Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig ganske sosial. Elsker skravling, kaffe, drikke vin, spille spill. Men venner og det å få venner er utrolig vanskelig. Har ingen nære venner nå som voksen (29 år). Når det er lønningspils etter jobb blir jeg med. Om bekjente vil dra ut å ta en kaffe, kino en sjelden gang sier jeg ja. Har 2 brødre i min by men de er opptatt med sitt. Jeg prøver hele tiden bli kjent med folk, men har alltid hatt få venner. Tror ikke jeg er grusom å henge med, men det tar så mye energi og tid å innlede nære relasjoner til andre.

Mistenker også jeg sliter med generalisert angst (under utredning) men da ikke sosial angst, murer meg ikke inne. Men det å ha slike perioder er tungt fysisk og psykisk. Prøver jobbe med meg selv. 

Har heldigvis 2 flotte barn (50/50) og en kjæreste jeg er mye sammen med. Når han reiser på jobb er jeg mye alene igjen. De to jeg trodde var nære venner er ikke så nære allikevel, så føler meg litt ensom og alene i perioder. Har reg meg som frivillig i røde kors nå, de ukene med barnefri. 

Flere i samme båt - hvordan like være alene? 

Anonymkode: 73a72...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eeeeelsker å være alene. Da kan jeg se på akkurat det jeg vil, rydde i skap og skuffer, ta meg et langt bad i fred, lese en god bok, sette musikken på full guffe og trene, tegne/male, lage ting, omorganisere pynteting og ta bilder av div rom, lage musikk eller spille piano.....

Jeg har alltid elsket å være alene og kjeder meg ikke heller. Tror jeg faktisk aldri har kjedet meg. Men jeg liker også å være med venner og være sosial. 

Du har ikke en hobby? Finne noe du kan kose deg med? Kanskje et prosjekt eller noe? Hva med et husdyr? 

Anonymkode: 5d048...f79

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg eeeeelsker å være alene. Da kan jeg se på akkurat det jeg vil, rydde i skap og skuffer, ta meg et langt bad i fred, lese en god bok, sette musikken på full guffe og trene, tegne/male, lage ting, omorganisere pynteting og ta bilder av div rom, lage musikk eller spille piano.....

Jeg har alltid elsket å være alene og kjeder meg ikke heller. Tror jeg faktisk aldri har kjedet meg. Men jeg liker også å være med venner og være sosial. 

Du har ikke en hobby? Finne noe du kan kose deg med? Kanskje et prosjekt eller noe? Hva med et husdyr? 

Anonymkode: 5d048...f79

Signerer.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig ganske sosial. Elsker skravling, kaffe, drikke vin, spille spill. Men venner og det å få venner er utrolig vanskelig. Har ingen nære venner nå som voksen (29 år). Når det er lønningspils etter jobb blir jeg med. Om bekjente vil dra ut å ta en kaffe, kino en sjelden gang sier jeg ja. Har 2 brødre i min by men de er opptatt med sitt. Jeg prøver hele tiden bli kjent med folk, men har alltid hatt få venner. Tror ikke jeg er grusom å henge med, men det tar så mye energi og tid å innlede nære relasjoner til andre.

Mistenker også jeg sliter med generalisert angst (under utredning) men da ikke sosial angst, murer meg ikke inne. Men det å ha slike perioder er tungt fysisk og psykisk. Prøver jobbe med meg selv. 

Har heldigvis 2 flotte barn (50/50) og en kjæreste jeg er mye sammen med. Når han reiser på jobb er jeg mye alene igjen. De to jeg trodde var nære venner er ikke så nære allikevel, så føler meg litt ensom og alene i perioder. Har reg meg som frivillig i røde kors nå, de ukene med barnefri. 

Flere i samme båt - hvordan like være alene? 

Anonymkode: 73a72...6cd

Jeg kan vel svare både ja og nei. Jeg liker svært godt å være alene når jeg har valgt det selv, men liker ikke å være alene når jeg er det fordi jeg må. Hvis det gir mening? 
Jeg tror nok det handler om at jeg føler meg ensom hvis jeg er alene fordi det ikke er noen å være med. Mens hvis jeg velger å være alene så kan jeg gjerne kose meg med alt mulig rart over lang tid. Og kan nesten si nei til å bli med på ting fordi det frister mer å være alene. Jeg kan også glede meg til å dra fra ting fordi jeg gleder meg til å dra hjem og være alene. Haha, det er kanskje litt merkelig. 

Det spørs jo litt på hvor lenge du tenker man er alene? Er det snakk om noen timer? En dag? flere dager på rad? Flere uker på rad? For hvis det er over veldig lang tid så liker jeg det stort sett dårlig og blir faktisk ganske deppa.

Anonymkode: cb119...5fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker å være alene så ja jeg liker å være alene. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er introvert, så jeg liker å være alene ja, må jo ladde opp batteriene.

Skrevet

Jeg liker å være alene av og til, men liker også å være sosial. Kjenner jeg har et behov for å føle at jeg hører til her jeg bor, er  tilflytter. Har noen få venner, men prøver å få flere, og det er ikke lett nei.

Anonymkode: fd628...286

Skrevet

Signerer Anonymkode: fd628...286. Som om jeg skulle skrevet det selv. 

Anonymkode: a063e...a79

Skrevet

Ja, jeg liker det, men man kan ikke tvinge seg selv til å like og være alene. Det er en fordel å kunne være alene og ha det ok med det. Det jeg gjør når jeg er alene er å se på serier eller film, lese, strikke, gå på kino, gå på arrangementer osv.

Ikke det at du har det, men å ha sosial angst betyr ikke at man murer seg inne, nødvendigvis. Jeg har det og murer meg ikke inne, men noen gjør det. Bare måtte skrive det siden det er en vanlig misoppfatning at folk tror at alle med sosial angst bare sitter hjemme og ikke tør å gå utenfor døren.

Anonymkode: dd9a1...a63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...