Mari Y Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Noen som har vaert borte i dette foer? Hva gjør dere naar dette skjer? Vippser?
ajarRun Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Ber om faktura og drar. De kan ikke holde meg igjen.
Husholdning1 Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 Bestiller ikke tjenester jeg ikke kan betale. Forhåpentligvis gjelder dette de fleste andre også. 12
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Tar man taxi hjem så er det jo bare å spørre om sjåføren kan vente mens du henter pengene. Anonymkode: e6de5...028
Skiftenøkkel Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 For mange år siden virket ikke kortterminal i en drosje etter den kjørte meg hjem fra fest. Måtte dra ned til sentralen dagen etter for å gjøre opp. Husker det var ubehagelig, damen nærmest kryssforhørte meg om hvorfor jeg ikke betalte kvelden før 3
_popcorn_ Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg kan ikke vippse heller dersom jeg ikke har penger. Har jeg ikke penger og må ta taxi, så bruker jeg kredittkort. 3
Mari Y Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar man taxi hjem så er det jo bare å spørre om sjåføren kan vente mens du henter pengene. Anonymkode: e6de5...028 Om man har penger liggende hjemme, ja. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 At en terminal ikke fungerer er jo ikke så merkelig, for feil kan oppstå, så damen der du skulle betale hadde jo ingen grunn til å kryssforhøre deg. Du gjorde opp for deg og ferdig med det. Anonymkode: e6b95...1dc 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 Bruker alltid kort ved betaling av taxi. Anonymkode: e6b95...1dc
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #10 Skrevet 14. oktober 2018 Man benytter seg ikke av en tjeneste man ikke har penger til. Sørg for å ringe nettbank FØR du setter deg i bilen. Noen sjåfører kan klikke helt og for eksempel kjøre deg til et øde sted og prøve å true deg til å betale i "natura" eller kaste deg ut av bilen helt øde. Ja vet om tilfeller der dette har skjedd Anonymkode: 75f46...19f 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #11 Skrevet 14. oktober 2018 Var i Budapest for nesten to år siden, og taxisjåføren tok ikke kort - så han forfølgte meg og de jeg var sammen med inn på senteret slik at vi kunne ta ut penger i en minibank. Var skikkelig ubehagelig, da jeg følte meg som en narkotika kjøper av noe slag. Anonymkode: 30a33...a60
Mari Y Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2018 3 minutter siden, _popcorn_ skrev: Jeg kan ikke vippse heller dersom jeg ikke har penger. Har jeg ikke penger og må ta taxi, så bruker jeg kredittkort. Bruker alltid kredittkort. Tar som regel Taxi om jeg har daarlig tid. Pleier ikke å sitte i den klypa, men det har skjedd. Det vanskelige er at sjåførene ofte snakker daarlig norsk, så det er ikke så lett å kommunisere alltid. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #13 Skrevet 14. oktober 2018 Hvordan har man "plutselig" ikke penger etter å ha satt seg i en taxi? Nettshopping fra baksetet? Har jeg makset kreditten på kortet setter jeg meg jo ikke inn. Anonymkode: 3f556...752 9
Mari Y Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man benytter seg ikke av en tjeneste man ikke har penger til. Sørg for å ringe nettbank FØR du setter deg i bilen. Noen sjåfører kan klikke helt og for eksempel kjøre deg til et øde sted og prøve å true deg til å betale i "natura" eller kaste deg ut av bilen helt øde. Ja vet om tilfeller der dette har skjedd Anonymkode: 75f46...19f Hoeres litt villt ut, akkurat dette. Men og å sjekke konto foer man drar ut er nok greit
Mari Y Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har man "plutselig" ikke penger etter å ha satt seg i en taxi? Nettshopping fra baksetet? Har jeg makset kreditten på kortet setter jeg meg jo ikke inn. Anonymkode: 3f556...752 Penger går mye raskere enn man er klar over. Det er lurt og å sjekke stadig vekk hvor mye penger man har
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #16 Skrevet 14. oktober 2018 Merkelig tråd. "Plutselig" har man ikke penger? Det får da være grenser for ansvarsfraskrivelse. Det er ikke sånn at man går på restaurant, og når man skal betale regningen så har man "plutselig" ingen penger. Folk som gjør ting som dette skal være glade de lever i et moderne og sivilisert samfunn. Kjenner jeg blir rimelig oppgitt over visse typer altså. "Plutselig" ingen penger.. Anonymkode: eed77...c98 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #17 Skrevet 14. oktober 2018 55 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Ber om faktura og drar. De kan ikke holde meg igjen. Nei, da ringer de politiet. TS, jeg bruker kredittkort. Anonymkode: da4d7...cd0
ajarRun Skrevet 14. oktober 2018 #18 Skrevet 14. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, da ringer de politiet. TS, jeg bruker kredittkort. Anonymkode: da4d7...cd0 Det er da ikke straffbart. Se nye straffeloven. Restauranter feks kan ikke holde deg igjen. Gi dem navn og adresse og dra.
sølvdryss Skrevet 21. oktober 2018 #19 Skrevet 21. oktober 2018 Man tar jo ikke taxi eller bestiller andre tjenester som koster penger uten å ha råd. Det eneste jeg tenker er "lovlig" grunn for ikke å betale er dersom kortet f.eks svikter, kortterminalen svikter, det er plutselig ikke dekning på konto ol. Og da går jeg utifra at taxisjåfør har en løsning også (men kjipt mange snakker elendig norsk og ikke forstår...). Om ikke de har en løsning, som å sende faktura eller man må møte opp og betale dagen derpå, så hadde jeg spurt om jeg kunne vipset sjåføren, så kunne han valgt selv om han tok det rett i "lommen" eller selv brukte sitt kort til å betale for turen med de overførte pengene. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #20 Skrevet 21. oktober 2018 På 14.10.2018 den 15.58, Mari Y skrev: Penger går mye raskere enn man er klar over. Det er lurt og å sjekke stadig vekk hvor mye penger man har Nei. Pengene går ut i akkurat det tempoet man selv bestemmer. Det har ikke noe for seg å sjekke, da penger ikke forsvinner på magisk vis. Anonymkode: aeb07...1b4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå