Gå til innhold

Dere elever og studenter som kunne tenkt dere mattehjelp, hvor mye ville du betalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er helt rett sted, men leker litt med ideén om mattehjelp - da jeg uansett hjelper mange bekjente med slikt. 

Så det jeg lurer på, rett ut, er hvor mye du som elev eller student ville ha betalt (eller følt var en rimelig pris) for privatlærer i matte? F.eks for 1 time undervisning, med forarbeid og oppfølging inkludert. Kanskje det er "generell" undervisning, eller kanskje forberedelse til prøver / eksamen, eller kanskje innleveringer / arbeidskrav dere sliter med. 

Obs! Dette er altså ikke noen form for annonse, prøver bare å ta temperaturen på hva folk føler er rimelig for undervisning. Tenker da enten en-til-en "in person", eller kanskje over web-cam, eller liknende. 

Anonymkode: 07b10...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange sider som formidler hjelpelærer over nett etc. Benyttet meg av dette noen ganger under studietiden og det er Dyrt! Jeg var vel oppe i 10-12.000 til slutt og det var ikke mange timene jeg hadde ila en to måneders periode, så noen kan være villig til å betale mye! 

Undersøk hva disse sidene tar, og legg deg en del under. Reklamer godt og du vil garantert få mange kunder!

Anonymkode: b9ed7...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte 550 kr per time, og kommer ikke til å bruke de igjen til tross for at jeg har ekstremt bruk for mattehjelp til en eksamen snart.

det var mye rot, læreren overlot til meg å finne oppgaver/planlegge.

og sukket hele tiden»dette er basic matte du bør kunne»

vel var jo derfor jeg bet over 8000kr; fordi jeg ikke kan det.

jeg ville betalt ca 250-280 kr for(privat) mattehjelp skulle jeg benyttet noen igjen.

Anonymkode: 5da03...493

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: 

Takk for svar, jeg har sett litt rundt på de sidene, og de tar seg greit betalt - ja, men jeg regner med mye av prisen også ligger fortjeneste til selskap, samt eventuelle faste / variable som må bakes inn. Spesielt om de har lokaler, og sånt...dersom de "bare" fungerer som en tredjepart mellom underviser og elev, og alt skjer over nett e.l, så burde det vel være mindre. 

En kjapp kalkyle for noen med Mastergrad vil jo se ca. slik ut:

Lønn (Årslønn / 1650 = ca. 500000 kr / 1650 t) = ca. 303 kr / t

Faste kostnader (50000 kr / 1650 t) = ca. 30 kr 

Eks MVA = 333 kr 

Ink. MVA = 416.25 kr 

--- 

Da blir f.eks 40 timer undervisning (ca. samme som et semester) å koste 16650 kr - som da inkluderer 20 timer forarbeid, og 10 timer oppfølging. 

Også går det jo an å gi rabatt o.l på flere timer. 

Virker ikke helt på jordet spør du meg? For mange så er jo en god forståelse (og karakter) i matematikk veldig viktig, med tanke på drømmestudier o.l. 

Anonymkode: 07b10...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...