Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde egentlig bare vært godt å slippe å få, og forventes å gi, julegaver. Kunne eventuelt ha utvekslet litt twist, julemarsipan eller vin med de aller nærmeste. Føler mer og mer på at julegaveutveksling er stress. Mye penger, sliter med å finne ut hva man skal kjøpe til folk som allerede har "alt". Og gavene forsvinner jo uansett bare i mengden av alt annet de får. Og så får man alltid masse gaver (som er godt ment, for all del), men som verken er i min smak eller noe jeg har bruk for, og som jeg sliter med å finne lagerplass til. 

Anonymkode: 76935...3a2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo ikke å kjøpe dyre gaver til folk som har alt. Du kan gi dem noe fra en «fair tirade butikk» eller en symbolsk gave, f.eks et koselig hjemmelaget kort med at du gir et beløp til et godt formål på deres vegne.  Du kan også velge å lage ting selv, strikke, hekle, ta bilder og ramme inn, du kan lage ramme selv.  Du kan bake, sylte, legge ting på glass. Masse ting som både er koselige å gi og få. 

Og hvis du ikke vil ha gaver, så kan du si fra at du heller ønsker at de gir noe til et godt formål.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde egentlig bare vært godt å slippe å få, og forventes å gi, julegaver. Kunne eventuelt ha utvekslet litt twist, julemarsipan eller vin med de aller nærmeste. Føler mer og mer på at julegaveutveksling er stress. Mye penger, sliter med å finne ut hva man skal kjøpe til folk som allerede har "alt". Og gavene forsvinner jo uansett bare i mengden av alt annet de får. Og så får man alltid masse gaver (som er godt ment, for all del), men som verken er i min smak eller noe jeg har bruk for, og som jeg sliter med å finne lagerplass til. 

Anonymkode: 76935...3a2

Enig. Men blir glad når jeg får god kaffe, sjokolade, pledd og hjemmestrikkede gaver ❤️

Anonymkode: 64737...297

Skrevet

onkelkidsa mine 'trenger' egentlig ingenting heller og det man gir forsvinner i skredet. Så ja..gode ideer er gull verdt.

Skrevet

Mannen min er heller ikke begeistret for gavestyret. Jeg fatter det ikke, jeg virkelig elsker julegaver. Det er jo da voksne i min omgangskrets gir gave til hverandre, de fleste har sluttet å feire så mange bursdager. Tenker at en gang i året er det fint å kunne gi en oppmerksomhet til de man er glad i, og ta i mot. Det er klart det er mange gaver under treet, men jeg synes det er et herlig syn og blir så takknemlig over at disse menneskene har tatt seg bryet med å finne noe de ønsker å gi oss.

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Salvie skrev:

Mannen min er heller ikke begeistret for gavestyret. Jeg fatter det ikke, jeg virkelig elsker julegaver. Det er jo da voksne i min omgangskrets gir gave til hverandre, de fleste har sluttet å feire så mange bursdager. Tenker at en gang i året er det fint å kunne gi en oppmerksomhet til de man er glad i, og ta i mot. Det er klart det er mange gaver under treet, men jeg synes det er et herlig syn og blir så takknemlig over at disse menneskene har tatt seg bryet med å finne noe de ønsker å gi oss.

Om man har mange å gi til og begrenset økonomi, så er det mye jobb å finne noe som er ordentlig eller passende, noe folk blir glad for. Folk som kan kjøpe alt de ønsker seg og trenger selv. Og selv om meningen er god, så bommer en ofte. Da er det ikke lenger moro å gi gaver.

Anonymkode: 8411a...88a

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har mange å gi til og begrenset økonomi, så er det mye jobb å finne noe som er ordentlig eller passende, noe folk blir glad for. Folk som kan kjøpe alt de ønsker seg og trenger selv. Og selv om meningen er god, så bommer en ofte. Da er det ikke lenger moro å gi gaver.

Man begynner allerede i januar. Aldri fått en gave som er "bom". Setter utrolig prismpå at folk tenker på meg og kjøper en liten ting, selv såpesett jeg egentlig ikke bruker. Fått mange nye favoritter pga slikt😊

Anonymkode: 9120d...45f

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo kjempegøy å få alle slags gaver synes jeg, så jeg blir aldri skuffet over gaver. Noen gjør kanskje det, men alle jeg vet om blir taknemmelig for det de får selv om det bare er en julestjerne i en potte fra bruktbutikk eller en pose twist og et koselig julekort. Det trenger ikke være overdådig, men det er klart det finnes kjipe folk som ikke setter pris på ting. Men kanskje de kravstore kjipe gir fine gaver man får i retur siden er er så fjong på det? 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...