AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Vi har nettopp overtatt et 160 år gammelt hus, skal bruke det til fritidsbolig. Huset har vært eid av samme familie i alle år fram til vi overtok nå. Mange har dødd her, også små barn. Jeg har selv mistet et lite barn, og tenker nok litt på det. Jeg har aldri trodd på det overnaturlige. Jeg har alltid hatt en sterk intuisjon, men tenker absolutt ikke at det er overnaturlig. Det er som at andre er flinke i matte. Problemet er at når jeg kommer til denne fritidsboligen, så blir jeg uvel. Forrige gang måtte vi avbryte og dra hjem, fordi jeg var så svimmel at jeg bare lå og holdt meg fast i sofaen. Jeg har ALDRI opplevd noe lignende. Jeg klarte nesten ikke snakke eller bevege meg, men det gikk over på bilturen på vei hjem. Man skulle jo nesten tro at jeg burde blitt verre i bil. Gangen før det igjen var jeg kvalm. Jeg blir uvel når jeg er på soverommet; både når jeg skal legge meg, og når jeg står opp. Det er bare jeg som opplever dette. Jeg har ikke angst, bare så det er nevnt. Det føles også som om noen ser alt jeg gjør, men det er jo mye mindre håndfast, kan man si. Hva tror dere? Tilfeldigheter, min egen psyke, eller kan det være noe annet? Ikke noe tull, takk. Anonymkode: ffcc8...9ae
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Umulig å si egentlig... Det kan være tilfeldig, det kan være placebo, og det kan være gjenværende energier fra noe dystert som har vært der før. Anonymkode: d4343...570 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har nettopp overtatt et 160 år gammelt hus, skal bruke det til fritidsbolig. Huset har vært eid av samme familie i alle år fram til vi overtok nå. Mange har dødd her, også små barn. Jeg har selv mistet et lite barn, og tenker nok litt på det. Jeg har aldri trodd på det overnaturlige. Jeg har alltid hatt en sterk intuisjon, men tenker absolutt ikke at det er overnaturlig. Det er som at andre er flinke i matte. Problemet er at når jeg kommer til denne fritidsboligen, så blir jeg uvel. Forrige gang måtte vi avbryte og dra hjem, fordi jeg var så svimmel at jeg bare lå og holdt meg fast i sofaen. Jeg har ALDRI opplevd noe lignende. Jeg klarte nesten ikke snakke eller bevege meg, men det gikk over på bilturen på vei hjem. Man skulle jo nesten tro at jeg burde blitt verre i bil. Gangen før det igjen var jeg kvalm. Jeg blir uvel når jeg er på soverommet; både når jeg skal legge meg, og når jeg står opp. Det er bare jeg som opplever dette. Jeg har ikke angst, bare så det er nevnt. Det føles også som om noen ser alt jeg gjør, men det er jo mye mindre håndfast, kan man si. Hva tror dere? Tilfeldigheter, min egen psyke, eller kan det være noe annet? Ikke noe tull, takk. Anonymkode: ffcc8...9ae Er du gravid? Anonymkode: 5d345...aef 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er selv ekstremt var for steder og hus. Så mye at mine foreldre syns det var vanskelig når vi dro på ferie eller besøk, fordi jeg iblant sa at "her vil jeg ikke være". Det har min mor fortalt, og jeg husker ikke alt selv. Jeg tror energier sitter mye i veggene for å si det sånn. Et eksempel er nå i voksen alder at jeg kom hjem fra ferie og bare følte så veldig at noen hadde vært i leiligheten min. Jeg bare visste det! Og etter noen dager fikk jeg vite at huseier hadde vært innom pga at brannalarmen hadde gått. Uten grunn, men klart han måtte sjekke. Jeg vet ikke om det er overnaturlig eller intuisjon. Jeg tror energier er merkbare for en del av oss. Hvor lenge disse energiene er å føle vet jeg ikke. Men at de er er, og flere av oss oppfatter og føler på dem *vet* jeg! Anonymkode: 610d7...d91 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 Det kan ikke det, men du og mange andre kan tro at det er det. Jeg ville sjekket om det er skjult soppvekst, død mus/rotte et sted, eller andre problemer med boligen. Kanskje den inneholder noe du er allergisk mot. Anonymkode: 1ad39...250 11
jabx Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 På 14.10.2018 den 1.23, AnonymBruker skrev: Problemet er at når jeg kommer til denne fritidsboligen, så blir jeg uvel. Forrige gang måtte vi avbryte og dra hjem, fordi jeg var så svimmel at jeg bare lå og holdt meg fast i sofaen. Jeg har ALDRI opplevd noe lignende. Jeg klarte nesten ikke snakke eller bevege meg, men det gikk over på bilturen på vei hjem. Man skulle jo nesten tro at jeg burde blitt verre i bil. Gangen før det igjen var jeg kvalm. Jeg blir uvel når jeg er på soverommet; både når jeg skal legge meg, og når jeg står opp. Det er bare jeg som opplever dette. Jeg har ikke angst, bare så det er nevnt. Muggsopp? 6
jabx Skrevet 18. oktober 2018 #7 Skrevet 18. oktober 2018 På 14.10.2018 den 1.29, AnonymBruker skrev: Umulig å si egentlig... Det kan være tilfeldig, det kan være placebo, og det kan være gjenværende energier fra noe dystert som har vært der før. Anonymkode: d4343...570 Det er ikke noe som heter "energier fra noe som har vært der før". 10
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 Det sitter nok mange negative energier igjen, idet huset. Jeg er sånn som deg, har en utrolig sterk intuisjon. Og jeg merker slike energier veldig fort, har hatt samme opplevelse som du nevner i innlegget her. Og min mening er at det er mange sterke, negative energier som du tar til deg. Jeg ser ikke på det som overnaturlig, heller naturlig. Det er energier overalt. Noen negative, noen positive. Disse negative energiene kan noen mennesker bli fysisk dårlig av, jeg blir kvalm og brekker meg om jeg kjenner sterkt på det. Anonymkode: beb13...676 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #10 Skrevet 19. oktober 2018 Beklager, har ikke vært her på en stund. Jeg er ikke gravid nei, og det er ikke noe muggsopp såvidt vi eller to takstmenn har sett. Et annet familiemedlem som er mye plaget med tett nese osv hjemme, blir uansett mye bedre av å sove på samme rommet som jeg blir dårlig i. Tror ikke det er noe galt med lufta. Da kan det enten være «noe» der, eller så er det ren tilfeldighet. Det skal sies at et elektrisk apparat slår seg av av seg selv hele tiden (har bryter, så den må egentlig trykkes på manuelt), men apparatet kan vel være ødelagt. Ikke godt å si. Jeg har i alle fall begynt å synes at temaet er interessant. Ts Anonymkode: ffcc8...9ae 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #11 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg bodde i et nybygg for noen år siden. Ble ofte rammet av en plutselig ensomhets følelse der selvom jeg bodde med tre andre og vi ofte hadde besøk. Ble etterhvert kjent med datteren til hun som hadde bodd der før. Hun fortalte at moren hadde hatt en vanskelig periode når hun bodde der, alene med tvillinger på bare noen mnd når mannen plutselig forlot henne. Rett etterpå døde søsteren hennes som ofte var på besøk. Jeg har aldri hatt denne følelsen andre steder jeg har vært eller bodd. Men jeg tror energien hennes hang igjen selvom hun fortsatt lever idag. Anonymkode: 23c8e...2f0 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #12 Skrevet 19. oktober 2018 På 18.10.2018 den 20.27, AnonymBruker skrev: Det sitter nok mange negative energier igjen, idet huset. Jeg er sånn som deg, har en utrolig sterk intuisjon. Og jeg merker slike energier veldig fort, har hatt samme opplevelse som du nevner i innlegget her. Og min mening er at det er mange sterke, negative energier som du tar til deg. Jeg ser ikke på det som overnaturlig, heller naturlig. Det er energier overalt. Noen negative, noen positive. Disse negative energiene kan noen mennesker bli fysisk dårlig av, jeg blir kvalm og brekker meg om jeg kjenner sterkt på det. Anonymkode: beb13...676 Herregud. Anonymkode: 30918...c3d 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #15 Skrevet 21. oktober 2018 30 minutter siden, Sparkling_Pink skrev: Allergi kan gi svimmelhet. Ok. Uten andre reaksjoner på feks hud eller øyne/nese også? Ts Anonymkode: ffcc8...9ae
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #16 Skrevet 21. oktober 2018 30 minutter siden, Regn skrev: Stråling i bakken under huset? Tenker du på radon, eller er det noe annet jeg kan sjekke? Det er i alle fall lav forekomst av radon der. Ts Anonymkode: ffcc8...9ae
Sparkling_Pink Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Uten andre reaksjoner på feks hud eller øyne/nese også? Ts Anonymkode: ffcc8...9ae Ja, ikke noe som jeg kjenner til at en behøver å ha reaksjoner fra hud og øyne og nese for å få svimmelhet i tilknyttning til allergi.
Stina234 Skrevet 22. oktober 2018 #18 Skrevet 22. oktober 2018 Har ikke tro på at det er noe unaturlig. Heller en reaksjon du får kanskje fordi du helt ubevisst blir på høyspenn i huset på grunn av at du tenker på det unaturlige 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #19 Skrevet 22. oktober 2018 Det er jo utrolig mye vi ikke vet om alt egentlig... Ser i denne tråden at vi ikke skal spekulere i noe overnaturlig. Vi mennesker vil at alt skal kunne ha en fysisk forklaring. Det kan man jo ikke gi på alt. Selv vet jeg ikke hva jeg tror på.. en Gud, at vi går igjen eller noe i mellom der... Hvorfor må alt ha en forklaring som vi vet hva er? Tenk hvor mye vi ikke visste 200 år tilbake, 1000 år tilbake eller 10 000 år.. Tenk hvor mye vi ikke vet nå :) Anonymkode: 03562...e96 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #20 Skrevet 22. oktober 2018 Selvfølgelig er det ikke noe "overnaturlig". Den menneskelige psyken er skjør og lett påvirkelig, og det skal lite til før man opplever psykosomatiske tilstander. Anonymkode: 176ac...f3c 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå