Gå til innhold

Veganer sier "bæ bæ lille lam" lærer barn å utnytte dyr, "sau gir ikke ull, vi TAR"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som er veganere får mangelsykdommer, dette gir selvfølgelig påvirkning på det kognitive, soom vi ser godt her. 

Anonymkode: fc85e...c9e

• Liker 47
Skrevet

Eldste versjonen man har funnet er forresten:

Bah, Bah, a black Sheep,
Have you any wool?
Yes merry I have,
Three bags full,
Two for my master,
One for my dame,
None for the little boy
That cries in the lane.

Så den norske versjonen de fleste av oss er vokst opp med er vel allerede omskrevet for å bli mer politisk korrekt. 

Bæ bæ lille lam,
har du noe ull?
Ja, ja, kjære barn,
jeg har kroppen full.
Søndagsklær til far,
og søndagsklær til mor,
og to par strømper
til bitte lille bror.

Anonymkode: 80267...73f

• Liker 4
Skrevet

Dagens 😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0f8d7...c87

• Liker 6
Skrevet

Jeg orker ikke mer tull fra veganere... De må gi seg med denne forvridde tankegangen sin snart. 

Anonymkode: 8e3ef...0a5

• Liker 21
Skrevet

Tror du virkelig det hadde vært behagelig for en sau om vi ikke hadde klippet den ?

• Liker 18
Skrevet
3 timer siden, Eugene Onegin skrev:

Tror du virkelig det hadde vært behagelig for en sau om vi ikke hadde klippet den ?

Har 250 sauer, de hadde daua i sommer som var om jeg hadde latt de gå med ulla. De liker å få det tunge, tykke, varme dekket bort.

Anonymkode: 444bd...bce

• Liker 19
Skrevet

DER mistet jeg respekten for dem. En manipulerer ikke barn til å tro på det samme som en selv

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Honey Dew skrev:

DER mistet jeg respekten for dem. En manipulerer ikke barn til å tro på det samme som en selv

Men ikke ta ALLE veganerne under samme kan er du snill! Dette er ikke en felles greie fra absolutt alle veganerne, bare noen det har klikket for!

Anonymkode: 61ec1...bb7

• Liker 6
Skrevet

Bahhh

giphy.gif

Anonymkode: 6c057...8e8

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke ta ALLE veganerne under samme kan er du snill! Dette er ikke en felles greie fra absolutt alle veganerne, bare noen det har klikket for!

Men selv om ikke alle veganere synes barnesangene er propaganda, mener likevel alle veganere at man ikke skal bruke ull, eller andre produkter fra dyr, det er en del av deres livssyn.

Dette blir litt org rolig, men det er noe jeg har lurt på lenge.

Hvis ingen skal bruke produkter fra dyr, skal man da klippe sausene, men la være å bruke Ulla (sløsing av ressurser), eller skal man la være å klippe sauen (dyreplageri)?

Anonymkode: 3088f...dae

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men selv om ikke alle veganere synes barnesangene er propaganda, mener likevel alle veganere at man ikke skal bruke ull, eller andre produkter fra dyr, det er en del av deres livssyn.

Dette blir litt off topic, men det er noe jeg har lurt på lenge.

Hvis ingen skal bruke produkter fra dyr, skal man da klippe sausene, men la være å bruke Ulla (sløsing av ressurser), eller skal man la være å klippe sauen (dyreplageri)?

Skrevet

De er klin gærne. Skulle ikke hatt lov å jobbe med barn når de er så sneversynt som denne damen.

Nå får de rulle inn og slutte å overføre sin tankegang til barn. Stakkars barn.

Jeg hadde tatt barna mine ut av den barnehagen, rett og slett fordi hun jobber der.

Anonymkode: 68a06...767

• Liker 8
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veganere klikket i hodet? Nå vil de gjerne sanger som "takk kua mi" og "bæ bæ lille lam" fordi dyrene hverken tilbyr eller gir oss melk og ull, det er vi som tar det fra dem mot deres vilje. 

https://www.nrk.no/finnmark/veganer-mener-barnesanger-laerer-barn-a-utnytte-dyr-1.14243927

Anonymkode: 444bd...bce

Forsvinnende liten forskjell på ekstreme religiøse og ekstreme veganere. 

Skrevet

Folk vil alltid finne en ekstremisme å trekkes mot nå som religion har blitt mindre vanlig.

Anonymkode: 6f8ca...83c

• Liker 1
Skrevet

Når sauene nå en gang er avlet ihjel til å være avhengig av mennesker for å klippe ulla så ser jeg jo at det beste for sauene er at de blir klippet - og at vi da utnytter ressursene til å lage eksempelvis klær. 

Vi skulle aldri ødelagt de stakkars dyrene. 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir litt org rolig, men det er noe jeg har lurt på lenge.

Feil! jeg er veganer, jeg bruker ullklær, ja, jeg strikker til og med med ullgarn! det samme gjør flere andre veganere som jeg kjenner! Jeg er helt for at sauene skal klippes og kuene melkes! 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil! jeg er veganer, jeg bruker ullklær, ja, jeg strikker til og med med ullgarn! det samme gjør flere andre veganere som jeg kjenner! Jeg er helt for at sauene skal klippes og kuene melkes! 

https://www.vegansamfunnet.no/hva-er-veganisme/

Sitat

Veganere unngår bruk av pels, skinn, ull, dun og silke. I stedet velger de klær og sko lagd av andre materialer som lin, bomull, bambus, hamp og syntetiske stoffer.

Jeg vil si at dersom du bruker ull har du ikke en vegansk livsstil, selv om du har implementert enkelte elementer fra dette livssynet inn i din hverdag. 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, FantasDick skrev:

Vi skulle aldri ødelagt de stakkars dyrene. 

De som domestiserte sauen for flerfoldige tusen år siden hadde nok ikke den luksusen å kunne ekskludere en ressurs.

• Liker 22
Skrevet

Haha..hørte om den saken på Morgenklubben på Radio Norge. De mente versjonen hennes av "kua mi jeg takker deg" var enda mer skadelig enn orginalen. "Kua mi jeg takker deg, deilig klem du gir til meg". Må si meg enig med dem: selv voksne dør av å bli klemt av en ku, de veier et halvt tonn liksom. 

Anonymkode: cd4d5...ea3

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...