AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #1 Skrevet 15. oktober 2018 Reiste tilbake til leiligheten min i dag etter å ha vært på høstferie. Jeg har en voldsom edderkoppfobi (og ja, jeg har laget en tråd om dette for et par uker/mnd siden). Velkomsten min ble selvsagt en svær edderkopp i ullteppet mitt. Kofferten min var lukket, men ikke helt igjen - altså en liten åpning i kofferten. Jeg kastet en bok etter edderkoppen, men bommet akkurat. Den løp oppi kofferten min, noe som er krise med tanke på at jeg ikke har pakket ferdig ut. Lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan få den ut av kofferten. Kanskje jeg kan sette kofferten åpen ute i gangen min (som er utenfor leiligheten), slik at den går ut fra kofferten? Anonymkode: 21b10...9cd
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Skrevet 15. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiste tilbake til leiligheten min i dag etter å ha vært på høstferie. Jeg har en voldsom edderkoppfobi (og ja, jeg har laget en tråd om dette for et par uker/mnd siden). Velkomsten min ble selvsagt en svær edderkopp i ullteppet mitt. Kofferten min var lukket, men ikke helt igjen - altså en liten åpning i kofferten. Jeg kastet en bok etter edderkoppen, men bommet akkurat. Den løp oppi kofferten min, noe som er krise med tanke på at jeg ikke har pakket ferdig ut. Lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan få den ut av kofferten. Kanskje jeg kan sette kofferten åpen ute i gangen min (som er utenfor leiligheten), slik at den går ut fra kofferten? Anonymkode: 21b10...9cd Lukk kofferten helt igjen, og få en venn til å åpne kofferten og fjerne edderkoppen i morgen. Anonymkode: bc127...517
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #3 Skrevet 15. oktober 2018 Tror det beste er at du rett og slett prøver å drepe denne edderkoppen, så den ikke legger egg og utvikler en art her. Insekter trekkes mot lys. Ha det helt mørkt, utenom en lampe som gir avgrenset lys f.eks leselampe, en stund. Drep den med en fluesmekke eller sammenrullet avis som du klasker på den. Det nytter ikke å kaste bøker eller blader på den, med mindre du er ekstremt treffsikker. Anonymkode: 212b2...8a2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #4 Skrevet 15. oktober 2018 Ups, leste visst feil. Trodde du hadde tatt med deg en voldsom edderkopp fra ferieAnonymkode: 212b2...8a2 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #5 Skrevet 15. oktober 2018 Om du legger kofferten i fryseren i et døgn eller to, så dør kanskje edderkoppen? Anonymkode: bc127...517
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #6 Skrevet 15. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du legger kofferten i fryseren i et døgn eller to, så dør kanskje edderkoppen? Anonymkode: bc127...517 Har ikke så stor fryser at jeg har plass til kofferten. Men, det trenger jeg ikke heller, for edderkoppen kom frem i lyset igjen. Så enten gikk den aldri i kofferten, eller så har den gått ut. Til tross for at jeg har kastet ting etter den hele tre ganger, er den fryktløs. Den løpet rett mot meg, og hadde ikke jeg hoppet opp på et bord hadde den seriøst bare klatret seg opp på meg. Er helt sykt. Nå tror jeg den er under sofaen. Heldigvis skal jeg flytte herfra om to måneder, men det blir tungt å holde ut så lenge. Blir seriøst deprimert av insekter, orker ikke mer og flytter derfor hjem om to mnd. Fyfaen. TS Anonymkode: 21b10...9cd
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #7 Skrevet 15. oktober 2018 Araknofobi tror jeg det heter, men høres jo ut som om du har fobi mot edderkopper ja. Det heter Araknofobi, ikke edderkoppforbi. Anonymkode: 2a18b...b60
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #8 Skrevet 15. oktober 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Araknofobi tror jeg det heter, men høres jo ut som om du har fobi mot edderkopper ja. Det heter Araknofobi, ikke edderkoppforbi. Anonymkode: 2a18b...b60 Det hjalp meg ingenting med det jeg lurte på overhodet. TS Anonymkode: 21b10...9cd 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #9 Skrevet 16. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Araknofobi tror jeg det heter, men høres jo ut som om du har fobi mot edderkopper ja. Det heter Araknofobi, ikke edderkoppforbi. Anonymkode: 2a18b...b60 På norsk er det helt greit å bruke ordet edderkoppfobi. Anonymkode: 33b82...d78 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #10 Skrevet 16. oktober 2018 Edderkoppen gjør deg ingenting. Bær den ut Anonymkode: 065dd...61d
Lita_go Skrevet 16. oktober 2018 #11 Skrevet 16. oktober 2018 Hårspray! Da stivner den å står i ro slik at du får drepe den! Kvinn deg opp nå, dette klarer du🤗
Gjest HanenIFlokken Skrevet 16. oktober 2018 #12 Skrevet 16. oktober 2018 Edderkopp er noe dritt, jeg ville brukt bensin eller dynamitt 🙄
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #13 Skrevet 16. oktober 2018 Har drept insekter med å spraye vaskemiddel på dem. Edderkopper kan overleve dette, men prøv. Det kan gjøre at den dør om du er heldig. Anonymkode: 9df1b...9a1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #14 Skrevet 16. oktober 2018 Klarer ikke mer. Sov 2-3 timer i natt og er helt ødelagt. Tør knapt gå ut av rommet. Gikk på do i sted, og da så jeg ikke edderkoppen. Så aner ikke hvor den er nå (men det er altså ikke lenger i kofferten). TS Anonymkode: 21b10...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå