Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er klar over at det strengt tatt ikke er lov å ta med seg dyr inn på kaféer og kaffebarer av hensyn til blant annet allergikere. Men enkelte steder ser man gjennom fingrene med slikt, og små hunder blir ikke kastet ut igjen om eierne tar dem med seg inn. Vet du om det finnes kaféer i Oslo hvor man "tillater" hunder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det på frogner mo'n tro at man er litt liberale på det der? Men det gjelder vel først og fremst fortauskcafe'er.

Skrevet

Ja, på fortauskaféene er det vel stort sett greit å ta med seg bisken. Jeg gleder meg til sommeren :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er vel ikke bare av "hensyn" til allergikere at det ikke er lov å ta med seg dyr inn på serveringssteder, det har kanskje noe med at helsetilsynet/næringsmiddeltilsynet ikke er så veldig glad i at det løper pelsdyr (i alle størrelser, arter og fasonger) rundt i nærheten av der det tilberedes og oppbevares mat- og drikkevarer?

Skrevet

Ja, jeg er klar over alt dette, Bjørnsdatter. Likevel er det enkelte kaféer som synes det er helt greit at dyr taes med inn. Man kan like det eller ikke like det, det er ikke diskusjonen her. Jeg spør bare om du vet om hvor det finnes kaféer som "tillater" det.

(Jeg vet om én i Oslo, den ligger like ved veterinærhøgskolen. Det er forøvrig endel veterinærer som sitter i stillingene i Mattilsynet som utfører hygienekontroller på serveringssteder. Ikke at det har noe med saken å gjøre, synes bare det er en artig tanke)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du førerhund kan du gå på Continental...

Skrevet

Jeg vet om et sted! :-)

Pet Shop Girls (dyrebutikk i Oslo), har kafé for to- og firbeinte!

http://www.petshopgirls.no/html-sider/Lekk..._hundecafe.html

Tenkte jeg skulle sjekke det ut en gang jeg er i Oslo. Hadde vært hyggelig for hunden min å gå på kafe. :)

Dessuten er det et sted i Kragerø som ønsker hunder velkomne:

http://tollboden.org/tollboden_new/

Hører gjerne fra folk som har prøvd dette! :)

Skrevet
Jeg vet om et sted!  :-)

Pet Shop Girls (dyrebutikk i Oslo), har kafé for to- og firbeinte!  

http://www.petshopgirls.no/html-sider/Lekk..._hundecafe.html

Tenkte jeg skulle sjekke det ut en gang jeg er i Oslo. Hadde vært hyggelig for hunden min å gå på kafe. :)

Dessuten er det et sted i Kragerø som ønsker hunder velkomne:

http://tollboden.org/tollboden_new/

Hører gjerne fra folk som har prøvd dette! :)

:hoppe: jippi, nå blir knerten glad, dette skal vi prøve!

tusen takk for tips! :kyss:

Skrevet

Café M i Bogstadveien/Valkyriegaten ved Majorstuen tillater også hunder, unntatt i sin restaurant-del (ok i i kafé-delen og ute).

Skrevet

Si i fra hvis du prøver da! :)

Kafé M har bra kaffe!

• 3 uker senere...
Skrevet
Si i fra hvis du prøver da!  :)  

Nå har vi vært på Lekkerbisken hundekafé. Kjempegøyalt sted, og hunden min elsket det :)

Skrevet

Så kult! Hvordan fungerte det da?

Skrevet
Så kult! Hvordan fungerte det da?

Denne her artikkelen forteller godt om stedet.

Man får ta med seg hunden inn i butikken selvsagt. Der er en liten terasse utenfor til å nyte kaffe og hundekjeks på, og en hage til å løpe rundt i. Og mange hyggelige mennesker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gidder ikke legge igjen spenn på en plass der ikke Bandit er velkommen. Jeg har hatt han med meg ut på lørdagkvelder . Fucker du med bikkja mi, fucker du med meg.

Peace out.. Guran

Skrevet
Jeg gidder ikke legge igjen spenn på en plass der ikke Bandit er velkommen. Jeg har hatt han med meg ut på lørdagkvelder . Fucker du med bikkja mi, fucker du med meg.

Peace out.. Guran

Har du og Bandit etpar gode kafé-forslag, Guran, bevandret som dere er på byen?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har bodd i Oslo et par år og hørte noen snakke om en kafe/pub hvor du kunne ta med hunden. Jeg fant den aldri , men jeg tror den lå en plass på Grønnland.. Jeg har vært mye på Grønnland, og jeg så etter den kafeen eller puben mye, men jeg så den aldri.

Det dreier seg vel om en slags fortauskafe hvor du kan sitte ute med hunden.

Jeg har hatt med hunden på kafe i Trondheim , men på vår/ sommer tid da, for da kan vi sitte ute og han ligger rolig ved siden av... :)

Skrevet

solsiden skal være knall for sånt her oppe sies det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg og Trajan har vært på solsiden..også på bakklandet... Hvis vi ikke finner noen plass, går vi innom 7 elleven og kjøper en kaffe og setter oss på en benk og ser. Han trives med å være med på kafe, bare han har vann og sånn.. :)

Skrevet

var faktisk på årets første utepils på Solsiden i går.....og Bikkja var selvfølgelig med! Hun liker å få være med på det som skjer!

Skrevet
var faktisk på årets første utepils på Solsiden i går.....og Bikkja var selvfølgelig med! Hun liker å få være med på det som skjer!

Hvilken hund har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...