AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #1 Skrevet 15. oktober 2018 Barnet kan opptre voldsomt i lek, feks dytte til lekekameraten slik at h*n fikk en diger kul i panna, true å kaste en krakk på sitt yngre søsken, noe urolig på skolen i timene og der har lærere reagert.. Kan jo hende barnet har reagert negativt på skilsmisse mlm foreldre feks? Bør BUP inn? Dette er ikke mitt barn. I dialog med meg er barnet veldig snill, spørrende og virker omtenksom. Anonymkode: 8b13b...8d3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Skrevet 15. oktober 2018 Du har jo ikke skrevet noe alder på barnet men når det oppfører seg slik i skolealder så ville jeg hatt barnet inn på BUP. Anonymkode: b7022...a1c 1
Gjest moreno Skrevet 15. oktober 2018 #3 Skrevet 15. oktober 2018 Umulig å si ut fra det du skriver. Kan være at det andre barnet har provosert h*n, at de voksne ikke takler h*n riktig, at h*n sliter faglig... PPT bør også vurderes.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #4 Skrevet 15. oktober 2018 1 minutt siden, moreno skrev: Umulig å si ut fra det du skriver. Kan være at det andre barnet har provosert h*n, at de voksne ikke takler h*n riktig, at h*n sliter faglig... PPT bør også vurderes. Barnet sliter litt med å konsentrere seg, tror ikke h*n er utredet for adhd heller Mulig raserianfall skyldes at h*n får mye tilsnakk/kjeft hjemme, vet ikke.. Det med at h*n truet med å kaste krakken på det andre barnet var i lek, ergo var ingen sinte. Også det med dyttingen skjedde i lek. Leker litt voldsomt synes jeg. Hadde barnet med på en aktivitet utenfor hjemmet som krever konsentrasjon og vente på tur, h*n bare løp rundt i lokalet. Anonymkode: 8b13b...8d3
KatyP Skrevet 15. oktober 2018 #5 Skrevet 15. oktober 2018 Hvem er du i forhold til barnet? Kjenner du barnet godt og har gjort det lenge? Er dette adferd som plutselig har kommet eller er det snakk om at barnet har vært slik lenge? Det er vanskelig å gi konkrete råd om bup osv da barn ofte går gjennom faser, kan oppleve ting de ikke helt skjønner, føle ting de ikke kan sette ord på osv som gjenspeiler seg i avvikende/ voldsom adferd.
Missy1 Skrevet 15. oktober 2018 #6 Skrevet 15. oktober 2018 Kan det være tilfelle at foreldrene gir veldig mye oppmerksomhet på negativ atferd? Kjefting, snakker mye om det, straff av noe slag? For det virker mot sin hensikt. Barnet vil søke oppmerksomhet ved å gjøre de tingene han får mest oppmerksomhet for. Og hvis foreldrene ikke er flinke til å forsterke den positive atferden heller så blir det negativ atferd barnet bruker for å få foreldrenes oppmerksomhet. Du kjenner kanskje foreldrene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå