AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg og kjæresten tenkte oss en uke på ferie i slutten av november, men aner ikke hvor. Vi planlegger en tur til Dubai og Oman på et seinere tidspunkt, så det er ikke aktuelt nå. Vi vil enten ha by, shopping og god mat eller sol og varme. Er ikke så veldig interesser i natur og friluft, så tror kanske ikke Island eller Svalbard er noe for oss. Så har dere noen forslag ? Anonymkode: 7b9a0...d30
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Krakow eller Warsaw i Polen. God Mat Bra med shopping Super billigere leiligheter til leie, leide en et-roms med fullstendig kjøkken til 220kr/natta. Søk og du vil se hvor billig det er å leie der. God mat overalt. Warsaw har også en bra Chinatown med masse god mat. Mat prisen er svært lav, som oftest var det disse prisene for meg: Frokost- 30-60kr Middag- 50-80kr Snacks- 40-80kr Jeg spiser mye! Trente 6-7 ganger i uken mens jeg var der i 6 uker. Spiste alle måltidene mine ute i 6 uker, kan ikke huske jeg lagde noe i leiligheten... Det var lett å få tak i sunn frokost på cafeer. Syns polen er veldig flink på frokoster, de fleste stedene åpner 6-7 om morgenen, Krakow er kjempe koselig å vandre rundt med sin partner. Ganske romantisk by vil jeg si. De har mange fine parker med gode sitteplasser. Mange fine bygninger overalt, Jeg gikk rundt ofte langt utover kvelden og natt, følte meg aldri utrygg. zapiekanka (baguett pizza) i gamlebyen var et must ca annenhver dag rundt 3-4 på natta 😃 Anbefaler virkelig Krakow. Anonymkode: f43de...47d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Krakow eller Warsaw i Polen. God Mat Bra med shopping Super billigere leiligheter til leie, leide en et-roms med fullstendig kjøkken til 220kr/natta. Søk og du vil se hvor billig det er å leie der. God mat overalt. Warsaw har også en bra Chinatown med masse god mat. Mat prisen er svært lav, som oftest var det disse prisene for meg: Frokost- 30-60kr Middag- 50-80kr Snacks- 40-80kr Jeg spiser mye! Trente 6-7 ganger i uken mens jeg var der i 6 uker. Spiste alle måltidene mine ute i 6 uker, kan ikke huske jeg lagde noe i leiligheten... Det var lett å få tak i sunn frokost på cafeer. Syns polen er veldig flink på frokoster, de fleste stedene åpner 6-7 om morgenen, Krakow er kjempe koselig å vandre rundt med sin partner. Ganske romantisk by vil jeg si. De har mange fine parker med gode sitteplasser. Mange fine bygninger overalt, Jeg gikk rundt ofte langt utover kvelden og natt, følte meg aldri utrygg. zapiekanka (baguett pizza) i gamlebyen var et must ca annenhver dag rundt 3-4 på natta 😃 Anbefaler virkelig Krakow. Anonymkode: f43de...47d Vi var faktisk i Krakow i vår jeg likte meg veldig godt der og det gjorde typen også, han har forøvrig bodd og studert i Polen i 6 år, så vi tenkte kanske vi skulle prøve et annet land siden han har vært i omtrent alle byer der. Vi snakka foresten om den baguetten i går 😛 Men ser ikke helt bort fra at det blir Polen igjen altså Anonymkode: 7b9a0...d30
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi var faktisk i Krakow i vår jeg likte meg veldig godt der og det gjorde typen også, han har forøvrig bodd og studert i Polen i 6 år, så vi tenkte kanske vi skulle prøve et annet land siden han har vært i omtrent alle byer der. Vi snakka foresten om den baguetten i går 😛 Men ser ikke helt bort fra at det blir Polen igjen altså Anonymkode: 7b9a0...d30 Ahhhh håper dere finner et fint sted år reise til. Hvor lenge skal dere reise i november? Hvis det er 2 uker + anbefaler jeg Thailand. Har vært i Thailand annenhvert år i ca 12 år nå i nov/des. Der kan du leve som en konge når du er herfra. Mat, massasje, leilighet, fine restuaranter, konserter, shopping, varme. Folket i Thailand er de varmeste menneskene jeg noen gang har opplevd. Gjestfriheten er noe for seg selv. Koselige, snille og ærlige mennesker. Jeg skrev på Reddit og spurte om jeg kunne besøke noen og spise et familiemåltid med dem, mot at jeg betaler all maten. Fikk besøkt 8 stk som inviterte meg hjem til dem. Kjempe fin opplevelse å kunne spise maten lokale lager hjemme. Mødrer og bestemødrer lagde masse god mat. Prisen på maten var ingenting, mot den fine opplevelsen jeg fikk hos hver enkelte. I år blir det praha på meg i desember, gleder meg! Anonymkode: f43de...47d 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ahhhh håper dere finner et fint sted år reise til. Hvor lenge skal dere reise i november? Hvis det er 2 uker + anbefaler jeg Thailand. Har vært i Thailand annenhvert år i ca 12 år nå i nov/des. Der kan du leve som en konge når du er herfra. Mat, massasje, leilighet, fine restuaranter, konserter, shopping, varme. Folket i Thailand er de varmeste menneskene jeg noen gang har opplevd. Gjestfriheten er noe for seg selv. Koselige, snille og ærlige mennesker. Jeg skrev på Reddit og spurte om jeg kunne besøke noen og spise et familiemåltid med dem, mot at jeg betaler all maten. Fikk besøkt 8 stk som inviterte meg hjem til dem. Kjempe fin opplevelse å kunne spise maten lokale lager hjemme. Mødrer og bestemødrer lagde masse god mat. Prisen på maten var ingenting, mot den fine opplevelsen jeg fikk hos hver enkelte. I år blir det praha på meg i desember, gleder meg! Anonymkode: f43de...47d Vi kan bare være borte i max 10 dager, så Thailand blir litt langt da. Jeg har vært i Thailand tidligere da, synst ikke det var noe særlig, men jeg var i phuketområdet da. Hotellet var fint, alt annet var skittent og ekkelt. Søppel overalt, dårlig hygiene på restauranter osv. Men har hørt det skal være mye bedre om man reiser litt utenfor phuket da Anonymkode: 7b9a0...d30
caroprins Skrevet 15. oktober 2018 #6 Skrevet 15. oktober 2018 Las Palmas på Grand Canaria. Går mange fly dit. Får både by, strand, shopping og sol og varme pluss god spansk mat.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #7 Skrevet 15. oktober 2018 Budapest, Barcelona, NY, Miami, Tokyo, Sør-Afrika. Anonymkode: 71cc8...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå