AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Hva tenker du? positivt eller negativt? Jeg synes det virker som at det er disse som klarer seg best i livet. Er dette enkelt og greit genetisk, eller er det opplæring? Har sett en del på vestkanten i Oslo, men også vitnet dem andre steder. Anonymkode: 21dd2...1e8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 De barn jeg har kjent som var som voksne i barnekropper var for det meste barn som opplevde omsorgssvikt og ikke hadde noe annet valg enn å være voksen. Anonymkode: ea7a3...bef 8
RoseFox Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg syntes barn skal være barn. Missforstå meg rett, er bra med høflighet og en ellers god oppragelse, men hvis de generelt oppfører seg som voksne mennesker så mener jeg det er negativt. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Hvis vi mener de samme barna, tenker jeg at de virker triste. At de allerede ser ut til å bære verdens bekymringer på sine skuldre, og går glipp av selve essensen med å være barn. Også Oslo vest her. Anonymkode: 6500b...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Disse føler jeg var de kjedeligste da jeg var barn/tenåring. Turte ikke tøye grenser osv. Virket veldig slitsomt egentlig at de alltid skulle følge alt av regler. Altså, jeg sier ikke at man skal oppføre seg som en bajas, men går jo an å gjøre noe litt gøy i blant også da. Mener derfor det er negativt Anonymkode: dbda5...a87 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Som regel positivt. Tror også de klarer seg godt. Anonymkode: 7d762...07d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Sønnen min har vært "gammelmodig" fra den dagen han ble født. Sammen med andre barn var han "vaktmesteren" som patruljerte lekeplassen/skolegården, der han observerte leken, reparerte ting som var ødelagte, og avla rapport til vaktene. Sammen med voksne var han snusfornuftig og veslevoksen. Vi voksne prøvde gang på gang å få han inn i lek, og vi jublet de få gangene det lykkes, men han var generelt sett ikke interessert. Han var "den voksne". Observatøren, den som blåste på sår, trøstet når noen slo seg, reparerte ødelagte leker, og det var den han ville være. Det ligger i personligheten hans, ikke i oppdragelsen. Anonymkode: 486c9...c82 1
Gjest MizBiz Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 På 15.10.2018 den 0.55, AnonymBruker skrev: De barn jeg har kjent som var som voksne i barnekropper var for det meste barn som opplevde omsorgssvikt og ikke hadde noe annet valg enn å være voksen. Anonymkode: ea7a3...bef det var meg som barn! utsatt for grov omsorgssvikt, og svært veslevoksen som barn. ble svært barnslig og dårlig fungerende som voksen, da, dessverre:/
Gjest Kendall Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg tror at det er et veldig bra egenskap
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min har vært "gammelmodig" fra den dagen han ble født. Sammen med andre barn var han "vaktmesteren" som patruljerte lekeplassen/skolegården, der han observerte leken, reparerte ting som var ødelagte, og avla rapport til vaktene. Sammen med voksne var han snusfornuftig og veslevoksen. Vi voksne prøvde gang på gang å få han inn i lek, og vi jublet de få gangene det lykkes, men han var generelt sett ikke interessert. Han var "den voksne". Observatøren, den som blåste på sår, trøstet når noen slo seg, reparerte ødelagte leker, og det var den han ville være. Det ligger i personligheten hans, ikke i oppdragelsen. Anonymkode: 486c9...c82 Åå han virket skjønn! Anonymkode: 0a55b...e61
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg var et slikt barn. Jeg ble ignorert av foreldrene mine og søkte desperat voksenkontakt av mangel på det hjemmefra. Prøvde derfor å være voksen og fornuftig i håp om en voksen samtalepartner... det funket. Kunne ha lange diskusjoner med voksne langt over gjennomsnittet i min aldersgruppe, men det fylte aldri tomrommet jeg følte på. Mangel på en trygg voksen person... og alle barna hatet meg fordi jeg snakket så «voksent» Anonymkode: c8e9d...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #12 Skrevet 24. oktober 2018 Som barn fikk jeg ofte høre at jeg var så voksen for alderen, både av familie og skole. Så flink pike at jeg knapt nok ble lagt merke til der jeg satt på bakerste rad. At jeg kamuflerte overgrep var det ingen som forsto. Nå er jeg voksen, å tror folk oppfatter meg som barnslig og "enkel". Det stemmer jo ikke, men virker nok sånn utad. Anonymkode: a4ea5...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg var veldig voksen som barn, ble deretter ganske vill i tenårene og oppover i 20-årene, med null hemninger. Jeg fikk materialt sett alt det jeg trengte, men hjemmet mitt var emosjonelt sett veldig kaldt. Jeg synes barn skal være barn, voksen blir man tidsnok. Anonymkode: 5beb0...847 2
Maleficenta Skrevet 24. oktober 2018 #14 Skrevet 24. oktober 2018 På 15.10.2018 den 0.50, AnonymBruker skrev: Hva tenker du? positivt eller negativt? Jeg synes det virker som at det er disse som klarer seg best i livet. Er dette enkelt og greit genetisk, eller er det opplæring? Har sett en del på vestkanten i Oslo, men også vitnet dem andre steder. Anonymkode: 21dd2...1e8 Jeg tenker dette er bsrn som ikke går så godt sammen med andre barn. Som heller foretrekker å være sammen med voksne og blir mer voksne i hodet av det. Evt enebarn som ikke har gått i barnehage eller tilbringer særlig tid med andre barn firdi foreldre har vært dårlige til å sosialisere dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå