AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #1 Del Skrevet 15. oktober 2018 Det finnes jo ulike. Hva er best? Sånn for å dra over panna ser veldig kjekt ut, men det koster nesten 700 kr. Da jeg var lita ble feber sjekket i munn eller armhule med det apotekdama kalte rumpetermometer. Blir det ikke særlig presist i armhule/munn? Og så er det øretermometer da, som jeg har sett at mange barn vil vri seg bort fra når man prøver å måle tempen.. Anonymkode: aadbd...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Del Skrevet 15. oktober 2018 Vi har dette, verdt litt ekstra å slippe sånne kjipe vanlige termometere. https://www.apotek1.no/produkter/ridian-pannetermometer-1stk-855871p Vi har noen av de vanlige også som vi bruker under armhulen, men de er treige og mindre nøyaktige under armhulen enn i rompa og orker ikke styre med termometer i rompa. Anonymkode: 1014e...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #3 Del Skrevet 15. oktober 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har dette, verdt litt ekstra å slippe sånne kjipe vanlige termometere. https://www.apotek1.no/produkter/ridian-pannetermometer-1stk-855871p Vi har noen av de vanlige også som vi bruker under armhulen, men de er treige og mindre nøyaktige under armhulen enn i rompa og orker ikke styre med termometer i rompa. Jeg vil heller ikke bruke det i rumpa. I munnen anbefales visst ikke til små barn. Så da blir det nok pannetermometer her og. Litt billigere på power og elkjøp så jeg da jeg googlet. 👍 Anonymkode: aadbd...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #4 Del Skrevet 15. oktober 2018 Det er anbefalt å ta tempen rektalt for å få riktig måling. Ville i hvertfall gjort det så lenge barnet er liten. Så ville jeg gått for øretermometer. Pannetermometer er ikke anbefalt. https://nhi.no/sykdommer/barn/undersokelser/temperaturmaling/ Etter mange år i helsevesenet har jeg sett hvor feil disse digitale termometerne kan vise, og til babyer/små barn er det veldig viktig med rett måling. Så du bør absolutt måle rektalt frem til barnet motsetter seg det. Anonymkode: 49fff...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #5 Del Skrevet 15. oktober 2018 Rektalt er anbefalt, spesielt på små barn. Anonymkode: 8df83...146 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #6 Del Skrevet 15. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er anbefalt å ta tempen rektalt for å få riktig måling. Ville i hvertfall gjort det så lenge barnet er liten. Så ville jeg gått for øretermometer. Pannetermometer er ikke anbefalt. https://nhi.no/sykdommer/barn/undersokelser/temperaturmaling/ Etter mange år i helsevesenet har jeg sett hvor feil disse digitale termometerne kan vise, og til babyer/små barn er det veldig viktig med rett måling. Så du bør absolutt måle rektalt frem til barnet motsetter seg det. Anonymkode: 49fff...173 Jeg googlet best i test termometer. Det hun første som svarer her linker til kom på 2.plass, etter et øretermometer. Førsteplass i en annen test. Jobbet i barnehage før. Der ble det målt enkelt og greit i panna, og litt mer styrete med øretermometer. Det for panna kan brukes uten at baby våkner også. Googlet enda en gang, da ser jeg at en ansatt på sykehus ikke bruker pannetermometer på barn under 3 år. Hm, vil virkelig ikke ta tempen i rumpa. Kanskje kombinere pannemåler og armhulemåler.. Anonymkode: aadbd...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #7 Del Skrevet 15. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg googlet best i test termometer. Det hun første som svarer her linker til kom på 2.plass, etter et øretermometer. Førsteplass i en annen test. Jobbet i barnehage før. Der ble det målt enkelt og greit i panna, og litt mer styrete med øretermometer. Det for panna kan brukes uten at baby våkner også. Googlet enda en gang, da ser jeg at en ansatt på sykehus ikke bruker pannetermometer på barn under 3 år. Hm, vil virkelig ikke ta tempen i rumpa. Kanskje kombinere pannemåler og armhulemåler.. Anonymkode: aadbd...f9d Jeg har prøvd påde rektalt og panne på mine barn. De vi har måler nokså lik temp. Tror de mye pannetermometerene er veldig bra! Fin måte å måle temp på sovende barn på! Anonymkode: e4c82...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #8 Del Skrevet 15. oktober 2018 Rektalt er alltid den beste metoden siden den måler kjernetemperatur, men det er ganske ubehagelig for små barn- så ville gått over til noe annet om barnet protesterer. Anonymkode: c8d23...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #9 Del Skrevet 15. oktober 2018 Vi har både pannetermometer og rekaltermometer. Bruker pannetermometeret for å sjekke om det er mora som er gæren eller om han faktisk er varm, og kommer til å måle rektalt om vi faktisk får utslag en gang.. denne mora her er ikke helt feberkalibrert enda.. 😛 Anonymkode: a91fd...43c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #10 Del Skrevet 16. oktober 2018 Vi har alltid brukt rektalt til min nå fireåring. Vi prater om det først og han får lov å legge seg som han vil og løfte opp beina når han er klar, har aldri vært noe problem. Han får også stikkpiller ved sterk smerte/høy feber har øretermometer, men der får han alltid rundt 34-35grader og det er ganske langt fra realiteten Anonymkode: d0b82...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #11 Del Skrevet 16. oktober 2018 Måler rektalt til de aller minste. Toåringen motsatte seg det sist hun var syk, så vi gikk til innkjøp av øretermometer. Anonymkode: 1949a...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #12 Del Skrevet 17. oktober 2018 På 15.10.2018 den 19.10, AnonymBruker skrev: Jeg vil heller ikke bruke det i rumpa. I munnen anbefales visst ikke til små barn. Så da blir det nok pannetermometer her og. Litt billigere på power og elkjøp så jeg da jeg googlet. 👍 Anonymkode: aadbd...f9d Pannen har variasjoner på 1-1,5 grad. Sykehuset frarådet oss å bruke det. Anonymkode: e098a...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå