Gå til innhold

Dere som driter i at ungene dine er en plage for omverdenen..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mange foreldre blir døve på egne unger etterhvert, og rett og slett ikke skjønner selv hvor slitsomme de er for andre. 

• Liker 48
Skrevet

Altså...du syter på normale ungelyder.  Unger er unger. Hvem er så irritabel at de klikker på plystring og lekelyder på lekeplassen. Barn har ikke mute knapp, og man kan ikke styre de som en Gameboy.

Når jeg kikket inn på denne tråden trodde jeg det skulle handle om drittunger som sparker i stolryggen, spytter og hiver stein, ikke normale ungelyder.

Ts, her er det du som er problemet og ikke ungene. Bli voksen.

Anonymkode: 7b142...494

• Liker 24
Skrevet

Hadde skjønt deg om det var snakk om ufordragelige unger som sparker i sete, piller deg i håret osv. Men litt plystring er virkelig ikke ille. Gjør som meg og ta med deg musikk og steng ut lyder du ikke vil høre. Småbarnsfamilier må også få lov å reise og da kan vi ikke forvente at barna sitter musestille under hele turen

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Filifjonkamor skrev:

Hadde skjønt deg om det var snakk om ufordragelige unger som sparker i sete, piller deg i håret osv. Men litt plystring er virkelig ikke ille. Gjør som meg og ta med deg musikk og steng ut lyder du ikke vil høre. Småbarnsfamilier må også få lov å reise og da kan vi ikke forvente at barna sitter musestille under hele turen

Når jeg reiser med mitt eget barn så tar jeg selvfølgelig ikke på musikk og stenger ute lyder. Og dette var ikke snakk om litt plystring. Jeg er faktisk overrasket over at det er mulig å få til et sånt volum på plystring i det heletatt. Og hadde det vært litt plystring nå og da så hadde det såklart ikke vært noe å reagere på, men her var det snakk om konstant, uregelmessig plystring i over en time i strekk og til og med mitt barn satt og holdt seg for ørene til slutt, samtidig som de på raden foran snudde seg og reagerte.

Anonymkode: 54a8d...e4c

• Liker 35
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg reiser med mitt eget barn så tar jeg selvfølgelig ikke på musikk og stenger ute lyder. Og dette var ikke snakk om litt plystring. Jeg er faktisk overrasket over at det er mulig å få til et sånt volum på plystring i det heletatt. Og hadde det vært litt plystring nå og da så hadde det såklart ikke vært noe å reagere på, men her var det snakk om konstant, uregelmessig plystring i over en time i strekk og til og med mitt barn satt og holdt seg for ørene til slutt, samtidig som de på raden foran snudde seg og reagerte.

Jeg er enig i deg at mange foreldre ikke tar hensyn til andre, mange har mye å lære der.

Fikk først inntrykket av at du er en som ikke tåler noen form for lyd, men tenker når du har egne barn så vet du jo litt i hva det går i. Jeg har opplevd langt større barn sitte å bråke under hele turen så ja jeg også irriterer meg over barn

Men jeg fikk øynene litt opp for noen år siden da en far hele tiden sa unnskyld og forklarte at guttungen hadde autisme

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Filifjonkamor skrev:

Jeg er enig i deg at mange foreldre ikke tar hensyn til andre, mange har mye å lære der.

Fikk først inntrykket av at du er en som ikke tåler noen form for lyd, men tenker når du har egne barn så vet du jo litt i hva det går i. Jeg har opplevd langt større barn sitte å bråke under hele turen så ja jeg også irriterer meg over barn

Men jeg fikk øynene litt opp for noen år siden da en far hele tiden sa unnskyld og forklarte at guttungen hadde autisme

Har full forståelse for både barnegråt og barn som utagerer, og også barn som ikke oppfører seg - så lenge foreldrene faktisk prøver å gjøre noe med situasjonen. Disse situasjonene har jeg sittet i selv, og barn er barn - de lager lyder, såklart. De situasjonene jeg snakker om nå er når barna helt tydelig er til sjeanse for andre og de ser ut til å faktisk ikke reagere.

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har full forståelse for både barnegråt og barn som utagerer, og også barn som ikke oppfører seg - så lenge foreldrene faktisk prøver å gjøre noe med situasjonen. Disse situasjonene har jeg sittet i selv, og barn er barn - de lager lyder, såklart. De situasjonene jeg snakker om nå er når barna helt tydelig er til sjeanse for andre og de ser ut til å faktisk ikke reagere.

Regner med det er snakk om ungene til de menneskene jeg stadig møter i mitt serviceyrke. De kan ikke oppføre seg, så hvorfor skulle de oppdra ungene sine. De mangler jo oppdragelse selv....

Anonymkode: 52f02...e39

• Liker 23
Skrevet

Eller unger som sitter NON-stopp med mobil/nettbrett og spiller med høyt volum. Også med matbordet!? 

Plystring er ikke en normal oppførsel på et fly- Djises.... lurer på Åssen denne generasjonen blir som unge voksne! 

Anonymkode: a79f7...280

• Liker 23
Skrevet

Det der hadde jeg faktisk sagt fra om til flybetjeningen også. Det er faktisk ikke greit. Satt på flyet en gang etter en operasjon med en unge som konstant sparket i seteryggen min. Hadde store problemer med å bevege meg, men til slutt fikk jeg nok. Reiste meg opp og snudde meg mot moren til barnet og ga henne klar og tydelig beskjed om at slik oppførsel på ingen måte er greit. Ga også beskjed til flyvertinnen som flyttet dem til et annet sted. Flere fikk med seg opptrinnet så moren ble rimelig flau. Litt folkeskikk er det faktisk lov å utøve på offentlig plass, spesielt når det er trangt om plassen. Det er dessverre ikke den eneste gangen jeg har sett uoppdragne barn som ikke får noe som helst form for veiledning og hjelp angående oppførselen sin. Jeg skjønner godt hvorfor de gjør som de gjør når de aldri lærer noe annet. 

Anonymkode: 3f786...d35

• Liker 44
Skrevet

Ga beskjed til en mor på toget no om hun hadde høretelefoner til barnet. For det var veldig høyt på ipaden. og det gikk igjen og igjen.. samme høte lyden av psykodeliske barneprogram.om og om igjen..moren hadde ørepropper i ørene sine.Sikkert for å slippe å høre..men hva med oss andre som satt på toget da?og sur ble hun nok litt..hvem som ikke skjønner at det ikke er ok? selv ba eg barna ha lyden av eller bruke høretelefon. jaja

Anonymkode: b50ef...a96

• Liker 23
Skrevet

Det er så mange tafatte foreldre idag som lar ungene bestemme alt. De skjønner visst ikke at de gjør ungene en bjørnetjeneste. De kommer jo til å få sjokk når de blir større og møter den virkelige verden. Når alt skal være så pedagogisk riktig, er det ikke rart vi får så mange egoistiske unger som tror at alt bare dreier seg om dem.

Anonymkode: e9198...782

• Liker 19
Gjest Promqueen
Skrevet

Jeg føler SÅ med deg, TS!!! Hater masete og bråkete unger. Og de som sier «unger er unger. Helt normalt!» Jeg grøsser!!! 😷😷😷🤮🤮🤮🤮

Skrevet

Vær så snill dere, det kan være så mye mer bak.

jeg har nok det dere kaller en drittunge med late foreldre som ike bryr seg. Men er det noe jeg gjør så er det å bry meg.

mitt barn har mild autisme og under utredning for adhd..kombinasjoner som ikke er så enkelt. 

Jeg har verdens vakreste barn. Men med mange skjulte utfordringer. 

Barnet mitt klarer ikke de sosialekodene og sliter i lek, som gjør den lille til «skyldebukken» uansett..  barnet mitt for skylden selv når h*n ikke er i romme eller tilstede. Dette er noe barnet selv merker nå.

h*n er usikker i nye settingen som skaper mye uro og lyder. For mitt barn er de da IKKE grensesetting der og da som funker.. da raser verden og det kan komme raserianfall fra en annenhverden som kan vare i evigheter. 

