Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det finnes aktive forum på nett for barnløse og småbarnsforeldre som er aktivt?
Har meldt meg inn i flere av disse "standard" forumene, men det er så lite aktivitet der. 
Kvinneguiden er det forumet jeg finner med flest svar og aktivitet i. Men det er så mange andre tema som dukker opp her også. Jeg kunne tenkt meg et forum for bare barn, og særlig et med de som sliter med å få barn. 
Vi har holdt på lenge nå, og jeg kjenner at jeg trenger noen å snakke med. Er lei og sliten...

Anonymkode: ecaf4...6d6

Videoannonse
Annonse
Gjest Katteelskeren
Skrevet

Vet dessverre ikke om et slikt forum, men ble nysgjerrig på å vite hvor lenge dere har prøvd? Vi har vært uten prevensjon siden 2013/14 og prøvde i ca to år aktivt før vi ga opp. Nå er vi klare til å prøve igjen og har startet utredning med blodprøver forrige mandag og gynekologtime i desember. Har dere vært under utredning? (Beklager for å kuppe tråden din med noe som ikke er så relevant). 

Skrevet
4 minutter siden, Katteelskeren said:

Vet dessverre ikke om et slikt forum, men ble nysgjerrig på å vite hvor lenge dere har prøvd? Vi har vært uten prevensjon siden 2013/14 og prøvde i ca to år aktivt før vi ga opp. Nå er vi klare til å prøve igjen og har startet utredning med blodprøver forrige mandag og gynekologtime i desember. Har dere vært under utredning? (Beklager for å kuppe tråden din med noe som ikke er så relevant). 

Vi har holdt på i snart 2 år. 
Har sjekket alt hos begge, dette gjorde vi etter ca 6 mnd. Jeg har også vært flere ganger hos gynekolog for å sjekke eggløsning. Alt er helt fint. 
Jeg har nå i 3 mnd gått på pergo, uten større hell på det. 
Prøvde å booke gynekologtime i august, men var ikke noe ledig før desember og da fikk jeg faktisk ikke lov til å booke. (forstå det den som kan)
Vi sparer nå penger for å gå privat med prøverør. Vi har ikke biologisk tid til å vente på det offentlige. 

Skrevet

Hva med Prøverør 2018? Kanskje ikke helt det du leter etter, men kan være relevant under IVF-prosessen om/når du kommer dit.

Eller du kan lage ditt eget forum og invitere andre dit? Vi er jo flere som føler og sliter med det samme som du 🙂

Skrevet
42 minutter siden, occultatum said:

Hva med Prøverør 2018? Kanskje ikke helt det du leter etter, men kan være relevant under IVF-prosessen om/når du kommer dit.

Eller du kan lage ditt eget forum og invitere andre dit? Vi er jo flere som føler og sliter med det samme som du 🙂

Kvinneguiden er et eget forum. 
Så jeg tenker ikke på egne tråder innenfor det. Det er mer en nok av dem her inne, det ser jeg :)
Eneste er at kvinneguiden er det eneste forumet der folk er aktive. Men det spør og graves om så mange rare ting og tas opp så mye tull her også. Så jeg skulle gjerne hatt et eget forum der barn/baby var hovedsaken. 

• Liker 1
Skrevet

Babyverden har en del mer aktivitet, særlig ufrivillig barnløse/prøverør..

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har holdt på i snart 2 år. 
Har sjekket alt hos begge, dette gjorde vi etter ca 6 mnd. Jeg har også vært flere ganger hos gynekolog for å sjekke eggløsning. Alt er helt fint. 
Jeg har nå i 3 mnd gått på pergo, uten større hell på det. 
Prøvde å booke gynekologtime i august, men var ikke noe ledig før desember og da fikk jeg faktisk ikke lov til å booke. (forstå det den som kan)
Vi sparer nå penger for å gå privat med prøverør. Vi har ikke biologisk tid til å vente på det offentlige. 

Har du noen symptomer på endometriose?

Jeg var i samme situasjon som deg - prøvde Letrozol flere sykluser uten resultat.

Hadde utbredt endometriose som aldri hadde blitt oppdaget utenom lapraskopi. Eneste symptom var tidvise støtsmerter under sex (kun syklusrelatert) og forsåvidt noe kraftige blødninger. Men aldri smerter relatert til mens. 

Anonymkode: 2f833...f15

Skrevet

Babyverden er mye, mye mer aktivt akkurat på prøving, prøverør og terminklubber. Ikke fullt så aktivt på fasen etter barnet er født. 

Babyverden har mange underforum, så du kan gå inn på forumet "vi som prøver" og også sjekke ut underforum derfra (slitere, assistert befruktning etc). 

• 4 uker senere...
Skrevet
På 15.10.2018 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det finnes aktive forum på nett for barnløse og småbarnsforeldre som er aktivt?
Har meldt meg inn i flere av disse "standard" forumene, men det er så lite aktivitet der. 
Kvinneguiden er det forumet jeg finner med flest svar og aktivitet i. Men det er så mange andre tema som dukker opp her også. Jeg kunne tenkt meg et forum for bare barn, og særlig et med de som sliter med å få barn. 
Vi har holdt på lenge nå, og jeg kjenner at jeg trenger noen å snakke med. Er lei og sliten...

Babyverden lever vist enda. God stemning var det der sist jeg var innom også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...