AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #1 Skrevet 15. oktober 2018 Spør for noen... Hva er greiest med DNB eller sparebanken sør? Vedkommende har ingen av dem, men vurderer begge. Hvordan bytter man bank? Evt bank som dere anbefaler`? Anonymkode: fcc18...8df
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #3 Skrevet 15. oktober 2018 Husk og nevn hvorfor dere anbefaler banken.... Anonymkode: fcc18...8df
Atea Skrevet 15. oktober 2018 #4 Skrevet 15. oktober 2018 Obosbanken. De har rimelige bra renter på høyrentekonto.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #5 Skrevet 15. oktober 2018 Helt umulig å svare generelt med så lite informasjon, alle banker kan stort sett dekke en gjennomsnittlig persons behov godt nok. Kommer helt an på hva som er viktigst for vedkommende - eks boliglån, innskuddsrente, døgnåpen kundeservice, om ren nettbank er ok osv. Dessuten vil mange være tjent med å ha flere banker, men mange synes det er praktisk å ha én bank og velger convenience selv om man kunne fått samlet bedre totalpris hvis man gadd å sette seg inn i og cherry-picke ulike tjenester hos ulike banker. Anonymkode: 852ad...c53 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #6 Skrevet 15. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Spør for noen... Hva er greiest med DNB eller sparebanken sør? Vedkommende har ingen av dem, men vurderer begge. Hvordan bytter man bank? Evt bank som dere anbefaler`? Anonymkode: fcc18...8df Lokale dparebanker er alltid bedre på betingelser til gode kunder enn svære banker. Dnb mener jo stadig forbrukerombudet folk bør bytte seg bort fra. Bankbytte og prosedyrer ordner banken for nye kunder. Men før banken vil ha en ny kunde kredittsjekker alle banker den potensielt nye kunden. Anonymkode: 65cc8...186 2
Atea Skrevet 16. oktober 2018 #7 Skrevet 16. oktober 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Lokale dparebanker er alltid bedre på betingelser til gode kunder enn svære banker. Dnb mener jo stadig forbrukerombudet folk bør bytte seg bort fra. Bankbytte og prosedyrer ordner banken for nye kunder. Men før banken vil ha en ny kunde kredittsjekker alle banker den potensielt nye kunden. Anonymkode: 65cc8...186 Jeg ble ny kunde i høst og har nå to banker, men de kredittsjekket ikke meg. Det kan de ikke få til siden jeg har en frivillig kredittsperre. Det er noen år siden jeg ordnet det, og den har bare blitt stående uten at jeg har bedt om å få den fjernet.
Million Skrevet 16. oktober 2018 #8 Skrevet 16. oktober 2018 (endret) Hvilken bank man bør velge, avhenger vel av hvilke behov man har. Skal man ha boliglån for eksempel, velger man gjerne den banken som har det beste lånetilbudet til deg. Det sparer man jo tusenvis av kroner på i året. Og hvilken bank som gir det beste lånetilbudet til akkurat deg, må man faktisk undersøke og søke om. Har man f.eks. medlemsskap i et stort forbund, kan det hende banken har et gunstig lånetilbud til medlemmene. Skal man ikke ha boliglån, men derimot nærmest bare ha en kortkonto/brukskonto til bankkortet sitt, står man jo friere. Da er det vel nærmest bare å velge den man vil. Kanskje det er litt forskjeller i årsgebyr for kortet bare, det kan man sjekke opp. Jeg byttet bank i september, fra Dnb med sine dyre renter, og over til DinBank.no (Sparebanken øst gruppen). Jeg gikk fra 2,55% i boliglånsrente hos Dnb til 1,97% hos DinBank.no. Spurte Dnb om de kunne matche rentetilbudet, så jeg slapp å bytte, men de kunne ikke det - de kunne bare strekke seg ned til 2,25%, og det var ikke godt nok. Jeg byttet. Jeg ordnet selv med all overflytting av sparepenger og penger jeg hadde på kontoene mine i den gamle banken. Opprettet først de kontoene jeg trengte i den nye banken, også overførte jeg pengene mine til dem dagen etter. Det måtte f.eks. stå minimum 2000 kr på brukskontoen før man kunne bestille kort tilknyttet den, så da satte jeg inn 2000 der., og bestilte kortet. Det kom i posten noen dager senere, i mellomtiden brukte jeg det gamle bankkkortet mitt. Passet på å ha penger stående igjen på den gamle brukskontoen som jeg kunne bruke av mens jeg ventet på det nye kortet. Testet også det nye kortet i butikken en gang først at det virket som dett skulle, før jeg tømte resten av pengene på den gamle kontoen og satte pengene inn på den nye. Så må man naturligvis straks endre kontonummer hos de kildene man får inn penger fra. Arbeidsgiver for de fleste, og/eller NAV. Har man barn må man jo logge seg inn på NAV og endre kontonr for utbetaling av barnetrygden for eksempel. Endret 16. oktober 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #9 Skrevet 16. oktober 2018 Jeg for min del har ulike tjenester i ulike banker. De bankene du nevner der er vel ikke best på noen ting. Anonymkode: 7b94a...310
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå