AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg har kjøpt meg nye skinnsko, og da jeg prøvde de i butikken satt de helt fint, bortsett fra at det klemte litt foran og chippet litt i høyrefoten bak. Dama i butikken trodde det kom til å gå seg til, fordi det er skinnsko. Tidligere har jeg hatt problemer med svettelukt fra skoene mine (jepp, skifter sokker hver dag), og fått råd om å bruke bomullssåle nedi. Så da jeg kom hjem fant jeg ut at det kunne være lurt, for å forhindre svettelukt i de nye skoene mine. Men da klemte de selvsagt enda mer. Nå har jeg gått med de i en hel dag hjemme, i går, og de klemmer fortsatt så det er ganske så ubehagelig. Det klemmer generelt over hele foten. Hadde jeg gått opp en størrelse så hadde de blitt for store i høyre hælen, fordi der chipper det allerede bittelitt MED såle. Så hva skal jeg gjøre her da? Blir det mindre svettelukt med skinnsko kanskje, så jeg kan droppe bomullssåle nedi? Hva gjør dere? Anonymkode: a1a76...c55
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Har aldrig brukt bomullssåle i en skinnsko, og heller ikke svettelukt, men vi er forskjellige, men kan du ikke prøve uten bomullssåle noen dager å se? Anonymkode: dfb17...5bc
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldrig brukt bomullssåle i en skinnsko, og heller ikke svettelukt, men vi er forskjellige, men kan du ikke prøve uten bomullssåle noen dager å se? Anonymkode: dfb17...5bc Det dumme er at hvis jeg bruker skoene utendørs så har jeg ikke anledning til å bytte de inn igjen. Og en annen ting er at svetten gjerne bygger seg opp over tid. Så hvis jeg har bomullssåle nedi så kan jeg på en måte bare "ta ut" svettelukten når det har blitt ille. Det dumme med å måtte levere inn disse skoene er at det ikke finnes noen andre modeller som passer til min fot og min stil Anonymkode: a1a76...c55 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Det forstår jeg, men tenkte mer innendørs, men det blir kanskje ikke det samme. Anonymkode: dfb17...5bc
Gjest HanenIFlokken Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Det blir generelt mindre tåfis i skinnsko iallefall
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt meg nye skinnsko, og da jeg prøvde de i butikken satt de helt fint, bortsett fra at det klemte litt foran og chippet litt i høyrefoten bak. Dama i butikken trodde det kom til å gå seg til, fordi det er skinnsko. Tidligere har jeg hatt problemer med svettelukt fra skoene mine (jepp, skifter sokker hver dag), og fått råd om å bruke bomullssåle nedi. Så da jeg kom hjem fant jeg ut at det kunne være lurt, for å forhindre svettelukt i de nye skoene mine. Men da klemte de selvsagt enda mer. Nå har jeg gått med de i en hel dag hjemme, i går, og de klemmer fortsatt så det er ganske så ubehagelig. Det klemmer generelt over hele foten. Hadde jeg gått opp en størrelse så hadde de blitt for store i høyre hælen, fordi der chipper det allerede bittelitt MED såle. Så hva skal jeg gjøre her da? Blir det mindre svettelukt med skinnsko kanskje, så jeg kan droppe bomullssåle nedi? Hva gjør dere? Anonymkode: a1a76...c55 Du legger aldri såler i nye sko, før skoene er inngått. Ellers ber du om gnagsår. Bed omullsokker er i tillegg den sikreste måten å sikre seg gnagsår på, i nye sko. Bruk tynne ullsokker de er best på å ta opp svette og på å forhindre gnagsår. Når skoene er inngått, kan du heller finne syltynne såler som suger opp svette - husker ikke hva de heter, men der er ca. fem par i en pose med såler med ulik farge på opp og nedsiden av sålen. De sålene fungerer utmerket i de fleste sko. Er du usikker så får du dra tilbake til butikken og spørre om det var åpent kjøp på skoene. Anonymkode: e336d...638 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du legger aldri såler i nye sko, før skoene er inngått. Ellers ber du om gnagsår. Bed omullsokker er i tillegg den sikreste måten å sikre seg gnagsår på, i nye sko. Bruk tynne ullsokker de er best på å ta opp svette og på å forhindre gnagsår. Når skoene er inngått, kan du heller finne syltynne såler som suger opp svette - husker ikke hva de heter, men der er ca. fem par i en pose med såler med ulik farge på opp og nedsiden av sålen. De sålene fungerer utmerket i de fleste sko. Er du usikker så får du dra tilbake til butikken og spørre om det var åpent kjøp på skoene. Anonymkode: e336d...638 Takk for tips! Det ER åpent kjøp på de i 14 dager, men da kan jeg ikke bruke de utendørs. Anonymkode: a1a76...c55
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det forstår jeg, men tenkte mer innendørs, men det blir kanskje ikke det samme. Anonymkode: dfb17...5bc Ahh da skjønner jeg, tror ikke jeg rekker å svette særlig mye i de innendørs. Men takk uansett Anonymkode: a1a76...c55
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 11 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Det blir generelt mindre tåfis i skinnsko iallefall Ja det kan være, takk for innspill! Anonymkode: a1a76...c55
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #10 Skrevet 14. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du legger aldri såler i nye sko, før skoene er inngått. Ellers ber du om gnagsår. Bed omullsokker er i tillegg den sikreste måten å sikre seg gnagsår på, i nye sko. Bruk tynne ullsokker de er best på å ta opp svette og på å forhindre gnagsår. Når skoene er inngått, kan du heller finne syltynne såler som suger opp svette - husker ikke hva de heter, men der er ca. fem par i en pose med såler med ulik farge på opp og nedsiden av sålen. De sålene fungerer utmerket i de fleste sko. Er du usikker så får du dra tilbake til butikken og spørre om det var åpent kjøp på skoene. Anonymkode: e336d...638 De tynne hygienesålene du snakker om, hvor lenge bruker du ett par av de før du skifter de ut? Anonymkode: a1a76...c55
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #12 Skrevet 14. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt meg nye skinnsko, og da jeg prøvde de i butikken satt de helt fint, bortsett fra at det klemte litt foran og chippet litt i høyrefoten bak. Dama i butikken trodde det kom til å gå seg til, fordi det er skinnsko. Tidligere har jeg hatt problemer med svettelukt fra skoene mine (jepp, skifter sokker hver dag), og fått råd om å bruke bomullssåle nedi. Så da jeg kom hjem fant jeg ut at det kunne være lurt, for å forhindre svettelukt i de nye skoene mine. Men da klemte de selvsagt enda mer. Nå har jeg gått med de i en hel dag hjemme, i går, og de klemmer fortsatt så det er ganske så ubehagelig. Det klemmer generelt over hele foten. Hadde jeg gått opp en størrelse så hadde de blitt for store i høyre hælen, fordi der chipper det allerede bittelitt MED såle. Så hva skal jeg gjøre her da? Blir det mindre svettelukt med skinnsko kanskje, så jeg kan droppe bomullssåle nedi? Hva gjør dere? Anonymkode: a1a76...c55 Du er jo ikke fornøyd med skoene, bytt de. Anonymkode: 73483...472 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #13 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg svetter på føttene, prøvd alle triks og ingen hjelper. Så selv med skinnsko bomull, edikk, til og med åpen sandal, så svetter jeg på beina. Så trikset er å fryse skoene i ny å ne og godta man har fotsvette ( skylle føttene og tørke godt av ofte) Anonymkode: 8eea2...5ad
Mariss@68 Skrevet 14. oktober 2018 #14 Skrevet 14. oktober 2018 Der finnes veldig tynne såler å få kjøpt, jeg bruker det når jeg er barbeint i skoene om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #15 Skrevet 14. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er jo ikke fornøyd med skoene, bytt de. Anonymkode: 73483...472 Hvem er du til å fortelle med hva jeg synes om skoene? Jeg er fornøyd med de jo, men du har åpenbart ikke lest hva jeg spør etter her. Anonymkode: a1a76...c55
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #17 Skrevet 14. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg svetter på føttene, prøvd alle triks og ingen hjelper. Så selv med skinnsko bomull, edikk, til og med åpen sandal, så svetter jeg på beina. Så trikset er å fryse skoene i ny å ne og godta man har fotsvette ( skylle føttene og tørke godt av ofte) Anonymkode: 8eea2...5ad Har du prøvd tynne ullsokker i skinnsko, sånn som en over her foreslår? Jeg lurer veldig på om det funker Anonymkode: a1a76...c55
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #18 Skrevet 14. oktober 2018 5 timer siden, Mariss@68 skrev: Der finnes veldig tynne såler å få kjøpt, jeg bruker det når jeg er barbeint i skoene om sommeren. Da mener du sånne hygienesåler, sant? Anonymkode: a1a76...c55
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #19 Skrevet 14. oktober 2018 Se selger sprayer på skobutikkene som skal fjerne vond lukt. Jeg har en med sitrus lukt. Fjerner lukt løpet av natta. Anonymkode: 40c21...81b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #20 Skrevet 14. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se selger sprayer på skobutikkene som skal fjerne vond lukt. Jeg har en med sitrus lukt. Fjerner lukt løpet av natta. Anonymkode: 40c21...81b Takk for tips! Vet du om de finnes uten parfyme? Anonymkode: a1a76...c55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå