Gå til innhold

Hvor mye studerer du og hvor mye jobber du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange studiepeong?  Og hva er stillings % din?

Evt Hvordan takler du det?

Anonymkode: dced2...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen!

Skrevet

Tar 37,5 studiepoeng, men jobber ingenting på siden pga sykdom. Har mer enn nok med å studere 😃

Anonymkode: ace2d...db7

Skrevet

180 studiepoeng og jobber 70%

Anonymkode: ece53...971

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

180 studiepoeng og jobber 70%

WOw. Går ikke det utover studiene?

Skrevet

Studerer 100% (60 stp) og jobber 0%. 

Prøver å jobbe 100% i feriene, men det vurderer hvor mange vakter jeg får. 

Anonymkode: 54e5e...ccb

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi, jeg tar et emne på 10-15 studiepoeng og jeg har fått en napp på en jobb, som er innenfor det jeg studerer, men de krever at jeg skal jobbe minst 80 %.  Er litt redd for å si ja til det, så ender med at det går utover studie. 

Skrevet

Studerte 100% i ett år, påbygging masternivå. Jobbet 60%. Alene med tre barn på fulltid. Hadde kun to helger fri, en helg til hver eksamen. 

Anonymkode: 9c7d4...216

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

WOw. Går ikke det utover studiene?

Nei. Handler om balanse.

Nå nå du også skjønne at folk er forskjellige så noe jeg orker helt fint vil en annen slite med. Er på siste året og har kun A og B i alle fag bortsett fra det ene realfagmatte greiene...der har jeg en D (for Dritbra😅😅😅)

Jeg synes personlig at alle burde jobbe litt under studiene, om så bare for erfaringene skyld. Min kusine jobber med rekruttering og hun har sett seg "dritt lei" mange nyutdanna som ikke har jobbet en dag i sitt liv og søker på jobber kun med teori på papiret.

• Liker 1
Skrevet

Studerer 100 % (240 studiepoeng. Oppnådd 150 til nå) 

Jobber 30-40% 

Går helt fint. 

Skrevet

Sist jeg studerte hadde jeg 100 % lederjobb og 50 % studier. Gangen før det 100 % jobb og fulltidsstudier. 

Skrevet

Studerer 100 %, jobber 30 % + masse ekstravakter. Jobber kanskje 50 % i snitt. Ja, det går veldig ut over studiene - men jeg har ikke noe valg økonomisk sett. Klarer å bestå studiet, men kan ikke skryte av karakterene.

Anonymkode: bd27c...e97

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ikke en eneste student som ikke jobber - alle burde jobbe, omså bare noen vakter i mnd. 

Studerer 100%, jobber 60 - 70 %. Får gode karakterer. Handler om å prioritere tiden riktig. Ikke drikke og henge ute hver mnd, men jobbe, trene, lese effektivt og kanskje ha en hobby/være med samboer/kjæreste/bestevenn. 

Mange studenter som er "slitne" og ikke orker, er som regel de som prioriterer veldig feil, og ikke studerer effektivt.

Tar annenhver dag med:
1. Jeg drar på uni, så på jobb - så rekker jeg en treningsøkt også hjem å lage mat og slappe av med samboern
2. Drar på Uni, jobber - hjem og lese.

Da har jeg jo et par dager i uka/helga med fri på ettermiddagene - da kan man ha fritid, kjærestetid ol. Om jeg tar noen nattevakter i helgene, kan jeg sitte å lese i de rolige periodene

Anonymkode: b0d8f...921

Skrevet

Jobber som sykepleier, natt 75%, samt ekstravakter. Studerer deltid palliasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...