Gnå Skrevet 15. oktober 2018 #1 Skrevet 15. oktober 2018 Har du noen gang "byttet" hunderase, altså hatt en hund av én rase, og valgt en annen når du skulle kjøpe ny? Hvilken rase byttet du fra, og hvilken byttet du til? Hvorfor gjorde du dette byttet?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Skrevet 15. oktober 2018 Byttet fordi mine preferanser på pels, mosjon og temperament endret seg i løpet av årene. Anonymkode: 798d3...4e7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #3 Skrevet 16. oktober 2018 Har eurasier, skaffet toller. "Byttet" fordi samboer og jeg har blitt mye mer interessert i hundesport enn vi var da vi skaffet eurasieren. Han syns det er kjempegøy å trene, men han orker ikke så lenge, og det krever mye for å motivere ham. Så vi skaffet en hund med brukslinjer som vil trene og jobbe og delta på masse sporter, så får vi gjort mer av det uten å slite ut den andre hunden. Begge får trene og gjøre ting, men det er mer tilpassa til hva den enkelte vil nå. Anonymkode: 0b3d4...493
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #4 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg byttet fra schæfer til en jaktblanding. Trengte en frisk hund med mye energi. Har ikke angret. Anonymkode: 704db...03c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #5 Skrevet 16. oktober 2018 Byttet fra en mynde til en gjeterhund. Ville ha noe som var mer arbeidsvillig og førerorientert. Angrer. Anonymkode: c1226...bba
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #6 Skrevet 16. oktober 2018 18 timer siden, Gnå skrev: Har du noen gang "byttet" hunderase, altså hatt en hund av én rase, og valgt en annen når du skulle kjøpe ny? Hvilken rase byttet du fra, og hvilken byttet du til? Hvorfor gjorde du dette byttet? I løpet av mine 50 + år, har vi hatt Buhund, Border Collie, Schäfer, blanding av Schäfer/husky. Alle, bortsett fra første, har vært omplasseringshunder, og utvelgelsen skjedde ved hjelp av "kjemi" og lynne, ikke på bakgrunn av rase. Anonymkode: 8f93f...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #7 Skrevet 16. oktober 2018 Hadde engelsk bulldog(aldri igjen), staffordshire bull terrier og nå en liten blandingshund. Blandingshund har til nå vert den med best helse og lynne. Anonymkode: 36d14...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #8 Skrevet 16. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde engelsk bulldog(aldri igjen), staffordshire bull terrier og nå en liten blandingshund. Blandingshund har til nå vert den med best helse og lynne. Anonymkode: 36d14...9e1 Hvorfor aldri igjen? Anonymkode: 704db...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå