Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går et nettstudie i pedagogikk og flere av arbeidskravene er i grupper, jeg synes egentlig det er litt dumt. Det er ikke like lett å få kontakt med medstudenter, ikke alle som svarer og det går lang tid før man får noe svar. Det er så tungvint! Nå er jeg redd for at arbeidskravene ikke blir godkjent pga av dette og da får jeg jo ikke tatt eksamen. Er jo ikke meningen at man skal skrive oppgaven alene heller og det hadde vært litt lettere med flere som skrev sammen og at vi fikk til en dialog. Jeg har sendt mail til emenansvarlig men fikk ikke noe særlig hjelp der. Er det flere som har opplevd det samme? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Anonymkode: ad20c...28c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et sted på studietiden deres der dere kan chatte? Hvis ikke du får kontakt med andre studenter, så må skolen kunne hjelpe deg med å få kontakt. Skjønner at dette er frustrerende. Forklar at du har prøvd å ta kontakt flere ganger, men ikke fått svar. 

Anonymkode: 61c76...89e

Skrevet

Da gir du beskjed til faglærer om at en eller flere av gruppemedlemmene ikke samarbeider, for det å aldri svare eller svare meget sent er en form for motvilje mot samarbeid. Folk kan ikke nødvendigvis svare på direkten alltid, siden hverdagen er hektisk for de fleste, men innen en dag eller to bør man kunne forvente at folk svarer. 

Anonymkode: 005ad...557

Skrevet

Da jeg studerte på denne måten avtalte vi som var på samme gruppe møter på chat hvor vi diskuterte oppgavene og skrev så hver våre deler av besvarelsene med nye møter og diskusjoner underveis. Fungerte kjempebra.

Skrevet
Akkurat nå, asterix skrev:

Da jeg studerte på denne måten avtalte vi som var på samme gruppe møter på chat hvor vi diskuterte oppgavene og skrev så hver våre deler av besvarelsene med nye møter og diskusjoner underveis. Fungerte kjempebra.

det er sånn vi gjør det, men vanskelig når vedkommende virker lite engasjert og virker ikke som denne personen har så mye erfaring i å studere heller. Ikke satt seg ordentlig inn i oppgaver og viser lite initiativ til å løse oppgaven. Da blir jeg som må lede ann hele tiden og det ønsker jeg egentlig ikke. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er sånn vi gjør det, men vanskelig når vedkommende virker lite engasjert og virker ikke som denne personen har så mye erfaring i å studere heller. Ikke satt seg ordentlig inn i oppgaver og viser lite initiativ til å løse oppgaven. Da blir jeg som må lede ann hele tiden og det ønsker jeg egentlig ikke. 

Da ville jeg bedt læreren om å finne en annen gruppedeltaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...