Gå til innhold

Hverdagsproblemer med kjæledyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typiske hverdagsproblemer med kjæledyr?  😄

Anonymkode: 2a172...575

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel helt an på hvilket kjæledyr man har?

• Liker 1
Skrevet

Har en unghund som tygger på det meste og roter ekstremt mye🙈Har ikke hatt gulvtepper på gulvene på over ett år...Flaks at hun er søt og at vi digger henne uansett hva hun gjør😂

Anonymkode: b2408...25e

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Tabris skrev:

Kommer vel helt an på hvilket kjæledyr man har?

Tenker generelt alle kjæledyr😄

Skrevet

Det å ha nok tid til de. Uansett hvordan dyr det er, så må det prioriteres, selv om man er sliten pga jobb, unger og andre ting. Er man syk, så må fortsatt dyret ut. 

Anonymkode: c5f3e...2fe

• Liker 2
Gjest COSL Innovator
Skrevet

Skvatring hele dagen lang med fugler. Jeg skal aldri ha det, fikk nok da søstera mi hadde det i ungdommen.

Skrevet

Takk for svar!

Skrevet

Har to katter der spesielt han ene mister MYE hår. Hår over alt. Klær, tepper, møbler... alt!  

De er begge langhåret, og han ene har sensitiv mage. Den komboen gir en katt som fort kan få diare. Med langt hår fester det seg diare i pelsen. Katten blir ofte veldig hyper etter å ha vært på do, springer rundt som en gal, diare hengende i pelsen, kresjer med veggen. Har måttet vaske diare fra både gulv og veggen :fnise: Men har skjønt at dette fint kan skje med en baby og så fin trening.

Den andre katten sliter med hårballer. Det kommer som regel og matrester opp med hår-pølsa. Veldid deilig å finne.

De er og begge glad i å tygge på absolutt alt, ledninger, planter, pynt, absolutt alt. Så alle overflater i kattehøyde er ganske bare for alt av alt. Ledninger gjemmes bort.

En siste utfordring er at det er litt vanskelig å reise bort over lengre tid. For noen må passe på å få gitt dem mat og vann.

MEN når alt det er sagt, hadde aldri, absolutt aldri gitt dem fra meg for noe som helst! Fantastisk å ha dem til selskap. Alle negative ting tar jeg med glede for alle de fine stundene sammen 😸😸

• Liker 1
Skrevet

Når kattene kommer opp i senga for å legge seg oppå deg 5 min før du skal stå opp, og du heller venter 15 min til de går vekk og stresser litt ekstra. 

• Liker 1
Skrevet

Du med langhårete katter her over, prøv å gi dem vaselin. Jeg har en korthåret perser som sliter litt med hårballer når han bytter til og fra vinterpels, ikke hatt noen uhell siden jeg begynte med det.

Han røyter som et udyr året rundt. Og så har jeg en til katt. Støvsuger så og si annenhver dag når jeg har tid til det (som student, betyr det at huset blir en svinesti når jeg har eksamener og store oppgaver). 

Det tar også voldsomt med tid å vaske hele kattedoen en gang i måneden. Denne må man også rense hver dag, men det er ikke noe problem.

Så kommer en av nabokattene og banker opp mine katter en gang i blandt. Skikkelig drittsekk. Jeg hater den katten så dypt og inderlig.

Våtfôr som klistrer seg i veggen

Halvspiste "gaver" fra minstepus hver gang hun mister halsbåndet (altså, ca. Hver tredje dag. Det går enormt mye penger på halsbånd, selv om hun har chip).

Masing midt på natta. Nå har guttepusen begynt å klenge veldig på meg og mase masse når jeg har oppgaver også. Det er koselig, men det blir litt mye.

Anonymkode: 72c5b...7ea

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du med langhårete katter her over, prøv å gi dem vaselin. Jeg har en korthåret perser som sliter litt med hårballer når han bytter til og fra vinterpels, ikke hatt noen uhell siden jeg begynte med det.

