Gå til innhold

Hvor mye i mat per md.?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det er hva, 120 til 200 enheter der. 4 enheter om dagen er jo ikke ille.

De fleste klarer seg uten å måtte drikke alkohol hver dag og de som ønsker å leve på budsjett gidder nok ikke å bruke pengene sine på alkohol. I så fall må man ha en egen post som heter alkohol i budsjettet sitt. 

Og jo jeg syns å drikke 4 enheter pr dag er ganske mye. 

Anonymkode: 8fd81...834

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det er langt mer enn det de fleste jeg kjenner drikker.... Å måtte drikke alkohol hver dag tyder på at du har et problem. Og jeg synes det er skremmende at du sitter bak rattet hver dag i sjåførlærerjobben din med de alkoholvanene dine.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Ville forresten gjettet nærmere 200 enheter. Og da nesten 7 (6,66) enheter pr dag. 200enheter / 30 dager i mnd. 

Skrevet
5 minutter siden, Million skrev:

Det er langt mer enn det de fleste jeg kjenner drikker.... Å måtte drikke alkohol hver dag tyder på at du har et problem. Og jeg synes det er skremmende at du sitter bak rattet hver dag i sjåførlærerjobben din med de alkoholvanene dine.

Jeg drikker ikke hver dag. Mesteparten av alkoholen inntas i helgene. 

Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg drikker ikke hver dag. Mesteparten av alkoholen inntas i helgene. 

Da har du hvertfall et storforbruk i helgene! Hvordan er du oppe å går etter alt dette? 200 enheter / 4 helger i mnd =50 enheter pr helg. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du hvertfall et storforbruk i helgene! Hvordan er du oppe å går etter alt dette? 200 enheter / 4 helger i mnd =50 enheter pr helg. 

Du kommer hjem fredag klokken fire, lager noe mat, og begynner å drikke rundt 17. Drikker jevnt og trutt et par enheter i timen til klokken er 3-6. Det er mellom 20 og 26 bare der. Vokner, lager frokost, tar seg noen reperasjonspils (ofte rundt 10-12 tiden) og drikker til 2-3 tiden. Voila. To dager, femti enheter. Føler meg sjeldent bakfull.

Skrevet
4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Du kommer hjem fredag klokken fire, lager noe mat, og begynner å drikke rundt 17. Drikker jevnt og trutt et par enheter i timen til klokken er 3-6. Det er mellom 20 og 26 bare der. Vokner, lager frokost, tar seg noen reperasjonspils (ofte rundt 10-12 tiden) og drikker til 2-3 tiden. Voila. To dager, femti enheter. Føler meg sjeldent bakfull.

Det der er ikke et normalt drikkemønster. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg kjører selvsagt ikke beruset. Jeg har en måler som jeg sjekker med, i tillegg til app (alcodroid). Man kan fint drikke noen glass vin til maten eller noen pils eller en whisky eller tre etter jobb. 

Om du vil ha leversvikt om 10 år ja.

Anonymkode: 7da08...6c6

• Liker 2
Skrevet

Forrige måned brukte jeg 1500 kr på dagligvarer. Skal sies at jeg spiste middag på jobb eller borte en del av de dagene, men jeg har fortsatt middag til ei uke i fryseren, kjøpt for de pengene. En husholdning bestående av én person bør ikke bruke mer enn 3000 kr på dagligvarer i måneden. Og det inkluderer såpe, shampo, vaskemiddel, snop osv. Hvorfor skulle ikke snacks og godteri vært medregnet? Bruker du masse penger på det enkelte måneder?

Anonymkode: 18672...d74

Skrevet
6 timer siden, O.G. skrev:

4000kr på meg og 1000 kr på hunden.

Er det så dyrt med hund?😮

Anonymkode: 416e8...5f5

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor alene, men spanderer ofte hjemmelaget middag på familie og venner. Bruker 2000 kr i mnd på mat og drikke

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det så dyrt med hund?😮

Anonymkode: 416e8...5f5

Jeg forer med vom, så det blir ca 500 pr 14 dagene. Det går an å kjøpe billigere for også ja, men snuppa mi spiser helst våtfor og da blir det sånn.

Skrevet
8 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Men det sjokkerer meg litt. 

Den siste måneden har jeg drukket:

En boks sangria

7x Nøgne Ø #500 Imperial Indian Pale Ale

En flaske Nikka Coffey Grain Whisky

En flaske Blue Nun Golden Edition

En 1.5 liter flaske Grolsch

36x 0.33 pils fra butikken

2/3 boks med Cabernet Sauvingnogn

1 flaske cava 

En flaske cabernet

Jeg skjønner ikke, hvordan får de alkoholen så mye billigere?

Ikke rart at du tror en flaske vin holder seg i 6 mnd. Beklager. Jeg klarte ikke å dy meg 😊

Skrevet
1 minutt siden, Mayoo skrev:

Ikke rart at du tror en flaske vin holder seg i 6 mnd. Beklager. Jeg klarte ikke å dy meg 😊

Den vintage caberneten jeg drikker nå er fra 2017. Har drukket vin som er nesten like gammel som meg selv. Vin varer definitivt mer enn 6 måneder.

Skrevet (endret)
19 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Den vintage caberneten jeg drikker nå er fra 2017. Har drukket vin som er nesten like gammel som meg selv. Vin varer definitivt mer enn 6 måneder.

Jeg har også drukket vin som er like gammel som meg, men en vin holder seg ikke i 6 måneder etter den er åpnet slik som du har påstått før. 

Men for å ikke avspore fullstendig så setter jeg av 3000 i måneden til mat og husholdning. Er enslig. Alkohol kommer av og til utenom det budsjettet. 

Endret av Mayoo
Skrevet

2000 kroner per person i måneden. :) Da spiser vi sunt og godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...