AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #1 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg har en veldig hyggelig og grei sjef som jeg har jobbet en stund med. Vi jobber veldig tett med hverandre og har det morsomt på jobb, og jeg setter veldig pris på at vi har en god tone. Men jeg opplever dessverre at jeg ikke kan ta opp ting som jeg ønsker å ta opp med min sjef. Når jeg sier fra om noe, eller er uenig i det sjefen sier så merker jeg at sjefen absolutt ikke liker det. Jeg tror litt av grunnen er at vi har blitt nære på jobb fordi vi jobber så tett sammen at sjefen min føler jeg skal være på h*n sitt lag hele tiden og aldri si imot. Jeg tok opp en ting jeg har tenkt på en stund (i en hyggelig tone) men opplevde å få ett krasst svar tilbake der sjefen overhodet ikke tok til seg det jeg sa. Akkurat denne situasjonen handlet om overtid. Det er virkelig ikke ofte jeg tar opp ting, men jeg må jo kunne si fra om det er noe jeg reagerer på eller stiller spørsmålstegn ved. Sjefen betror seg også veldig til meg i forhold til andre kolleger, noe jeg ikke liker og også har gitt beskjed om til sjefen. Da ble det også en ubehagelig stemning. Noen som har opplevd lignende og vet hvordan jeg kan takle det? Jeg trives på arbeidsplassen og som sagt er jeg glad for at vi kan ha det hyggelig og gøy på jobb, men samtidig vil jeg jo kunne si fra til h*n. Anonymkode: 38726...35e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #2 Skrevet 14. oktober 2018 Kort sagt: Bare å glemme å ta opp ting med nærmeste leder. I teorien heter det så fint at det skal være "rom for uenigheter" og "tilbakemeldinger", men det er aldri slik i praksis. Folk er folk, og setter seg på bakbeina. Og krangel blir det...Velkommen til norsk arbeidsliv anno 2018, der må man gjøre som man blir fortalt eller bytte jobb. Ingen muligheter til å diskutere, for det går inn det ene øret og ut det andre. Anonymkode: 655c7...88e 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #3 Skrevet 14. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kort sagt: Bare å glemme å ta opp ting med nærmeste leder. I teorien heter det så fint at det skal være "rom for uenigheter" og "tilbakemeldinger", men det er aldri slik i praksis. Folk er folk, og setter seg på bakbeina. Og krangel blir det...Velkommen til norsk arbeidsliv anno 2018, der må man gjøre som man blir fortalt eller bytte jobb. Ingen muligheter til å diskutere, for det går inn det ene øret og ut det andre. Anonymkode: 655c7...88e Om det er slik du har det på jobb anbefaler jeg deg å se deg om etter noe annet. Anonymkode: 953d0...b2d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå