AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Når er det greit for jenter å overnatte hos guttevenner? Er det noe enkel regel for dette? Anonymkode: 0d64b...7e4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Min får ikke overnatte før hun er 18. Men jeg er ikke norsk.... Anonymkode: c81df...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Når jeg som mor allerede vet at «blomsten» ikke er intakt, og at de gjør det de gjør uansett, uten at jeg kan forhindre det. Og jenta er over 16, og gutten er jevngammel. Og jeg har tatt den pinlige praten med henne om prevensjon og blitt forsikret om at hun både går på pilla og at de bruker kondom for å beskytte seg mot kjønnssykdommer. Anonymkode: 383a6...d09
Daria Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 I utgangspunktet tenker jeg at 16 er en grei grense det er lett å argumentere for. Men samtidig, du skriver jo guttevenner og ikke kjæreste - har de vært venner fra de var små, pleid å overnatte hos hverandre og tilsynelatende fortsatt ikke er annet enn venner blir det litt merkelig å plutselig skulle sette foten ned når de blir 13 fordi man som voksen tillegger vennskapet en dimensjon som sannsynligvis ikke er der. Det finnes aldri enkle regler som passer alle situasjoner... 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Det er greit fra de vil det selv, ofte kommer ønsket i 5-6 års alderen. Akkurat som med jentevenner. Om du mener kjærester så blir det noe annet, men jeg ser ikke forskjell på jente og guttevenner slik sett. Anonymkode: 077fc...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 Emnet var litt dårlig formulert. Gjelder altså jenter som vil overnatte hos guttevenner, ikke kjæreste. Jeg tenker på tenåringer som har møtt hverandre i tenårene. Hva gjør man om de påstår gutten er homofil og at ingenting vil skje fordi de er bare kompiser. Jeg lurer på hva er normalt. Anonymkode: 0d64b...7e4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 Hvorfor er det aldri noen som lurer på om det er greit og NÅR det greit at sønnen overnatter/har overnattingsbesøk? Er det helt ukomplisert det, uansett om de erklærer henne som kompis eller kjæreste? Kan ikke noen gutteforeldre komme med fasiten her? Jeg ville sett an sønn/datter, hva slags venn/kompis, fulgt magefølesen. Det ER forskjell på en gjeng der man mistenker alkohol og ikke kjenner forholdene, og man vet at foreldrene (man ikke kjenner) er vekk, en internettvenn langt nna man aldri har møtt, og barndomskompis-vennegjengen som henger på den kristne ungdomsklubben som vil på hyttetur fordi de alltid har speidere sammen, og man kjenner hytteeierne og alle ungdommene godt. Selvsagt kan ting skje både her og der, men det er forskjell. Anonymkode: 339ab...ecd 3
Daria Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Emnet var litt dårlig formulert. Gjelder altså jenter som vil overnatte hos guttevenner, ikke kjæreste. Jeg tenker på tenåringer som har møtt hverandre i tenårene. Hva gjør man om de påstår gutten er homofil og at ingenting vil skje fordi de er bare kompiser. Jeg lurer på hva er normalt. Anonymkode: 0d64b...7e4 Da inviterer man gutten hjem, så du faktisk får truffet ham og sett dem sammen, og så tar du en avgjørelse basert på det inntrykket du får av ham, hva du tross alt vet om din egen datter og hvordan hun er, din egen magefølelse og alle ande omstendigheter. Dessuten, når du har en datter (eller sønn) i tidlige tenår snakker du uansett om prevensjon, å sette grenser og råderett over egen kropp, og innser at vil de først at noe skal skje, så vil det gjøre det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå