Gå til innhold

Har noen her strikket sorbet cardigan ?

Absol

Anbefalte innlegg

Oppskriften sier, i info, at det skal økes mot høyre før mm og mot venstre etter mm, hvilket virker logisk, men så, i selve oppskriften står det "strikk 16 r, øk (venstre) 1r (mm) øk høyre " ???????

Legger ved bilder fra oppskrift mens jeg setter i gang med å øke på den logiske måten 🤣🤣🤣

Screenshot_20181015-210308_Drive.jpg

Screenshot_20181015-210325_Drive.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er egentlig spørsmålet ditt? :)

Leser det første sitatet som bare en generell forklaring på at høyre og venstrevridd økning skal brukes, dette har ikke vært så vanlig i norske oppskrifter så er nok bare en fremheving for å gjøre folk ekstra oppmerksomme på det.

Det andre sitatet er selve oppskriften, der det tydelig kommer fram at det skal være en maske rett mellom økingene, og markøren kan plasseres i selve den masken. Eller noen ganger skrives det som her, at markøren som merker midtmasken plasseres rett før/etter den. 

Anonymkode: 4721e...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den strikkes fra bunnen og opp. 

I forklaringen står det at økning før mm skal være til høyre og i oppskrift står det at den skal være til venstre.

Om jeg gjør som oppskriften sier vil økningene peke "innover" mot mm hvilket blir helt feil i mitt hode? 

Lurer bare på om noen har strikket denne jakka og vil fortelle meg hvordan de la økningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
strikkemary

Hei! Den strikkes ovenfra og ned. Økningene gjør du ved at før merketråden stikker du venstre p inn under lenken bakfra (rett), og etter merketråden stikker du venstre p inn under lenken forfra (vridd rett). Føler oppskriften er litt selvmotsigende, så jeg måtte ta opp! Men det jeg skrev nå er i hvert fall sånn det skal være 🙂 Håper det kan være til hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...