Gå til innhold

IVF privat, tar de resten av pengene med en gang ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver med IVF i det private å vet at hvis jeg blir gravid så tar de resten av pengene våre. Men tar de pengene med en gang de hører jeg er gravid ? Eller venter de til jeg har fått barnet ? 

Anonymkode: 71f74...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

???

Anonymkode: ef79c...fe4

Skrevet

du må forklare mer.

Anonymkode: c54c5...498

Skrevet

Høres ut som en dårlig deal at de skal ta alle pengene deres.

Anonymkode: 1f2af...f29

• Liker 1
Skrevet

Hva i alle dager mener du?

Anonymkode: 28edf...970

Skrevet

Altså, når man går gjennom IVF privat så har du mulighet for å få en pakke med 3 IVF runder. Så du betaler for alle 3 rundene på en gang, men hvis du blir gravid på første runde tar de resten av pengene for de andre rundene også. Det er helt normalt at de gjør det, som jeg forstår gjør alle privat klinikker dette. 

De som får gjennom IVF privat skjønner sikkert dette. 

TS

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Altså, når man går gjennom IVF privat så har du mulighet for å få en pakke med 3 IVF runder. Så du betaler for alle 3 rundene på en gang, men hvis du blir gravid på første runde tar de resten av pengene for de andre rundene også. Det er helt normalt at de gjør det, som jeg forstår gjør alle privat klinikker dette. 

De som får gjennom IVF privat skjønner sikkert dette. 

TS

Hæ??? Du motsier deg selv i det du skriver "betaler for alle tre forsøk på en gang" og så "tar de resten av pengene for de andre rundene". Du betaler for alle forsøk på en gang, før innsett. Ferdig betalt, gravid eller ei. 

Vi tok en treer-pakke privat og ble gravide på første forsøk. Vi betalte jo hele summen (ca 60 000) første gang, ved uttak. Ikke noe mer å betale etter det, enten vi hadde blitt gravide eller måtte hatt flere forsøk. 

Hvilken "resten" snakker du om? 

Skrevet

Du har jo betalt for en 3-pakning, så  de pengene er alt betalt. De får du ikke tilbake uansett hva som skjer.. 

Skrevet

Ser jeg skrivde mye feil, gikk fort i svingene. Det jeg lurer på er hvis jeg blir gravid og mister etter 3 dager har jeg fortsatt de to siste rundene da ? Fordi jeg hørte fra noen at man har  de to siste rundene til babyen er født.

Det blir jo at de tar pengene for to runder vi ikke får bruk for, vi får jo ikke det tilbake. Ts

Skrevet

Du må nesten høre med stedet du vurderer å dra. Lese kontrakten grundig før du signerer. Men jeg tviler på at en positiv test som viser seg å være kjemisk teller. Man skal nok være et godt stykke på vei før det regnes som vellykket forsøk. 

Anonymkode: 32474...746

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser jeg skrivde mye feil, gikk fort i svingene. Det jeg lurer på er hvis jeg blir gravid og mister etter 3 dager har jeg fortsatt de to siste rundene da ? Fordi jeg hørte fra noen at man har  de to siste rundene til babyen er født.

Det blir jo at de tar pengene for to runder vi ikke får bruk for, vi får jo ikke det tilbake. Ts

Du må lese kontrakten før du signerer og betaler. Mener det sto i vår at et forsøk ble ansett som vellykket først ved levendefødt barn. Aborterer du få dager etter test er det garantert at du har rett på nytt forsøk altså, det er jeg ikke i tvil på, spørsmålet er mer hva som gjelder ved dødfødsel langt senere i svangerskapet. 

Skrevet

Her er hva som gjelder ved Klinikk Hausken:

Behandlingen (inntil 3 IVF forsøk) skal være gjennomført innen 18 måneder.

Kontrakten er oppfylt etter 3 startede IVF forsøk eller når paret har oppnådd graviditet og har fått barn.

https://www.klinikkhausken.no/nb/prisliste-2/

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva de private sier, men det står i kontrakten deres. Men i det offentlige så var det et levendefødt barn som gjaldt. Uten det, så fikk man et nytt forsøk. (så sant man var gravid altså).

Anonymkode: 8f6a1...74d

Skrevet

I min kontrakt som jeg skal signere på Fertilitetsklinikken er det levendefødt barn som gjelder, og man har 1,5 år på å bruke kontrakten.

Hva som telles som ett fullført forsøk står på nettsidene.

Du betaler engangssummen - den må betales før de henter utt egg i runde 1 - ellers må du betale for 1 forsøk, og så skrive kontrakt på nytt.

Medisiner betaler du underveis - så du sparer jo på totaltkostnad selvsagt om du får tidligere.

Anonymkode: ac11f...aa0

Skrevet

Det stemmer det som skrives angående gravid og fått barn. Vi kjøpte trepakning, betalte summen før egguthenting på første forsøket, ble også gravid på første forsøket men mistet (MA uke 7). Hadde da to forsøk igjen (i gang med tredje nå). 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å presisere: offentlig og privat regner samme type forsøk som gjeldende. 

Altså, om alt går som det skal - men du ikke ble gravid, så har du brukt 1 forsøk.

Du får ikke nye forsøk gratis fordi du ikke blir gravid. 

Men, om du blir gravid første forsøk - og føder en levende baby - så kan du ikke bruke de resterende forsøkene på å prøve på søsken.

Da må du starte på nytt. 

Det du sparer penger på er medisiner. 

I Russland kan du signere kontrakt for ca 200.000 kr, og få deler av pengene tilbake-garanti om det ikke resulterer i barn. Men du får ikke refusjon om du blir raskt gravid. 

Anonymkode: ac11f...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...