AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #1 Skrevet 15. oktober 2018 Tenker på å ha inne. For og i mot kanin vs marsvin? Anonymkode: 1cf82...fa2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Skrevet 15. oktober 2018 Kanin må ha konstant STOR plass. Nei de kan ikke sitte i et lite (selv de store burene er for små) bur når du er borte. Du må da bygge en innhegning og sikre området kaninen skal være på. I tilleg må de være to. Du må kastrere begge to, og det er mye ny info ang ernæring. Meld deg gjerne inn i den store kaninboka på Facebook for å få råd om du velger å skaffe kaniner Marsvin har jeg ikke nok kompetanse om til å kunne uttale meg om dem. Anonymkode: 03520...d4e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #4 Skrevet 16. oktober 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanin må ha konstant STOR plass. Nei de kan ikke sitte i et lite (selv de store burene er for små) bur når du er borte. Du må da bygge en innhegning og sikre området kaninen skal være på. I tilleg må de være to. Du må kastrere begge to, og det er mye ny info ang ernæring. Meld deg gjerne inn i den store kaninboka på Facebook for å få råd om du velger å skaffe kaniner Marsvin har jeg ikke nok kompetanse om til å kunne uttale meg om dem. Anonymkode: 03520...d4e Mye av det samme på marsvin, flere, helt tre eller fire. To kan gå, men aldri, aldri! ett marsvin alene. Stor plass hvor de kan bevege på seg. Jeg hadde marsvin, og savner det. Kjempekoselig med alle lydene de kommer med når de skal få mat, all romstering, hvor sosiale de er. Hadde et fast bur til de hvor de gikk ut og inn og en innhegning rundt hvor de hadde fri tilgang. Innimellom hadde de også fri tilgang til hele stua. Anonymkode: 0f702...84a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #5 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg har hatt begge likte best kanin. Anonymkode: c21f0...ecf
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #6 Skrevet 16. oktober 2018 Marsvin, har hatt mange ❤️ Ja, de må være to, og ha god plass. Minuset er vel at de tisser og bæsjer overalt (i huset og på deg). Men utrolig fine dyr! Har hatt lyst på det igjen en stund, men prøver å huske på hvor mye jobb det er med burstell, og hvor dyrt det er. Og utrolig fælt når de dør Anonymkode: 37ee3...1a8
Måbarefåsiat... Skrevet 16. oktober 2018 #7 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg opplever kaniner som upålitelige, og ustyrlige. Har aldri hatt. Men har hatt marsvin i mange år, og mer trivelig og sosiale dyr skal du lete lenge etter.
Million Skrevet 16. oktober 2018 #8 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg har hatt marsvin et par ganger, og stemmer for dem! De er utrolig søte og koselige, med alle de koselige lydene de lager. Og når de lærer seg lyden av kjøleskapsdøren betyr at grønnsaker kanskje blir tatt ut... 🙂 De er så fine og kommer med mange forskjellige pelslengder og farger. Marsvin er flokkdyr og skal aldri være alene. De skal være sammen med minst ett annet marsvin. Folk som sier noe annet har ikke peiling eller lyver. Marsvin skal heller ikke være sammen med kaniner. Det er ikke godt nok! Marsvin + marsvin skal det være. Jeg sto i en zoobutikk en gang og så på noen varer, da jeg overhørte den ansatte si til en potensiell kunde at "jada, du kan godt kjøpe bare ett marsvin!" Det er jo helt galskap at en ansatt ikke aner filla om de levende vesenene de selger! Bak kassa i en hylle hadde de rader med faktabøker om ulike typer dyr. De kan vel bruke dødtid bak kassa på å lese seg opp litt!? Og hvis de ikke VET, og vet selv at de ikke VET, så anbefal heller kunden å kjøpe den boka om marsvin først da, så kan de lese seg opp hjemme før de går til innkjøp av et levende dyr! Fatter ikke hva folk tenker på. Bare spaserer inn i en butikk uten å ha lest noenting om det levende dyret de har tenkt å skaffe seg. Jeg savner marsvinene veldig, så jeg lurer innimellom på å skaffe meg et par nye. Men problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skulle hatt de, det er bare en liten leilighet og det er fullt overalt. Men skulle gjerne hatt et par stykker! 🙂 Anbefales. De blir tamme, og kan lære seg enkle tricks faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå