Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alt på normal ekte vare? Tenker feks redken, essie? Og egentlig alt annet😁

Anonymkode: 44323...798

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Brunette89
Skrevet

Jeg merker at enkelte produkter lukter annerledes her ..... usikker på hvorfor . Kanskje holdbarhet, oppbevaring osv hvis det ikke er falske varer . 

Skrevet
6 timer siden, Brunette89 skrev:

Jeg merker at enkelte produkter lukter annerledes her ..... usikker på hvorfor . Kanskje holdbarhet, oppbevaring osv hvis det ikke er falske varer . 

Er nok oppbevart feil, tviler på at såpass stor kjede får selge falske varer under radaren. 

Bare til informasjon, det er ulovlig å selge falske varer i norge. 

• Liker 4
Skrevet

Ja de er originale. Det er ulovlig å selge falske varer i Norge.

• Liker 2
Skrevet

Det kan ha noe med produksjonssted å gjøre. Og de restriksjonene de individuelle landene eventuelt har.
Cola f. eks. smaker ikke det samme i alle land.

Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Det kan ha noe med produksjonssted å gjøre. Og de restriksjonene de individuelle landene eventuelt har.
Cola f. eks. smaker ikke det samme i alle land.

Så rart, jeg trodde det var én hemmelig cola-oppskrift som brukes for å lage nettopp Cola Cola. Ikke at jeg ikke tror på deg altså, men jeg har liksom trodd at de som lager Coca Cola uten å lage det etter den ene oppskriften, ikke får lov til å selge det som "Cola"/blir saksøkt.

Anonymkode: 2c5e4...f48

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart, jeg trodde det var én hemmelig cola-oppskrift som brukes for å lage nettopp Cola Cola. Ikke at jeg ikke tror på deg altså, men jeg har liksom trodd at de som lager Coca Cola uten å lage det etter den ene oppskriften, ikke får lov til å selge det som "Cola"/blir saksøkt.

På varer som selges i Norge må jo alle ingredienser opplyses om. 

Anonymkode: f214e...3c7

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Coca Cola Company som gir lisenser til å produsere deres merke. Men Cola i Norge har mindre sukker i seg enn f. eks. Danmark. I Danmark har Cola både mer sukker og mer sitronsmak i seg. Så lisensen er den samme, men på grunn av de forskjellige restriksjonene ang. f. eks. sukkerinnhold i de forskjellige land så må den justeres.

Mannen har forøvrig vært i USA og smakt på "den originale". Han sa det var noe av det jævligste han har smakt og han fikk pels på tenna av den første slurken. Så da priser jeg meg litt lykkelig for sukkerhysteriet i Norge.

Endret av Emmelise
  • Liker 1
Skrevet

Det er ekte varer importert fra billige land i EU. 

Anonymkode: 70b92...652

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...