AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #1 Skrevet 15. oktober 2018 Hvis jeg bruker ulik mailadresse hos alle tjenester jeg har opprettet en konto hos, men samme mobilnummer for f.eks totrinnsverifisering - er det mulig for uvedkommende å knytte alle mine konto sammen på grunn av mobilnummeret mitt som er en fellesnevner? Anonymkode: 183af...465
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Skrevet 15. oktober 2018 Hvis de først prøver og har tilgang til dataene er det like lett å gjøre det med telefonnummeret som med eposten. Anonymkode: 1b430...4c8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #3 Skrevet 15. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis de først prøver og har tilgang til dataene er det like lett å gjøre det med telefonnummeret som med eposten. Anonymkode: 1b430...4c8 Men er det like lett å få tilgang til mobilnumrene våre som det er å få tilgang til passordene? Anonymkode: 183af...465
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #4 Skrevet 15. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: Men er det like lett å få tilgang til mobilnumrene våre som det er å få tilgang til passordene? Anonymkode: 183af...465 Det er så mange som bruker telefonnummer for verifisering nå om dagen at det har blitt vanlig for svindlere å lure teleselskapene til å sende dem simkortet til andre kunder. De kan også bli stjålet på vei til kunden. Da får de ofte mulighet til å resette eller få tilsendt passordet til mange av nettstedene eieren av telefonnummeret bruker. Jeg vet ikke om det skjer i Norge, men i USA har det blitt et stort problem. Anonymkode: 1b430...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå