var ikke poenget. Spørsmålet var om veganere synes det er greit å bruke plagg av fleece.

Hvilke materialer har veganere i yttertøy om vinteren når det er sprengkaldt?

Bambusklær er et godt alternativ til ull. Om veganere synes det er greit å bruke det kommer an på personen, det har ingenting med veganisme å gjøre.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Mystic woman skrev:

Har du opplevd det ofte? Jeg har aldri sett det.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Mystic woman said:

Ellers har jeg inntrykk av at veganere flest er bymennesker som vet svært lite om bondeyrket.

Hvem er "dem"? Vet du at de som svarer i disse trådene på KG er de samme som du har støtt på som bruker pels eller aksjonerer mot bondegårder? 

Anonymkode: 9c91b...dd1

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Mystic woman skrev:

Jeg vet lite teknisk om hva Dr. Mengele drev med i konsentrasjonsleirene også, men jeg kan fortsatt kritisere det som moralsk forkastelig.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tvist skrev:

Jeg har ikke opplevd det personlig. Jeg har ikke pelsplagg. Jeg har skotøy av skinn. Det er vel også fyfy.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Tvist said:

:)

Anonymkode: 5e85e...b53

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med andre verbale aksjoner mot urettferdighet? Metoo? Demonstrasjoner mot ambassadene til tyranniske land? Folk som griper inn når de ser noen blir slått ned på åpen gate?

Dette har ingenting med veganisme å gjøre. Tror du virkelig at bare veganere kan være idealister og at annerledes tenkende ikke kan kjempe mot urettferdighet?

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet lite teknisk om hva Dr. Mengele drev med i konsentrasjonsleirene også, men jeg kan fortsatt kritisere det som moralsk forkastelig.

Hvilken sammenheng har dette med veganisme?

Skrevet
Akkurat nå, Mystic woman skrev:

Hvilken sammenheng har dette med veganisme?

Systematisk fangenskap og drap av dyr er like ille, etter min mening verre, enn systematisk fangenskap og drap av mennesker.

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, Mystic woman skrev:

Jeg har ikke opplevd det personlig. Jeg har ikke pelsplagg. Jeg har skotøy av skinn. Det er vel også fyfy.

Har aldri hørt om noen som har kastet maling på folk med skinnsko, men det er nå meg. Tror heller ikke det er vanlig i Norge å kaste maling på folk med Canada goose jakke, eller andre jakker med pels.

Lev og la leve. La veganere la være å bruke skinn, ull og dyreprodukter uten å kritisere, så skal du se at de gjør det samme for deg.

Skrevet
1 minutt siden, Tvist skrev:

Har aldri hørt om noen som har kastet maling på folk med skinnsko, men det er nå meg. Tror heller ikke det er vanlig i Norge å kaste maling på folk med Canada goose jakke, eller andre jakker med pels.

Lev og la leve. La veganere la være å bruke skinn, ull og dyreprodukter uten å kritisere, så skal du se at de gjør det samme for deg.

Maling? Hvor fikk du det fra? For min del kan folk leve og gjøre akkurat som det passer dem. Slik jeg ser det, er det veganere som er aggressive og "angriper" folk som ikke er det.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Mystic woman skrev:

Maling? Hvor fikk du det fra? For min del kan folk leve og gjøre akkurat som det passer dem. Slik jeg ser det, er det veganere som er aggressive og "angriper" folk som ikke er det.

Ville du reagert hvis skoene mine var av menneskehud fra menneskefarmen? En baby per sko?

Skrevet
1 hour ago, Mystic woman said:

Folk flest som bruker pels er søppel da. Med mindre du bor i sibir og mangler alternativer.

7 minutter siden, Mystic woman said:

Gjerne kom med faktiske eksempler på veganere som angriper. Fra Norge ja. Tviler på at du har det da, og at det bare er en (vrangs)forestilling inni hodet ditt.

Anonymkode: 708e7...d33

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Mystic woman skrev:

Kjenner ikke til veganere som har andrepet ikke veganere. Her på KG er det i alle fall veganere som blir mest "angrepet". Selv om det ikke trenger å bety noe.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veganer fordi jeg mener dyr er mer verdt enn mennesker. Jeg hadde ikke gjort meg noe om mennesker ble stuet sammen og tvangsbarbert, men når det skjer med sauer blir jeg lei meg.

Du mener sånn forholdene var til jødene i konsentrasjonsleire? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest som bruker pels er søppel da. Med mindre du bor i sibir og mangler alternativer.

Gjerne kom med faktiske eksempler på veganere som angriper. Fra Norge ja. Tviler på at du har det da, og at det bare er en (vrangs)forestilling inni hodet ditt.

Anonymkode: 708e7...d33

Her går du langt over streken i din karakteristikk av folk! Hva folk flest kler seg i, sier ikke veldig mye om deres personlighet. Min nå avdøde, giktiske, gamle bestemor er søppel. :grine:

Endret av Mystic woman
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...