Gå til innhold

Bestevennen min lager tråder om meg og det sårer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett flere innlegg i dag som jeg vet min bestevenn har skrevet om meg. Jeg synes det er helt sykt lavmål. Og vedkommende kommer til å miste meg om h*n fortsetter slik. Jeg gidder ikke ta det opp, merker personen er blitt passiv mot meg men attpåtil lage tråder om meg her inne? Det får være grenser.

Hvordan hadde dere reagert om en bestevenn eller venn hadde skrevet om dere her inne og du fikk innblikk i hva vedkommende egentlig tenker om deg? Er dette grunn til å kutte ut vennskapet?

Anonymkode: f6027...f13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig situasjon og ikke lett å svare på. Det kommer jo egentlig litt an på hva det gjelder, hva som blir tatt opp. 

Hadde jeg gjenkjent en av mine venner her inne som tok opp et problem som gjaldt meg, ville jeg hørt med personen direkte. Det kan jo vær at h*n har prøvd å ta det opp uten at jeg har forstått at det var et problem. 

Hvis det er noe du gjør som sårer og du ikke har tenkt over at din oppførsel kan skade vennskapet, hadde jeg i hvertfall prøvd å endre det som har blitt feil. 

Ikke avskriv bestevennen din. Det er tydeligvis viktig for denne personen å få noe klarhet i situasjonen så lenge en tar opp slike ting her inne.

Anonymkode: 90d29...9cd

Skrevet

Du er paranoid. 

Anonymkode: 5d15e...637

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig situasjon og ikke lett å svare på. Det kommer jo egentlig litt an på hva det gjelder, hva som blir tatt opp. 

Hadde jeg gjenkjent en av mine venner her inne som tok opp et problem som gjaldt meg, ville jeg hørt med personen direkte. Det kan jo vær at h*n har prøvd å ta det opp uten at jeg har forstått at det var et problem. 

Hvis det er noe du gjør som sårer og du ikke har tenkt over at din oppførsel kan skade vennskapet, hadde jeg i hvertfall prøvd å endre det som har blitt feil. 

Ikke avskriv bestevennen din. Det er tydeligvis viktig for denne personen å få noe klarhet i situasjonen så lenge en tar opp slike ting her inne.

Anonymkode: 90d29...9cd

Jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med siden vedkommende er den jeg snakker med om alt. Vedkommende har fått råd av andre brukere om å ikke ta opp problemstillingen  med meg men hele holdningen og måten vedkommende tenker om saken på synes jeg er litt forkastelig. Det er flere ting jeg gjerne skulle likt å ikke vite. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er paranoid. 

Nei, det er lett å kjenne igjen den måten vedkommende skriver på. Men skulle ønske jeg bare var paranoid og dette ikke var virkelig ja..

Ts

Skrevet

Jeg hadde lagt ut en slik tråd som du har gjort og så fortalt hvilke innlegg det gjaldt. Karma is a bitch, og samme hadde den tidligere såkalte bestevennen vært..

• Liker 5
Skrevet

Det er flere tråder, men blant annet denne.

Jeg orker ikke ta stilling til det her. Er jeg virkelig en så kjip venn at du føler behov for å skrive sånt om meg? 

Ts

Skrevet
10 timer siden, Frkwitch skrev:

Jeg hadde lagt ut en slik tråd som du har gjort og så fortalt hvilke innlegg det gjaldt. Karma is a bitch, og samme hadde den tidligere såkalte bestevennen vært..

Frister å gjøre det bare for å få innspill fra nøytrale parter for akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal reagere. 

Ts

Gjest COSL Innovator
Skrevet

Det kan da være flere som føler som hun i tråden du linket til da. Er ikke sikkert det gjelder deg.

Skrevet
Akkurat nå, COSL Innovator skrev:

Det kan da være flere som føler som hun i tråden du linket til da. Er ikke sikkert det gjelder deg.

Jeg spurte vedkommende nettopp og linket til denne spesifikke tråden og fikk det bekreftet av vedkommende. Vet du hva, jeg har ingenting å bevise ovenfor fremmede mennesker på internett som ikke tror meg. Jeg er aller mest fortvilet og skuffet. Orker ikke det her.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Altså, om du vet at det er henne, så spør hva hun mener, og om dere skal avslutte vennskapet. Jeg ikke vært venn med noen som blir slitne av å være venn med meg. 

Anonymkode: 43b44...16e

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte vedkommende nettopp og linket til denne spesifikke tråden og fikk det bekreftet av vedkommende. Vet du hva, jeg har ingenting å bevise ovenfor fremmede mennesker på internett som ikke tror meg. Jeg er aller mest fortvilet og skuffet. Orker ikke det her.

Ts

Jeg ville også blitt skuffet. Jeg hadde spurt hvorfor hun ikke tok det opp med meg før hun skrev det på et forum.

Skrevet

Syns ikke den tråden var noe ille jeg. Hadde ikke blitt fornærma av at noen trenger ei pause fra meg. Jeg trenger også pauser fra folk. Jeg mener ikke noe vondt med det og jeg er fortsatt glad i personen selv om vi ikke snakker så mye på en liten stund. At hun opprettet en tråd kan jeg forstå er litt sårt for deg, men hun beskriver da bare en følelse folk flest har? Iallefall introverter. Hun sier jo ikke at du gjør noe galt heller...

Anonymkode: be6f3...76c

• Liker 5
Skrevet
På 15.10.2018 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Du er paranoid. 

Så stygg du er mot TS!

Anonymkode: 99189...8b4

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere tråder, men blant annet denne.

Jeg orker ikke ta stilling til det her. Er jeg virkelig en så kjip venn at du føler behov for å skrive sånt om meg? 

Ts

Dette kan jo gjelde hvem som helst! Vet du i det hele tatt om venninden din er på dette forumet? 

Anonymkode: a0ff3...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...