Mellomkjøttet Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 (endret) https://www.dailymail.co.uk/news/article-6273199/Somali-man-deportation-stopped-good-plane-passengers-revealed-gang-rapist.html Alle husker vel hun svenske som klarte å hindre deportasjonen av en dømt kriminell. Det er stadig eksempler på flypassaserere som gjør det samme. Denne gangen er det somalisk mann som skulle deporteres fra UK etter å ha sonet fire år for gjengvoldtekt av en 16 år gammel jente. De hadde lurte jenta til en leilighet hvor de fortalte at vennene hennes ventet på henne. Der voldtok de henne, kun avbrutt av politet som kom etter å ha blitt ringt av naboer som hadde hørt hennes smerteskrik. Passasjerene jublet over hva de hadde oppnådd. "One person was heard declaring: ‘You’re free, man!’" Det er virkelig på tide med regelendringer. Saftig erstatnigskrav må på plass i verktøykassa. Jeg vil se mennesker som gjør dette bli gjeldsslaver for livet. Endret 14. oktober 2018 av Mellomkjøttet 9
Morten1 Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 De som kjemper for at han skal få bli i england synes tydelighvis at voldtekt er greit. De blander seg i ting de ikke har noe med. De burde bli straffet med fengsel for å hindre staten å gjøre sine oppgaver. Tenker at det hele ender med at staten leier egne fly til å depotere folk, da slipper vi naive og dumme folk som disse. Jeg merker at jeg blir riktig sint når jeg så hvordan folk heiet på den skyldige, samme med hun svenske dama som trodde hun gjorde noe bra, men gjorde det stikk motsatte. 8
Drizzt Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Passasjerene bør straffeforfølges. Om ikke fengsel, må de betale veldig heftige bøter. Så heftige at de aldri tenker tanken å stoppe en deportasjon igjen. Jeg skammer meg så fælt over disse ''humanistene'' som tydeligvis heier for mer voldtekt og terror i landet ... 6
Apis Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Lurer på hva hun svenske studenten og disse passasjerene føler når det viser seg at de hjelper kriminelle? 2
herzeleid Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Virker som om dette er sterkt følelsesstyrte mennesker som oppsøker arenaer der de relativt lettvint kan oppnå å føle seg gode, uten å i særlig grad sette seg inn i saken eller tenke på konsekvenser. Det tristeste er at mange hyller slike hodeløse gjerninger og fremstiller disse vellmenende, men korttenkte, menneskene som helter. Da er det ikke rart om også andre enkle mennesker oppsøker den samme "rusen". 3
Nicathv Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 Det er en av grunnene til at jeg (som er radikal kommunist) har problemer med å støtte disse fly-protestene. Det er uten tvil mange som blir deportert urettmessig, men som en tilfeldig passasjer på et fly veit man jo ikke hele historien til dem som blir deportert og hvorfor de blir det. 4
Bag Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 1 hour ago, Nicathv said: Det er en av grunnene til at jeg (som er radikal kommunist) har problemer med å støtte disse fly-protestene. Det er uten tvil mange som blir deportert urettmessig, men som en tilfeldig passasjer på et fly veit man jo ikke hele historien til dem som blir deportert og hvorfor de blir det. Som passasjer har du begrenset mulighet til å kjenne historien til hver enkelt passasjer. Det er begrenset mulighet for sivile til å kontrollere myndighetene. Valget er dermed mellom å protestere og av og til ta feil eller å legge seg flat og akseptere alt hva myndighetene måtte finne på.
herzeleid Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 15 minutter siden, Bag skrev: Som passasjer har du begrenset mulighet til å kjenne historien til hver enkelt passasjer. Det er begrenset mulighet for sivile til å kontrollere myndighetene. Valget er dermed mellom å protestere og av og til ta feil eller å legge seg flat og akseptere alt hva myndighetene måtte finne på. Eventuelt velge andre arenaer for å demonstrere mot det den demokratisk valgte regjeringen gjennomfører 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå