Gå til innhold

Vanskelig å selge ting på finn

Anbefalte innlegg

Gjest sumobareinnom
Skrevet

Er det for mye å be om 600 kr for en sykkel med bra merke i svært god stand som er brukt i 2 år og kostet over 3000 som ny? 

Jeg har prøvd å selge en slik sykkel og andre ting til svært rimelig pris, men ingen er interessert. 

De fleste ting er lett å gi bort, men ikke alt kan gis bort så lett i dag heller. 

Jeg har på følelsen at det var mye enklere å selge brukte ting tidligere. Stemmer dette og hva er årsaken til at det er så vanskelig å selge pent brukte ting i dag i forhold til tidligere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett hva lignende sykler blir solgt for på finn.no? Selv kjøpte jeg meg en ny ubrukt sykkel på finn til 300,- 

Har intrykk av at svært mange setter altfor høy pris på ting. 

Her jeg bor selger folk brukte ting til nesten ny pris. Så senest i går en dame som solgte en brukt kåpe, godt brukt også til 1500,- 

Anonymkode: ccd69...3e7

Skrevet

Mange useriøse selgere på finn, som krever for mye. Jeg var så dum at jeg kjøpte en mobil en gang. Jeg møtte vedkommende og tenkte at alt var i orden, i og med at jeg møtte personen og kjøpte mobilen av en person jeg møtte. I tillegg hadde jeg allt kommunikasjon på nett. Men nei, når jeg kom hjem var profilen slettet og kommunikasjonen med vedkommende var borte, fordi profilen ikke fantes mer. Meget riktig, mobilen fungerte ikke. Så den var sannsynligvis stjålet.

Jeg har kontaktet flere selgere og spurt om det er mulig å kjøpe til en lavere pris (overpriset, noen ganger legger selger seg på 500kr under det det selges for som nytt, når varen er brukt i over ett år). Det blir så godt som alltid sure miner av det.

Nå bruker jeg stort sett bare selge/kjøpe-grupper på facebook. Finn er blitt håpløst, synes jeg. Folk forlanger for mye.

Anonymkode: d97ec...ae2

• Liker 1
Skrevet

Erfaringen min med finn er at det er veldig vanskelig å få kjøpt noe. Har inntrykk av at folk legger ut ting for salg for så å ikke bry seg særlig om å få solgt det, kommunisere osv. Gidder derfor ikke bruke finn lenger og tror det er flere og flere som går over til andre arenaer, så prøv gjerne noen av de "nye" sidene eller facebook-grupper. Pruting er nok vanlig så om folk mener prisen er for høy ville du fortsatt hørt noe tenker jeg, om det var noen interesserte der.

Anonymkode: cfc7e...d6d

Gjest sumobareinnom
Skrevet

Ja, jeg syns ikke 600 kr er mye for en sykkel med over 3000 som nypris når det ikke er noe galt med sykkelen. 

Skjønner da at folk vil ha alt enten gratis eller nesten gratis, når det er brukt?

For 5 år siden kjøpte jeg to brukte sykler til 500 kr per stykk, de var ikke i like god stand som den jeg selger, men da mente jeg at dette var røverkjøp, da på den tiden var det heller vanskelig å finne brukte ting så billig. 

Skrevet

Jeg synes ikke det er vanskelig å få solgt ting på Finn. Klart noe kan ta lenger tid enn andre, men før eller siden finner den rette kjøperen annonsen din, og salget er i boks.

Smør deg med litt tålmodighet. Å selge en sykkel utenom sesong er nok litt vanskeligere, nå som vi går mot vinter og snø. På våren og sommeren er det nok langt lettere å få solgt en sykkel. Synes ikke prisen din var avskrekkende. Du har nok ikke funnet riktig kjøper ennå bare.

• Liker 3
Skrevet

Akkurat sykkel ville jeg ha lagt ut på kjøpe/selge-grupper for ditt sted i tillegg da det er garantert at flere folk i nærområdet vil se sykkelen. Legger ut både på finn, facebookgrupper og tise når jeg selger. Tingene som ikke kan sendest har hurtigere blitt solgt på facebookgruppene enn de andre. 

• Liker 1
Skrevet

Facebook er plassen å selge. Best erfaring med å legge ut til høystbydende, passer på at minstepris er veldig lav. 

Skrevet

Mange tenker vel at de ikke vil bruke så mye på en sykkel siden de fort blir stjålet uansett

Anonymkode: b1078...d2c

Skrevet

Opplever det ikke som vanskelig, men noen ganger kan det ta noe tid å få solgt noe. Dersom det går over tid, pleier jeg å sette ned prisen litt. Som regel blir alt solgt :) Et lurt tips er å se på hva lignende produkter selges for, for deretter å slå av kanskje 50-100 kr på egen vare. Da blir det solgt :)

• Liker 1
Gjest sumobareinnom
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange tenker vel at de ikke vil bruke så mye på en sykkel siden de fort blir stjålet uansett

Anonymkode: b1078...d2c

😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...