Gå til innhold

Totrinnsverifisering med samme mob.nr over alt - kan kontoer knyttes sammen ved en eventuell hacking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg bruker ulik mailadresse hos alle tjenester jeg har opprettet en konto hos, men samme mobilnummer for f.eks totrinnsverifisering - er det mulig for uvedkommende å knytte alle mine konto sammen på grunn av mobilnummeret mitt som er en fellesnevner?

Anonymkode: 183af...465

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de først prøver og har tilgang til dataene er det like lett å gjøre det med telefonnummeret som med eposten.

Anonymkode: 1b430...4c8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de først prøver og har tilgang til dataene er det like lett å gjøre det med telefonnummeret som med eposten.

Men er det like lett å få tilgang til mobilnumrene våre som det er å få tilgang til passordene?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:
Men er det like lett å få tilgang til mobilnumrene våre som det er å få tilgang til passordene?

Det er så mange som bruker telefonnummer for verifisering nå om dagen at det har blitt vanlig for svindlere å lure teleselskapene til å sende dem simkortet til andre kunder. De kan også bli stjålet på vei til kunden. Da får de ofte mulighet til å resette eller få tilsendt passordet til mange av nettstedene eieren av telefonnummeret bruker. Jeg vet ikke om det skjer i Norge, men i USA har det blitt et stort problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...