Dette må da vente til vi er hjemme i trygge omgivelser. De vi som foreldre kan gjøre ute er trygge, veilede og avlede og føre inn på « bedre spor» noe som ikke Alltid er like lett. 

Så mitt barn lager ofte mye lyd. Dette er ikke for å plage andre, eller være slem. Jeg Har fått mye blikk og hørt barne mitt bli snakket ned av voksner. Mitt barn gjør ikke noe galt, det bare vises ikke at mitt barn har andre utfordringer!

Så vær så snill, ikke døm før dere vet hele historien. 

Det kan være såå mye mer bak en at foreldrene er late og alt annet.

Anonymkode: 0369f...8e6

• Liker 13
Skrevet

Joda, men 80 % av barn har ikke autisme og adhd. Det er ingen tvil om at de får herje rundt til foreldrenes velsignelse og lage bråk og plage andre uten å bli snakket til. 

Anonymkode: f0169...b7d

• Liker 47
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill dere, det kan være så mye mer bak.

jeg har nok det dere kaller en drittunge med late foreldre som ike bryr seg. Men er det noe jeg gjør så er det å bry meg.

mitt barn har mild autisme og under utredning for adhd..kombinasjoner som ikke er så enkelt. 

Jeg har verdens vakreste barn. Men med mange skjulte utfordringer. 

Barnet mitt klarer ikke de sosialekodene og sliter i lek, som gjør den lille til «skyldebukken» uansett..  barnet mitt for skylden selv når h*n ikke er i romme eller tilstede. Dette er noe barnet selv merker nå.

h*n er usikker i nye settingen som skaper mye uro og lyder. For mitt barn er de da IKKE grensesetting der og da som funker.. da raser verden og det kan komme raserianfall fra en annenhverden som kan vare i evigheter. 

Dette må da vente til vi er hjemme i trygge omgivelser. De vi som foreldre kan gjøre ute er trygge, veilede og avlede og føre inn på « bedre spor» noe som ikke Alltid er like lett. 

Så mitt barn lager ofte mye lyd. Dette er ikke for å plage andre, eller være slem. Jeg Har fått mye blikk og hørt barne mitt bli snakket ned av voksner. Mitt barn gjør ikke noe galt, det bare vises ikke at mitt barn har andre utfordringer!

Så vær så snill, ikke døm før dere vet hele historien. 

Det kan være såå mye mer bak en at foreldrene er late og alt annet.

Anonymkode: 0369f...8e6

Jeg ville som mor informert de nærmeste på flyet om dette. 

Anonymkode: 6b40c...b21

• Liker 29
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså...du syter på normale ungelyder.  Unger er unger. Hvem er så irritabel at de klikker på plystring og lekelyder på lekeplassen. Barn har ikke mute knapp, og man kan ikke styre de som en Gameboy.

Når jeg kikket inn på denne tråden trodde jeg det skulle handle om drittunger som sparker i stolryggen, spytter og hiver stein, ikke normale ungelyder.

Ts, her er det du som er problemet og ikke ungene. Bli voksen.

Anonymkode: 7b142...494

Hvis ungene vil plystre kan de gjøre det på bussen med resten av raringene. Fly er forbeholdt siviliserte mennesker.

• Liker 9
Skrevet

Merker at jeg har mye mer tålmodighet når jeg ser at foreldre i det minste prøver å roe ned ungene som bruker matbutikken som lekeplass og nesten springer ned gamle damer. Slike foreldre gir også ofte et «beklager-blikk», og får et blikk og smil tilbake, som sier at jeg skjønner.

Det verste er foreldre som ikke gidder å bry seg om å oppdra ungene sine når de er i offentlige rom. Sparking i sete, slåssing blant søsken, osv. er faktisk ikke greit. Gidder man ikke å ta hensyn til medpassasjerer eller andre kunder på kafé o.l., så bør man bli hjemme.

Anonymkode: 478ee...5fa

• Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...