Gå til innhold

klokka starter du med matlaging?

Fremhevede innlegg

Skrevet

klokka starter du å lage middag hjemme? Hvor mye betyr det for deg å bruke tid på å lage middag? Har du en ferdig mal i matlaging der man bare vet her er det en oppskrift andre kjenner til?

Mann, 40 år, uten kone. 

Anonymkode: 84c4f...fcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

klokka starter du å lage middag hjemme? Hvor mye betyr det for deg å bruke tid på å lage middag? Har du en ferdig mal i matlaging der man bare vet her er det en oppskrift andre kjenner til?

Mann, 40 år, uten kone. 

Hmm.... hva i all verden mener du egentlig? 

Anonymkode: 1d1d6...9cc

• Liker 12
Skrevet

Starter rundt halv 5. Lager litt av hvert, alt ettersom hva jeg har i kjøleskapet, bruker sjeldent oppskrifter. Elsker å lage mat🙂

Anonymkode: 2e911...2c1

Skrevet

Bruker batteri for å starte min klokke.

Anonymkode: 418df...f86

• Liker 7
Skrevet

Jeg spiser ganske sent, ofte litt for sent, og begynner sjelden med middag før kl. 18. Da spiser jeg ved 18.30-tiden frem til 20.30, avhengig av hvor langt tid maten tar. Har alltid likt å lage mat, og står gjerne timesvis på kjøkkenet når tiden og overskuddet er der, men i hverdagen går det i raske og enkle retter. Oppskrift bruker jeg ganske sjelden, med mindre jeg skal prøve helt nye råvarer eller spesielle retter, Det meste går på erfaring og slump. Har etter hvert fått en brukbar følelse av hvilke råvarer og krydder som passer sammen, og hva de forskjellige gjør når de blandes. 

Anonymkode: cf1bd...dc1

• Liker 1
Skrevet

Begynner når jeg vet jeg kommer til å være skrubbsulten innen én time. Har ingen fast middagstid. Bruker aldri oppskrifter, men leser av og til gjennom oppskrifter her og der, for inspirasjon, eller for å ha et utgangspunkt om det er mat jeg ikke har laget før. 

Anonymkode: 4464b...588

Skrevet

Aldri startet klokka med matlaging. 

Anonymkode: a3122...6c7

• Liker 3
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg starter med å lage mat alt mellom 16- 20. Liker å lage ^^, På noen ting ja ^_^ 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.... hva i all verden mener du egentlig? 

Anonymkode: 1d1d6...9cc

er det troll her i dag også.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har ikke noe fast klokkeslett blir alt mellom 14.00 og 18.00.  Lager det jeg får lyst på, veldig sjeldent jeg bruker oppskrift.

Skrevet
42 minutter siden, Smilefjeset87 skrev:

Kvart over.

kvart over?

Skrevet

Det kommer helt an på hva jeg skal lage. Min mann pendler og når han kommer hjem er han sulten så jeg røver å time middagen mest mulig. Noen retter tar 30 min. andre ting tar 2 timer. 

Skrevet

Starter matlaging når jeg kjenner jeg er sulten. En dag i 15 tiden en dag i 18 tiden

Skrevet

Det kommer an på når vi skal spise og hva vi skal spise. Men begynner ca 30-60 minutter før vi skal spise.

Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

Det kommer helt an på hva jeg skal lage. Min mann pendler og når han kommer hjem er han sulten så jeg røver å time middagen mest mulig. Noen retter tar 30 min. andre ting tar 2 timer. 

takk, elsket dette svaret! 

ts

Skrevet

Egentlig starter jeg på middag kl 07.30, og før jeg begynner å jobbe, hver morgen.  Da sjekker jeg hvilke grønnsaker o.l. vi har og tar ut av fryseren det jeg vil lage.  Har fiskefilet av forskjellige typer der, kjøttdeig, pølser, kyllingfilet, fiskekaker og kjøtt i passende deler (kylling, lam, storfe.  Har også fisk som er saltet og tørket på forskjellige måter der.   I blant lager jeg kjøttsuppe som jeg fryser.  Den tyr jeg til når jeg har det travelt.  

Vi spiser middag kl. 16.  Siden jeg er ferdig på jobb kl. 14 har jeg god tid til å lage det jeg vil. 

Det har ikke alltid vært slik.  Mannen min og jeg har inntil nylig jobbet mye, og det er blitt mange lettvinte, dyre og usunne (?) middager gjennom årene.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...