AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #1 Skrevet 15. oktober 2018 Judge Judy hevder her at begge to er like mye foreldre. Men jeg føler moren er den som har båret barnet og derfor er den som står nærmest barnet. Så tar hun ikke litt feil her? Burde ikke hun vite det, hun som har hatt barn selv? Anonymkode: bda81...ffa 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #3 Skrevet 15. oktober 2018 Enig 100% med Judge Judy! Anonymkode: adfef...326 9
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #4 Skrevet 15. oktober 2018 I de fleste tilfeller er hun det. Anonymkode: 3aafe...769 3
Summ Skrevet 15. oktober 2018 #5 Skrevet 15. oktober 2018 Dummeste jeg har hørt!! Hva med surrogat? Eller adopsjon der de får barnet ved fødsel? Er ikke den damen som har båret barnet, som er omsorgsperson? Hvorfor kan ikke far være omsorgsperson på lik linje med mor, når det ikke alltid engang er den som bærer barnet blir moren? 2
Gjest HanenIFlokken Skrevet 15. oktober 2018 #6 Skrevet 15. oktober 2018 (endret) Mange kvinner mener at de har hovedeierskap i et barn av alle ulike rare grunner. (Ååå mor har båret frem barnet så hun har mest tilknytting og 'eier' derfor mest) Så må en slutte å snakke om er barn som en eiendel, for er barn er IKKE en eiendel. Både mor og far er omsorgspersoner for barnet. Så finnes det et utall av forskjellige problemstillinger oppå dette ; Mor vil ikke ha noe med barnet å gjøre, far vil ikke ha noe med barnet å gjøre, barnet bor mest hos mor, barnet bor mest hos far osv. Barna har behov for både mor og far som omsorgspersoner, og begge parter er i de fleste tilfeller like godt egnet til det. Det finnes både råtne mødre og råtne fedre, og tipper fordelingen der er ganske jevn. Endret 15. oktober 2018 av HanenIFlokken
Zienna Skrevet 15. oktober 2018 #7 Skrevet 15. oktober 2018 Å være barnets omsorgsperson betyr å være den som følger barnet opp, hver dag og time. Som sørger for at barnet har det trygt og godt, at det har stimuli til å vokse. Omsorgspersonen er den stabile i barnets hverdag. Å bære fram et barn er noe helt annet, og sier ingen ting om mors evne som omsorgsperson. . 13
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #8 Skrevet 15. oktober 2018 Det finnes mange omsorgspersoner som ikke har barn også. Tenk det. Anonymkode: 9bc77...5bf
Fireflies Skrevet 15. oktober 2018 #9 Skrevet 15. oktober 2018 Du kan føle så mye som du vil. Både far og mor er like mye omsorgspersoner, og det å skulle si at dert er den som har båret barnet frem som er det er ugreit å si mot alle adopderte barn!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #10 Skrevet 15. oktober 2018 3 minutter siden, Fireflies skrev: Du kan føle så mye som du vil. Både far og mor er like mye omsorgspersoner, og det å skulle si at dert er den som har båret barnet frem som er det er ugreit å si mot alle adopderte barn! Det blir vel stort sett brukt om det er en tvist eller at far (gud forby) skulle ønske 50/50 eller hovedomsorg. Anonymkode: adfef...326
Fireflies Skrevet 15. oktober 2018 #11 Skrevet 15. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir vel stort sett brukt om det er en tvist eller at far (gud forby) skulle ønske 50/50 eller hovedomsorg. Anonymkode: adfef...326 Jeg bare fatter det ikke. Hvor vanskelig er det å forstå at mor og far er begge omsorgspersoner. Jizez. 5
Brunello Skrevet 16. oktober 2018 #12 Skrevet 16. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Judge Judy hevder her at begge to er like mye foreldre. Men jeg føler moren er den som har båret barnet og derfor er den som står nærmest barnet. Så tar hun ikke litt feil her? Burde ikke hun vite det, hun som har hatt barn selv? Anonymkode: bda81...ffa Å føde et barn kvalifiserer i seg selv ikke kvinner til å være gode omsorgspersoner. Historien er full av eksempler på det motsatte. Å hevde at kvinner egner seg bedre er litt gammeldags. Jeg tror barn har best av å vokse opp i hjem der begge foreldrene anser hverandre som likeverdige omsorgspersoner. 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #13 Skrevet 16. oktober 2018 Begge foreldre skal være likestilt som omsorgsperson for sine barn. Om foreldrene skiller lag så skal den som er best egnet ha omsorgen. Og da skal ikke den ene favoriseres foran den andre. Da skal den som er best egnet ha omsorgen. I noen tilfeller er det far. I andre er det mor. Bare fordi at moren har båret barnet gjennom svangerskap gir ikke henne fortrinn. Det argumentet er egoistisk når det er tatt i bruk. Anonymkode: 021c6...560 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #14 Skrevet 16. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I de fleste tilfeller er hun det. Anonymkode: 3aafe...769 Nei. Anonymkode: 021c6...560
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #15 Skrevet 16. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Judge Judy hevder her at begge to er like mye foreldre. Men jeg føler moren er den som har båret barnet og derfor er den som står nærmest barnet. Så tar hun ikke litt feil her? Burde ikke hun vite det, hun som har hatt barn selv? Anonymkode: bda81...ffa Nei. Begge foreldre er likestilt. Anonymkode: 021c6...560
Gjest BearMama Skrevet 16. oktober 2018 #16 Skrevet 16. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Judge Judy hevder her at begge to er like mye foreldre. Men jeg føler moren er den som har båret barnet og derfor er den som står nærmest barnet. Så tar hun ikke litt feil her? Burde ikke hun vite det, hun som har hatt barn selv? Anonymkode: bda81...ffa Vet du hva en omsorgsperson er?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #17 Skrevet 16. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Judge Judy hevder her at begge to er like mye foreldre. Men jeg føler moren er den som har båret barnet og derfor er den som står nærmest barnet. Så tar hun ikke litt feil her? Burde ikke hun vite det, hun som har hatt barn selv? Anonymkode: bda81...ffa Du har så feil, det er ikke bare moren som er omsorgspersonen, bare for at hun har båret fram barnet. Man er jo to om å lage barn, og det vet du så innmari godt, egoist. Anonymkode: 6f7b1...045
Gjest COSL Innovator Skrevet 16. oktober 2018 #18 Skrevet 16. oktober 2018 Judge Judy har helt rett. Begge foreldre er omsorgspersoner og likestilte.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #19 Skrevet 16. oktober 2018 Håper flere fedre får hovedomsorgen for barn(a)(et). De kjennes som om kvinner vil ha omsorgen, for å få de beste økonomiske fordelene. Jeg har sett flere bevis på det. Kanskje på tide at flere kvinner betaler barnebidrag osv? Anonymkode: 6f7b1...045 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 16. oktober 2018 #20 Skrevet 16. oktober 2018 Selvfølgelig er begge foreldrene likestilt, og det er jo faktisk helt hårreisende å fortsatt mene at mor skal ha noen slags større rettighet på felles barn enn far.... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå