AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Hei, jeg jobber for øyeblikket på 2 steder, Jernia og mesterbakern, jeg har jobbet lengst på jernia, men jeg fikk litt for lite vakter der, Så jeg tok på meg en ekstra jobb hos mesterbakeren. Der fikk jeg 2 ansettelses kontrakter, altså der jeg er ansatt som vikar og en der jeg jobber annenhver søndag. For litt over 1 uke siden ble jeg spurt om å jobbe for en annen jente på mesterbakern, tenkte ikke noe spesielt over det. Jeg sa at jeg sikkert kunne gjøre det. Uken senere hadde jeg blitt satt opp fast 5 dager i uken når jeg også jobber på jernia? da jeg sa at jeg ikke kunne jobbe noen dager neste uke, var dette skikkelig krise og jeg kunne få skriftlig advarsel, siden jeg tydeligvis hadde sagt ja til 100% stilling da jeg sa ja for at jeg sikkert kunne jobbe for denne jenta. Det var ikke slik at jeg satt meg ned og skrev en kontrakt på at jeg nå hadde tatt en 100% stilling, jeg fikk en dårlig forklaring på hele greia. Jeg sa at jeg hadde misforstått, men at jeg kun hadde en kontrakt som vikar og en for annenhver søndag. Jeg sa aldri at jeg ikke skulle jobbe på jernia? Da de tydeligvis visste at jeg jobbet på jernia da jeg startet der. Når man er vikar, er det jo slik at de ringer eller spør om hvilke dager jeg eventuelt kunne jobbe den og kommende uker, nå hadde jeg bare blitt satt opp fast uten noen tydelige forklaringer? Hva tenker dere? er dette min feil ?? Anonymkode: 3f992...255
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #2 Skrevet 15. oktober 2018 Nei. Du skal alltid forespørres når du har en løs vikarkontrakt. Sjefen burde vært tydelig på hvilke dager det gjaldt, og du burde forhørt deg bedre om arbeidstider siden du allerede har en annen jobb. Her er det først og fremst en kommunikasjonsfeil. Dette bør dere rydde opp i. For fremtiden: få alt skriftlig på mail, eller noter ned selv, slik at du er helt klar på hva du takker ja til. Anonymkode: 90712...04e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #3 Skrevet 15. oktober 2018 Når jeg leste innlegget ditt forstod jeg også det som at du skulle ta en vakt for en som er fraværende. Ikke inn i et 100% vikariat. Her er det mesterbakeren som har driti seg ut. Når det er sagt hadde jeg heller tatt det 100% vikariatet og heller bedt om fri fra Jernia i den perioden. Anonymkode: e09e8...218
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå