Tule Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 hei det har i en tråd her inne oppstått forvirring omkring foreldrerett jeg bil rydde opp nå 1 fra 1.1.2005 ahr loven blitt endret det er nå ikke forksjell på samboere foreldre og gifte foreldre vis far er samboer eller gift med mor har han delt foreldreansvar 2 fra før og i doi siste år har reglene vert slik vis far er gift med mor ved barnets fødseløyeblikk har han delt forledreansvar vis han ikke var gift hadde mor ansvar alene vis far giftet seg med mor etterpå så fikk han automatisk del i ansvaret, det er riktig at det var anerledes før det men det er lenges iden nå det jobbes nå emd en lov so mgjrø at far for like rettigheter med mor uansett om han er sammen med mor det er på tide syns jeg håper det var greit hilsen
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 Det er ingenting som heter foreldrerett, Tule. Det heter foreldreansvar og foreldreomsorg.
Tule Skrevet 20. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2005 Det er ingenting som heter foreldrerett, Tule. Det heter foreldreansvar og foreldreomsorg. hei foreldrerett det er jussen gjelder for foreldreansvar og vem som skal ha barna akkurat som du har strafferett og sivilrett og jurdkifterett og namsrett det er kanskje en ide og vere litt inni begrepene vis du skal diskutere og jeg har heletiden brukt begrept om foreldreansvar men noen ganger bruker man og et begrepet foreldreretten det varrierer hilsen
Tule Skrevet 20. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2005 hei foesten er det ikke noe som heter foreldreomsorg heller vis foreldrene bor sammen og banret hos dem har de bege omsorgen for banret eller det er bodsted til banret, vis foreldren ikke bor sammen såp har den ene den daglige omsorgen for barnet det er noe annet eller så er det dlet bosted da bor det like mye hos begge hilsen
Gjest allium Skrevet 20. mars 2005 #5 Skrevet 20. mars 2005 Denne lovendringen har jeg ikke hørt om fra noen andre enn deg. Kan du legge ut en link til den nye loven ? Jeg sjekket nettopp barneloven på Lovdata, der står det ikke noe om dette.
Tule Skrevet 20. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2005 Denne lovendringen har jeg ikke hørt om fra noen andre enn deg. Kan du legge ut en link til den nye loven ? Jeg sjekket nettopp barneloven på Lovdata, der står det ikke noe om dette. hei jeg mener den lå på siden over lover som skulle sanskjoneres den skulle legges fram for stortinget i desember og det var flertall for det der jegtror den skulle ha tredd i kraft det er i allefall på tide men det tar kanskje noe tid det har i allefall lenge vert slik at om far ikke er gift med mor når ha nfår barn og ikke har delt foreldreansvar da så for han det vis han gifter seg med mor hilsen
Fam Skrevet 20. mars 2005 #7 Skrevet 20. mars 2005 Det er vel bare å gå inn på www.aleneforeldreforeningen.no De er oppdatert mht til det Norke lovverk.
Tule Skrevet 20. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2005 Det er vel bare å gå inn på www.aleneforeldreforeningen.no De er oppdatert mht til det Norke lovverk. hei http://www.lovdata.no er ganske oppdatert men det later til at det ikke er tredd i kraft enå det ligger to eller tremn endringslover til barneloven paragraf 36 så det er noe som skal skje de har kaskje ventet med og sanskjonere noe siden det kan komme flere endringer nå det er påtide denne diskrimineringen bør ikke fortsette, om en far bor med mor er likegyldig en mor har ingen forutsetning for og bedømme om en far bør ha rettigheter like lite som en far har for og bedømme om en mor skal ha rettigheter loverket har vert åndsvakt på dette området jeg slkjønner ikke at norge ikke har vert meldt :evil: hilsen
Gjest allium Skrevet 21. mars 2005 #9 Skrevet 21. mars 2005 Jeg synes du skal være litt forsiktigere med hva du strør rundt deg med som fakta. Jeg har sett deg påstå dette tidligere også. Det finnes dessverre dem som tar ting som sies av fremmede anonyme på internett for god fisk, og du bør tenke litt på hva slags konsekvenser dette kan få.
Gjest Gjesta Skrevet 21. mars 2005 #10 Skrevet 21. mars 2005 Jeg synes du skal være litt forsiktigere med hva du strør rundt deg med som fakta. Jeg har sett deg påstå dette tidligere også. Det finnes dessverre dem som tar ting som sies av fremmede anonyme på internett for god fisk, og du bør tenke litt på hva slags konsekvenser dette kan få. Absolutt.
Gjest Xavia Skrevet 21. mars 2005 #11 Skrevet 21. mars 2005 Tule; Jeg ser du er saksbehandler av yrke. Håper ikke du jobber med disse tingene (foreldre/barn/lover og regler) til vanlig. Det ser ut som du ikke har heeeelt oversikten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå