AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Litt ekkelt med close up av egen nese, men det er enklere enn å skulle forklare. Jeg har en slags "nupp" på den ene nesevingen. Den har vært der i i hvert fall tre års tid. Ikke vond, klør ikke, eller noe som helst. Men det er som om den fyller seg opp, og da med blod. På bildet har jeg pirket hull på den, og da pipler det blod ut i en evighet. Kommer egentlig ganske mye blod til å være en sånn liten sak. Så gir det seg etterhvert, og den blir flatere. Men over tid så blir den litt større og hardere, og da må den "tømmes" igjen. Den blir aldri helt borte Er det noen som har noen formening om hva dette kommer av? Dette er ikke noe jeg føler jeg behøver å bruke penger på en legetime for, akkurat. Anonymkode: b1a6f...484
Million Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Sånn ved første øyekast ser det ut til å være en form for føflekk. Også kalt fødselsmerke, selv om de kan dukke opp når som helst, og ikke er noe man er født med nødvendigvis. Min egen sønn undersøkte jeg fra topp til tå da han var helt nyfødt, og han hadde ikke et eneste fødselsmerke på hele seg. Alle de han har nå, er kommet i senere år etterhvert. Det kan altså være en føflekk med et "karnøste" inni, altså en liten samling blodårer som er nøstet sammen, derfor blør det så mye og så lett når du skraper hull på den. Jeg ville fått en lege til å skjære den bort og sy såret. Blir minimalt med arr, og dette er noe legen din kan gjøre på kontoret. Evt gå til hudlege og få det gjort. De sender rutinemessig inn det de har skåret bort for å sjekke for kreft. Endret 14. oktober 2018 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 Sår i huden som aldri gror, er et symptom på hudkreft. Ofte kan vanlig hudkreft (ikke føflekkreft) ikke spre seg til andre organer, men den kan spre seg videre i huden og ødelegge den, derfor må man opererer dette bort. Jeg sier ikke at det er det du har, men fordi det er et av symptomene på hudkreft bør det sjekkes hos lege. Anonymkode: dae21...097 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 Det er litt ekstra rødt og synlig nå, fordi jeg som sagt akkurat har pirka på og tømt den. Er ikke noe sår til vanlig, bare en type nupp som er litt svak rosa. Dumt av meg å ikke legge ut bilde før jeg gjorde det... Anonymkode: b1a6f...484
Huldra-78 Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 Det kan være en mollusk. De kan blø en del, om man pirker for mye.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 5 minutter siden, Huldra-78 skrev: Det kan være en mollusk. De kan blø en del, om man pirker for mye. Googlet det nå, og det kunne kanskje ligne litt, men denne dingsen inneholder ingenting annet enn blod. Ikke noe gugg av noe slag. Og begynner å blø med en gang jeg pirker på den. Anonymkode: b1a6f...484
Thyra Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 2 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Herpes C Konstant i 3 år?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #10 Skrevet 14. oktober 2018 Hadde en prikk som var helt lik. Sprengt blodkar. Fjernet den med laser. Anonymkode: 482da...16c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #11 Skrevet 14. oktober 2018 Min søster hadde noe som var veldig likt, fjerna det med laser. Én behandling, zapp, vekke. Anonymkode: 52185...d08
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #12 Skrevet 14. oktober 2018 Kirsebærflekk? Da får man røde prikker i huden. Anonymkode: 639e4...95d
Minya Skrevet 15. oktober 2018 #13 Skrevet 15. oktober 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Kirsebærflekk? Da får man røde prikker i huden. Anonymkode: 639e4...95d Kirsebærangiomer er som regel mye sterkere røde og noe mindre, jeg har en hel haug av dem. Jeg tror det kan være en føflekk, og føflekker som blør, eller som blør når man klorer på dem, SKAL sjekkes av lege i tilfelle hudkreft. Ring legen og be om en time litt kjapt, TS, så får du tatt en skikkelig titt på den. 1
Gjest AnonymBruker82 Skrevet 15. oktober 2018 #14 Skrevet 15. oktober 2018 Det kan være en gammel solskade, som kan føre til hudkreft viss du ikke behandler den hos hudlege.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #15 Skrevet 15. oktober 2018 On 10/14/2018 at 6:09 PM, AnonymBruker said: Hadde en prikk som var helt lik. Sprengt blodkar. Fjernet den med laser. Anonymkode: 482da...16c Hva slags laser? Jeg har noen "nett" av sprengte blodkar på det ene kinnet, og lurer på om de er mulige å fjerne.. Anonymkode: 25eaa...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå