Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

jeg og damen min skal reise til Tyrkia en uke, fra 22.des - 29.des.

Hvordan er julaften (og juletiden) i Tyrkia? I Belek (nærheten av Antalya)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

??? du er i et muslimsk land. ikke regn med julestemning.

Anonymkode: d9132...b33

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Som en vanlig hverdag, de feirer ikke jul i Tyrkia.

Skrevet

Jeg tror jo at de fire stjerners resorthotellene, med all inclusive, pynter og skaper julestemning på hotellene?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymAA skrev:

Jeg tror jo at de fire stjerners resorthotellene, med all inclusive, pynter og skaper julestemning på hotellene?

da får du sjekke med hotellet. vet om noen som var i istanbul i romjulen, og de dro der for å ikke ha jul. noe det ikke var heller. 

Skrevet

Hva er egentlig poenget med å reise til utlandet for å feire jul eller nytt år?

Folk som velger å reise utenlands i denne høytiden, gjør det vel stort sett bare for å UNNGÅ feiring...

Anonymkode: d1e20...71c

Skrevet

Min mann er fra Tyrkia, og i hans familie, ( muslimer, ikke praktiserende) har de alltid feiret jul med god mat og fest. 

Anonymkode: ae81d...6d6

• Liker 2
Skrevet

Du vet at det er kaldt i Tyrkia på den tiden av året, så hva skal dere egentlig gjøre der? De typiske sommer turist stedene, er nesten som spøkelsesbyer på vinteren.

Anonymkode: 6411e...514

• Liker 1
Skrevet

SKjønner ikke hva folk vil i Tyrkia uansett. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

SKjønner ikke hva folk vil i Tyrkia uansett. 

Nei, bortsett fra utrolig natur, masse kultur og god mat. Og hyggelige mennesker. Tyrkia er stort! Gjelder og løfte blikket litt fra turist stripa. Det er en maskin, og alt blir deretter. 

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bortsett fra utrolig natur, masse kultur og god mat. Og hyggelige mennesker. Tyrkia er stort! Gjelder og løfte blikket litt fra turist stripa. Det er en maskin, og alt blir deretter. 

og mas, diskriminering.... nei, skjønner det ikke.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

0g ett diktatur fullstendig blottet for menneskerettigheter og ytringsfrihet. 

Med rævva holdninger ovenfor homofile / lesbiske og annerledestroende...

• Liker 2
Gjest LasVegas
Skrevet

Den jul feiringen du tenker på skjer på nyttårsaften i Tyrkia. Nissen kommer nemlig på nyttårsaften til oss. Men ellers så blir det en helt vanlig med mindre det ikke arrengeres noe spesielt på hotellet da.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig poenget med å reise til utlandet for å feire jul eller nytt år?

Folk som velger å reise utenlands i denne høytiden, gjør det vel stort sett bare for å UNNGÅ feiring...

Ja, han er poenget med å dra til utlandet i ferien. Folk er jo gale 

Skrevet

Som med så mye annet i Tyrkia møtes øst og vest også i jula. Julen feires i Tyrkia, med både julegaver, nyttårstre, nyttårsnisse og fest - alt på nyttårsaften.

Det er med tyrkerne som med oss nordmenn, vi er tilsluttet vår tro/kirke, men vi praktiserer den ikke i det daglige.

Skrevet

Julenissen kommer i hvertfall fra Tyrkia både i følge kilder og historier jeg har hørt.

"Opprinnelsen til julenissen kan man søke i legender om helgenen St. Nikolaus, som skal ha levd i Tyrkia på 200–300-tallet. Han var den fremste til å hjelpe barn og unge når de eller foreldrene var i nød, og han ble derfor tidlig tilbedt som barns og unges helgen.

Mange legender forteller om hvordan Nikolaus opptrer som den forkledte eller usette velgjører. På 1200-tallet ble den store barnefesten i Frankrike lagt til hans dag, 6. desember. I norsk kalendertradisjon kalles det Nilsmesse.

Snart spredte skikken seg utover Europa, og blant festskikkene finner vi også å gi små gaver, Nikolaus-gaver. På bakgrunn av legendene ble det snart slik at det var Nikolaus selv som kom med gavene."

Ikke at det besvarte spørsmålet om hvordan julaften der var, men det burde da være noe stemning..

Anonymkode: 47b2a...a7c

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

og mas, diskriminering.... nei, skjønner det ikke.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

0g ett diktatur fullstendig blottet for menneskerettigheter og ytringsfrihet. 

Med rævva holdninger ovenfor homofile / lesbiske og annerledestroende...

Enig til en viss punkt. Som sagt Tyrkia er stort. Hvor har dere vært ? 

Skrevet

vi skal til belek (v antalya)

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann er fra Tyrkia, og i hans familie, ( muslimer, ikke praktiserende) har de alltid feiret jul med god mat og fest. 

En ting jeg er nysgjerrig på. Vi feirer jo jul fordi Jesus ble født, men hvorfor feirer de jul ? 

Anonymkode: 110ca...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...