Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine fineste juleminner?

Jeg kan begynne:

Mine beste juleminner var da vi hver eneste jul fikk 2 store kasser med julemat og masse julegaver fra slektningene våre i Sogn og Fjordane. Det var lefser, gomber, pinnekjøtt og alt var hjemmelaget. Det som var det største for oss barn, var jo gavene selvsagt og vi måtte sjekke veldig nøye hvem de forskjellige pakkene var til. Akkurat da begynte julen for oss barn.

Vi hadde også en tradisjon med å liste oss på tå opp trappen til besteforeldrene våre med julegavene til dem, som vi hadde laget på skolen i sløyd og håndarbeidstimene Det var nesten magisk og vi følte oss som snille julenisser, der vi håpet at besteforeldrene skulle bli overbevist om at det var selve julenissen som var kommet på besøk.

MerryChr.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker det var snø en gang i jula, det var fint :)

Anonymkode: 1b385...131

• Liker 1
Skrevet

- Å sette ut mat til nissen før vi la oss lille julaften. Da dekket vi bordet til ham med og la fram forskjellige julekaker, sjokolade, nøtter og klementiner og en kanne kaffe. Neste morgen kunne vi se at han hadde vært for det var bare kakesmuler på tallerkene, sjokoladepapir og han skrev alltid "takk" i klementinskall. :hjerte: Vi gjør det samme med barna våre og de synes det er helt magisk.

- Sene spillkvelder hver dag i julen. Det er noe vi ofte gjør ellers også, vi har alltid vært en spilleglad familie, men det var liksom noe ekstra spesielt med spillingen utover sene julekvelder med den gode julestemningen. 

- Å våkne julaften morgen og se alle gavene under treet og den velfylte julestrømpen. Broren min og jeg tok med dynene våre opp på stua og satte oss vel til rette foran TVen med alle juleprogrammene, bare oss to tidlig om morgenen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vokste opp i et stort 1700 talls hus med tre stuer på en akse. Min mor pyntet alle stuene i forskjellig stil og når alt var klart til jul var det magisk vakkert. 

Anonymkode: 69be9...cb2

• Liker 1
Skrevet

Julen 1988 vil alltid være spesiell for meg. Jeg var 13, vi bodde i en stor leilighet, og hele hurven var samlet. Den julen fikk jeg et spill til min Commodore 64 som jeg hadde gledet meg lenge til, og det var usedvanlig god stemning. Det er mye som er vanskelig å sette fingeren på, men det er noe med den jula som jeg aldri har opplevd før eller siden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...