Gå til innhold

Hva har jeg på nesa? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt ekkelt med close up av egen nese, men det er enklere enn å skulle forklare.

Jeg har en slags "nupp" på den ene nesevingen. Den har vært der i i hvert fall tre års tid. Ikke vond, klør ikke, eller noe som helst. Men det er som om den fyller seg opp, og da med blod. På bildet har jeg pirket hull på den, og da pipler det blod ut i en evighet. Kommer egentlig ganske mye blod til å være en sånn liten sak. Så gir det seg etterhvert, og den blir flatere. Men over tid så blir den litt større og hardere, og da må den "tømmes" igjen. Den blir aldri helt borte

Er det noen som har noen formening om hva dette kommer av? Dette er ikke noe jeg føler jeg behøver å bruke penger på en legetime for, akkurat.

IMG_20181014_132402599.jpg

Anonymkode: b1a6f...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sånn ved første øyekast ser det ut til å være en form for føflekk. Også kalt fødselsmerke, selv om de kan dukke opp når som helst, og ikke er noe man er født med nødvendigvis.

Min egen sønn undersøkte jeg fra topp til tå da han var helt nyfødt, og han hadde ikke et eneste fødselsmerke på hele seg. Alle de han har nå, er kommet i senere år etterhvert.

Det kan altså være en føflekk med et "karnøste" inni, altså en liten samling blodårer som er nøstet sammen, derfor blør det så mye og så lett når du skraper hull på den.

Jeg ville fått en lege til å skjære den bort og sy såret. Blir minimalt med arr, og dette er noe legen din kan gjøre på kontoret. Evt gå til hudlege og få det gjort. De sender rutinemessig inn det de har skåret bort for å sjekke for kreft.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Sprukket blodkar? 

Skrevet

Sår i huden som aldri gror, er et symptom på hudkreft. Ofte kan vanlig hudkreft (ikke føflekkreft) ikke spre seg til andre organer, men den kan spre seg videre i huden og ødelegge den, derfor må man opererer dette bort.

Jeg sier ikke at det er det du har, men fordi det er et av symptomene på hudkreft bør det sjekkes hos lege.

Anonymkode: dae21...097

• Liker 1
Skrevet

Det er litt ekstra rødt og synlig nå, fordi jeg som sagt akkurat har pirka på og tømt den. Er ikke noe sår til vanlig, bare en type nupp som er litt svak rosa. 

Dumt av meg å ikke legge ut bilde før jeg gjorde det...

Skrevet

Det kan være en mollusk. De kan blø en del, om man pirker for mye.

Skrevet
5 minutter siden, Huldra-78 skrev:

Det kan være en mollusk. De kan blø en del, om man pirker for mye.

Googlet det nå, og det kunne kanskje ligne litt, men denne dingsen inneholder ingenting annet enn blod. Ikke noe gugg av noe slag. Og begynner å blø med en gang jeg pirker på den.

Skrevet
2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Herpes C

Konstant i 3 år? 

Skrevet

Hadde en prikk som var helt lik. Sprengt blodkar. Fjernet den med laser.

Anonymkode: 482da...16c

Skrevet

Min søster hadde noe som var veldig likt, fjerna det med laser. Én behandling, zapp, vekke. 

Anonymkode: 52185...d08

Skrevet

Kirsebærflekk?  Da får man røde prikker i huden. 

Anonymkode: 639e4...95d

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Kirsebærflekk?  Da får man røde prikker i huden. 

Anonymkode: 639e4...95d

Kirsebærangiomer er som regel mye sterkere røde og noe mindre, jeg har en hel haug av dem.
Jeg tror det kan være en føflekk, og føflekker som blør, eller som blør når man klorer på dem, SKAL sjekkes av lege i tilfelle hudkreft.
Ring legen og be om en time litt kjapt, TS, så får du tatt en skikkelig titt på den.

• Liker 1
Gjest AnonymBruker82
Skrevet

Det kan være en gammel solskade, som kan føre til hudkreft viss du ikke behandler den hos hudlege. 

Skrevet
On 10/14/2018 at 6:09 PM, AnonymBruker said:

Hadde en prikk som var helt lik. Sprengt blodkar. Fjernet den med laser.

Anonymkode: 482da...16c

Hva slags laser? Jeg har noen "nett" av sprengte blodkar på det ene kinnet, og lurer på om de er mulige å fjerne..

Anonymkode: 25eaa...94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...