Han røyter som et udyr året rundt. Og så har jeg en til katt. Støvsuger så og si annenhver dag når jeg har tid til det (som student, betyr det at huset blir en svinesti når jeg har eksamener og store oppgaver). 

Det tar også voldsomt med tid å vaske hele kattedoen en gang i måneden. Denne må man også rense hver dag, men det er ikke noe problem.

Så kommer en av nabokattene og banker opp mine katter en gang i blandt. Skikkelig drittsekk. Jeg hater den katten så dypt og inderlig.

Våtfôr som klistrer seg i veggen

Halvspiste "gaver" fra minstepus hver gang hun mister halsbåndet (altså, ca. Hver tredje dag. Det går enormt mye penger på halsbånd, selv om hun har chip).

Masing midt på natta. Nå har guttepusen begynt å klenge veldig på meg og mase masse når jeg har oppgaver også. Det er koselig, men det blir litt mye.

Hvis pusen har chip, har den vel også merking i øret? Da trenger den ikke halsbånd.

Alle kattene vi hadde, hadde chip og øremerking. De brukte aldri halsbånd. 

Skrevet

Innekatt. Blir mye mas spesielt på natta, og jeg kan ikke reise bort. Men veldig koselig forde ❤

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Mye rot fra mine 2 katter. Helt utrolig. Ingenting kan stå framme, for det skal undersøkes og lekes med. Ene katten behandler også vannskålen som et badebasseng så det er nesten alltid klissvått på kjøkkenet 🙄 Må støvsuge hver dag og vaske flere ganger i uka. Nå har minstemann såvidt begynt å gå litt ut så da håper jeg han roer seg ned. 

Jeg må bytte ut alle gardiner og persienner, de er jo klort i stykker. Men sånn er det å ha kattunger.... 

Skrevet

Støvsuge daglig i røyeperioden

Arrangere hundevakt dersom jeg må jobbe overtid

Huske å legge inn tid til å hundesikre huset før jobb

Tur uansett vær og dagsform 

Anonymkode: e02d7...d74

Skrevet

Katten min har den vane at den skal under/over og hoppe oppi alt mulig, står skapdøren såvidt på gløtt kan han finne på å legge seg ned for å grave den mer opp og legge seg på nyvasket klær som jeg da må fjerne med hår rull. 

Det er ikke bare dette men han skal under kjøkkenbenken, jeg har lister under som kan dras ut som han da selvfølgelig klarer å få åpne, det jeg har gjort er at jeg kjøpte super lim og limte fast der listene festes. Så nå får han ikke listene opp, han prøvde vel kanskje i en 20 minutter før han endelig skjønte at det ikke var vits. 

Så da fant an ut at "hei, dusjen på badet har jo også lister jeg kan åpne, hmm kanskje jeg skal prøve det" Og det klarte han også, så nå har jeg bad døren lukket 😄 Blir aldri sur eller noe, bare ignorerer han så går gir han opp etter noen minutter, funker fint det.

Har funnet ut at jeg skal hamstre masse katteleker til vinteren på en nettside så han blir mer fokusert på det, for det eneste jeg har er noen museleker, en tunnel og sånn stang med snor.

Skrevet
7 timer siden, IommI skrev:

Hvis pusen har chip, har den vel også merking i øret? Da trenger den ikke halsbånd.

Alle kattene vi hadde, hadde chip og øremerking. De brukte aldri halsbånd. 

Nei, hun har ikke merke i øret, men halsbåndet er fordi det er mest eldre folk som bor i området, og litt for fuglene sin del. Mus fanger hun uansett :)

Skrevet

Kattesand. OVERALT.

(har fire katter)

Anonymkode: 757c6...9fd

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun har ikke merke i øret, men halsbåndet er fordi det er mest eldre folk som bor i området, og litt for fuglene sin del. Mus fanger hun uansett :)

Å ja 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...