Maranne Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Jeg har et problem med pusen min. det vil si det er vel heller med hunden til venninna mi... Når hun kommer på besøk med hunden sin slipper jeg ut pus for at de ikke skal fly på hverandre. Når de har reist igjen så vil ikke pus inn igjen, han reiser pelsen og er kjemperedd, sikkert for at han kjenner lukta av hunden. Dette blir jo et problem da for jeg synes ikke hunden skal behøve å bli igjen hjemme eller i bilen, men da går det utover pus. Det er skikkelig vondt å se han så redd. Hva kan jeg gjøre for at dette skal fungere?
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 Hva med å la katten være i et annet rom så lenge ? Istedenfor å stenge den helt ute... ? Jeg mener: det er jo værre at den nekter å komme inn i huset enn at den nekter å komme inn i f.eks stua... Blir det helt ille bør hun jo nesten la hunden være hjemme.
Brunhilde Skrevet 21. mars 2005 #3 Skrevet 21. mars 2005 Det er faktisk ikke en menneskerett å ha hunden med på besøk. Jeg har selv hund (og katt), men tar aldri hunden med noe sted hvis ikke jeg er bedt om det. Jeg syns at det å drasse hunden med alle veier kan sidestilles med å dra småbarn med i syforening. Det er katten sitt hus - jeg syns du bør tenke på det!
Gjest Lillen_ Skrevet 21. mars 2005 #4 Skrevet 21. mars 2005 Det er katten sitt hus - jeg syns du bør tenke på det! Helt enig! Katten burde kunne føle seg trygg i sitt eget hjem og ikke se seg nødt til å leve med et slikt stressmoment, særlig når det sikkert ikke er noe problem for venninna di å la hunden bli igjen hjemme? Jeg har faktisk hørt om katter som aldri har kommet tilbake, nettopp fordi de har blitt så skremt av fremmede hunder i/rundt hjemmet.
Lillesøster Skrevet 21. mars 2005 #5 Skrevet 21. mars 2005 La venninnen din ha hunden hjemme når hun kommer på besøk. Dette "ødelegger" katten din og da må du kunne be om dette.
Maranne Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2005 Takk for svar. Jeg skal snakke med venninna mi.... Jeg vil ikke at gutten min skal rømme fra meg..... Jeg ble faktisk redd for det i går, han var borte hele dagen og når han endelig kom hjem turte han nesten ikke gå inn. Men så har til gjengjeld fått ligge under dyna mi i hele natt..... :-)
Gjest Madeline Skrevet 21. mars 2005 #7 Skrevet 21. mars 2005 Jeg hadde latt hunden stå ute og latt pus være inne. Hvorfor må pus ut når det er den sitt hjem?
Lillesøster Skrevet 21. mars 2005 #8 Skrevet 21. mars 2005 Jo mer jeg tenker på saken, jo dumere blir den. Selvfølgelig skal katten være inne og hunden være ute.
Gjest seroxata Skrevet 22. mars 2005 #9 Skrevet 22. mars 2005 ettersom det er pus sitt hjem, så er det vel bare naturlig at det er han som skal få være der?
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2005 #10 Skrevet 23. mars 2005 Jeg hadde latt hunden stå ute og latt pus være inne. Hvorfor må pus ut når det er den sitt hjem? Jeg hadde selvsagt sluppet den katta ute og fått inn hunden. Alt annet strider mot mine prinsipper. ! Hunden bør få komme inn!! selvsagt...
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #11 Skrevet 24. mars 2005 Jeg hadde selvsagt sluppet den katta ute og fått inn hunden. Alt annet strider mot mine prinsipper. ! Hunden bør få komme inn!! selvsagt... Men du hadde kanskje ikke hatt katt i utgangspunktet du?
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2005 #12 Skrevet 24. mars 2005 Men du hadde kanskje ikke hatt katt i utgangspunktet du? Nei, aldri i livet..er livredd katter og synes ikke de er noe fine heller..en hund derimot......
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #13 Skrevet 24. mars 2005 Jeg hadde definitivt nektet venninden min å ta med seg hunden! Bør vise såpass med respekt!
Gjest Catwoman Skrevet 24. mars 2005 #14 Skrevet 24. mars 2005 Enig me de andre, (de fleste andre) det er pus sitt hjem, og hvis ikke han føler seg trygg inne sammen med hunden bør ikke hunden være med inn. Jeg hadde selvsagt sluppet den katta ute og fått inn hunden. Alt annet strider mot mine prinsipper. ! Hunden bør få komme inn!! selvsagt... siden det strider imot dine prinsipper... er du imot å ha katter som husdyr?
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #15 Skrevet 24. mars 2005 Nei, aldri i livet..er livredd katter og synes ikke de er noe fine heller..en hund derimot...... Men selv om du ikke liker katter, så er det vel fullt mulig å skjønne problemstillingen her? At det er katten sitt hjem, og den trenger å føle seg trygg? Det er enkelte dyr jeg liker mindre enn andre, men jeg annerkjenner selvfølgelig at alle husdyr har behov for trygghet og omtanke.
Gjest seroxata Skrevet 24. mars 2005 #16 Skrevet 24. mars 2005 pus bor der, pus har førsterett, enkelt og greit... det er nå mi mening..
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 24. mars 2005 #17 Skrevet 24. mars 2005 pus bor der, pus har førsterett, enkelt og greit... det er nå mi mening.. Helt enig.
Milly:) Skrevet 27. mars 2005 #18 Skrevet 27. mars 2005 Vi bruker å ha hunder som kommer på besøk ute på verandaen.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2005 #19 Skrevet 28. mars 2005 Jeg liker ikke katter nei , det skal være sikkert og visst. Katter tilbringer jo så stor tid ute, så hvorfor kan ikke hunden få komme inn litt? Uansett er det jo mye artigere å ha en hund inn enn en katt. jeg hadde sluppet hunden inn uten tvil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå