AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Som overskriften sier: Hadde du latt ditt barn dra i denne alderen alene til USA, Los Angeles? Datteren min har nettopp fylt 16 og hun vil dra til USA alene. Jeg er litt engstelig fordi det er langt unna. Andre enden av jordkloden! Hun er voksen for alderen og har god engelsk kunnskap. Burde jeg si ja til henne? Anonymkode: 567cb...169
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Tja, kjenner hun noen i USA? Noen som hun skal besøke? Eller skal hun bare reise rundt som turist? Som en turistreise - aldri i livet. Hun kommer ikke til å få lov å sjekke inn på mange hoteller (aldersgrensen er ofte enten 18 eller 21). Anonymkode: 4e4ff...c39 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tja, kjenner hun noen i USA? Noen som hun skal besøke? Eller skal hun bare reise rundt som turist? Som en turistreise - aldri i livet. Hun kommer ikke til å få lov å sjekke inn på mange hoteller (aldersgrensen er ofte enten 18 eller 21). Anonymkode: 4e4ff...c39 Hun vil dra som turist til California. Vi har slekt som bor i Pennsylvania. Men ditt vil hun ikke dra. Anonymkode: 567cb...169
Gjest HanenIFlokken Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Hun er for ung til å reise helt alene uansett hvor moden hun måtte være for alderen i mine øyne iallefall Edit: For å si det på en annen måte. Jeg personlig er ganske liberal og åpen for det meste.. Også at barna skal få utfolde seg og prøve seg frem i livet. Men det hadde IKKE vert min 16 årige datter som hadde reist på tur alene. Jeg hadde dog gjerne tilbydd meg å reise sammen med henne, og heller gitt henne noe frihet når jeg var i nærheten. Endret 14. oktober 2018 av HanenIFlokken
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 4 minutter siden, Aviendha skrev: Hva skal hun gjøre der? Hun har stor interesse for landet og vil dra dit for å utforske USA. Anonymkode: 567cb...169
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 Er man under 18 så vil politiet kontakte foreldrene om det skjer noe. Det lar seg vel vanskelig gjøre om hun er i LA og du i Norge. For øvrig ble broren(19 år) min arrestert da han var i LA. Det var en feil og de slapp han ut til slutt, men han satt inne en natt. Du får tenke litt selv hvordan du som mor, hvordan din datter og hvordan politiet vil reagere om du er i Norge. Anonymkode: 985ce...1f1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 Absolutt ikke. Man trenger for øvrig bil for å være turist i LA, kollektivtrafikk er elendig og det er stooore avstander. Anonymkode: b82d6...6f5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 Dra dit alene som på en ferietur? Aldri i verden! Hun kan vente til hun blir 18, det er ikke så alt for lenge til. Hva i alle dager skal hun gjøre i Los Angeles alene? Antageligvis får hun ikke sjekket inn på hotell alene i så ung alder, og LA er en by som er laget for bilkjøring. Så hun kommer seg ikke særlig langt der med mindre hun skal leie bil, og det kan hun jo ikke så lenge hun ikke har lappen. Offentlig kommunikasjon er forbeholdt de «fattige» og er ikke anbefalt for ei ungjente på tur alene. Det finnes sikkert taxier, men på all den tiden jeg har oppholdt meg i LA tror jeg faktisk ikke jeg har lagt merke til en eneste en, så det er ikke bare å praie en slik som i New York. «Alle» kjører jo egen bil. Og Uber er i alle fall ikke noe å satse på som en enslig ung jente, da kan hun jo bli plukket opp av hvem som helst! Så hvordan tenker hun da hun skal få «utforsket» LA? Det er en stor by! I California er også folk temmelig åpne, og hun må forvente å bli snakket til av fremmede, og da mest sannsynligvis gutter/menn. Hvordan vil hun takle denne oppmerksomheten? Vil hun bli med en fremmed som vil ta henne med ut et sted? Hvis ja så lyser jo det fare lang vei for en 16-årig jente. Og hvis nei så kommer hun nok til å få en temmelig ensom tur helt alene... Så uansett så bør svaret på denne forespørselen være et rungende «Nei!». Når det er sagt så har jeg aldri følt meg utrygg i Los Angeles. Det er en fantastisk by med mange, relativt, trygge områder. Men jeg har heller aldri reist dit alene, men har selvsagt vandret gatelangs alene en rekke ganger og det var null problem. Men så er jeg ikke 16 år heller... Anonymkode: 1fd58...d73 2
moroklompen Skrevet 14. oktober 2018 #10 Skrevet 14. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som overskriften sier: Hadde du latt ditt barn dra i denne alderen alene til USA, Los Angeles? Datteren min har nettopp fylt 16 og hun vil dra til USA alene. Jeg er litt engstelig fordi det er langt unna. Andre enden av jordkloden! Hun er voksen for alderen og har god engelsk kunnskap. Burde jeg si ja til henne? Anonymkode: 567cb...169 Absolutt ikke. Hun har ingenting i LA å gjøre alene rett og slett og selv om hun er voksen for alderen hadde jeg aldri slippet henne løs alene til USA, spesielt ikke LA. Voksen for alderen er en ting men som en norsk tenåring Er hun garantert ikke i stand til å takle situasjoner hun kan havne oppi alene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #11 Skrevet 14. oktober 2018 Tviler på at en 16-åring som reiser alene slipper gjennom grensekontrollen i USA. Hun blir nok satt på første fly hjem igjen.... Anonymkode: 1c828...7fd 1
Gent82 Skrevet 14. oktober 2018 #12 Skrevet 14. oktober 2018 4 minutter siden, moroklompen skrev: Voksen for alderen er en ting men som en norsk tenåring Er hun garantert ikke i stand til å takle situasjoner hun kan havne oppi alene. This right here 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #13 Skrevet 14. oktober 2018 Tusen takk for all innspill! Jeg har tatt beslutning og det blir et nei...Blir kanskje en familietur sammen til L.A istedenfor. Anonymkode: 567cb...169 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå