Gå til innhold

Føler meg brukt etter sex med venninne. Ta det opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en venninne siden barneskolen (vi er begge 26 år) og vi har alltid stått hverandre nært. Vi prater om alt og ingenting er egentlig off-limits. Vi har egentlig "friendzona" hverandre og vi skifter foran hverandre etc uten at det er noe rart eller seksuelt i det. Jeg ser jo at hun er en attraktiv jente, men kunne ikke tenke meg å være i forhold med henne. Det høres litt fælt ut kanskje, men jeg hadde ikke taklet det) I fjor hadde hun en litt tøff periode etter hun var ferdig med studier og jobbløs. Hun flyttet hjem til foreldrene sine og var ikke på dates eller noe. Hun er ganske seksuell aktiv og i våres spurte hun meg om hva jeg trodde ville skje om vi hadde sex, om det ville ødelegge vennskapet vårt. Vi pratet litt rundt før vi endte opp med å ha sex. Til sammen hadde vi sex en håndfull ganger i vår og sommer. Nå har hun flyttet ut igjen og fått seg jobb. Vi har møttes et par ganger etter dette og jeg har merket at hun nå sender meg ut av rommet når hun skal skifte, hun pratet om å dra på byen for å hooke med folk, men ville ikke ha sex med meg da vi møttes sist.

Jeg mener på ingen måte at vi SKAL eller MÅ ha sex fordi vi har gjort det noen ganger før. Om hun ikke vil mer er det helt greit, mulig hun ikke synes det var så bra sex. Det var litt rart første gangen, men vi kom begge alle gangene vi hadde sex. Tingen er at jeg føler meg nesten litt "brukt". At jeg liksom var god nok når hun ikke møtte andre gutter og hun var desp på sex da var jeg god nok, men nå som hun har andre alternativer så er det ikke så farlig lenger. Jeg vil fortsatt bare ha henne som venn, jeg vil ikke date henne og heller ikke være fuckfriends. Det bare føles litt kjipt liksom. Jeg har aldri vært noen casanova og har aldri følt meg spesielt kjekk. Så det er liksom et lite støkk i selvbildet, selv om jeg kind of vet hun ikke synes jeg er kjekk.

Er dette noe jeg bør prate med henne om? Jeg føler at hvis jeg gjør det så virker det som jeg vil noe mer med henne enn bare vennskap eller at jeg krever sex nå som vi først har begynt med det, men det er ikke tilfellet. Jeg bare føler meg litt brukt og som siste utvei da hun ikke hadde noen andre. I guess he'll do liksom. Samtidig sa jeg jo også ja til å ha sex med henne da. Så jeg kan jo egentlig bare skylde på meg selv.

Anonymkode: f8317...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gå videre. Kvinner er looneytunes, man må go with the flow

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en venninne siden barneskolen (vi er begge 26 år) og vi har alltid stått hverandre nært. Vi prater om alt og ingenting er egentlig off-limits. Vi har egentlig "friendzona" hverandre og vi skifter foran hverandre etc uten at det er noe rart eller seksuelt i det. Jeg ser jo at hun er en attraktiv jente, men kunne ikke tenke meg å være i forhold med henne. Det høres litt fælt ut kanskje, men jeg hadde ikke taklet det) I fjor hadde hun en litt tøff periode etter hun var ferdig med studier og jobbløs. Hun flyttet hjem til foreldrene sine og var ikke på dates eller noe. Hun er ganske seksuell aktiv og i våres spurte hun meg om hva jeg trodde ville skje om vi hadde sex, om det ville ødelegge vennskapet vårt. Vi pratet litt rundt før vi endte opp med å ha sex. Til sammen hadde vi sex en håndfull ganger i vår og sommer. Nå har hun flyttet ut igjen og fått seg jobb. Vi har møttes et par ganger etter dette og jeg har merket at hun nå sender meg ut av rommet når hun skal skifte, hun pratet om å dra på byen for å hooke med folk, men ville ikke ha sex med meg da vi møttes sist.

Jeg mener på ingen måte at vi SKAL eller MÅ ha sex fordi vi har gjort det noen ganger før. Om hun ikke vil mer er det helt greit, mulig hun ikke synes det var så bra sex. Det var litt rart første gangen, men vi kom begge alle gangene vi hadde sex. Tingen er at jeg føler meg nesten litt "brukt". At jeg liksom var god nok når hun ikke møtte andre gutter og hun var desp på sex da var jeg god nok, men nå som hun har andre alternativer så er det ikke så farlig lenger. Jeg vil fortsatt bare ha henne som venn, jeg vil ikke date henne og heller ikke være fuckfriends. Det bare føles litt kjipt liksom. Jeg har aldri vært noen casanova og har aldri følt meg spesielt kjekk. Så det er liksom et lite støkk i selvbildet, selv om jeg kind of vet hun ikke synes jeg er kjekk.

Er dette noe jeg bør prate med henne om? Jeg føler at hvis jeg gjør det så virker det som jeg vil noe mer med henne enn bare vennskap eller at jeg krever sex nå som vi først har begynt med det, men det er ikke tilfellet. Jeg bare føler meg litt brukt og som siste utvei da hun ikke hadde noen andre. I guess he'll do liksom. Samtidig sa jeg jo også ja til å ha sex med henne da. Så jeg kan jo egentlig bare skylde på meg selv.

Anonymkode: f8317...225

Gå videre, tar du det opp blir relasjonen veldig klein og du mister sannsynligvis vennskapet. Du vil ikke oppnå noe med det annet enn å føle deg teit etterpå.

Neste gang du skal ha sex bør du foreta en konsekvensutredning før du har sexen, så slipper du å havne i slike situasjoner igjen.

Anonymkode: 80e25...586

• Liker 8
Skrevet

Altså, du vil ikke date henne, og du vil ikke være knullevenn med henne, men du er såret over at hun ikke vil ha sex med deg? Hva om hun føler det samme? Kanskje hun føler seg like brukt... 

Tror dere trenger å snakke sammen. 

Anonymkode: 1b53b...550

• Liker 14
Skrevet

Sex med venner går som regel aldri bra.

Anonymkode: bef09...b95

• Liker 5
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Du har jo brukt henne like mye siden du hadde sex med henne når hun var i en sårbar situasjon. Synes ikke du skal ta det opp.

Endret av Minesveiper
Skrevet

Jeg ser ikke hvorfor du skulle føle deg brukt. Dere hadde sex og ingen av dere vil være sammen med den andre. Hva er problemet da? Du må nok heller jobbe med din egen selvfølelse.

• Liker 8
Skrevet

Det kan være greitt å få en avslutning. At dere snakker sammen om at det ikke skal skje igjen og hvordan dere skal forholde dere til hverandres dater osv. Skal det som skjedde være en hemmelighet mellom dere to når en av dere får kjæreste, skal vennskapet gå som normalt osv. 

Skrevet

Men hun spurte deg jo om du trodde det ville gå bra om dere hadde sex som venner. Du sier dere snakket mye om det før dere bestemte dere for å ha sex. Så her er det isåfall du som har vært uærlig siden du har lagt mer i det selvom det var godt avklart på forhånd at bare dreide seg om vennesex. Hva er ønskescenarioet for deg? At hun står å skifter foran deg og lar deg lyste på henne eller evn gir deg falske forhåpninger eller eienskap når hun egentlig liker og vil bli sammen med/er sammen med en annen? At hun skal respektere den hun faktisk liker så lite at hun driver å kler av seg foran en tidligere sexpartner som fortsatt er keen på henne? 

Du har ingen grunn til å føle deg brukt,  du visste hva dere drev med og hva det var. Allikevel ønsker du et eierskap over kroppen hennes og følelsene hennes? 

Anonymkode: 6c051...a29

• Liker 10
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du trenger terapi...

Anonymkode: feaa5...d6a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

DETTE er grunnen til at man ikke skal ligge med venner. Det ødelegger vennskap. La det ligge og sats på at vennskapet kan reddes med at dere holder kjeft om den tabben. Dere skulle aldri ha ligget med hverandre. 

Anonymkode: 4a54d...d96

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg gjorde det samme med en kompis. Men vi endte med å gifte oss og få barn da. 

Anonymkode: f7843...e14

Skrevet

Så det er ikke umulig.

Anonymkode: f7843...e14

Skrevet

Offf.... begynner navnet ditt på G? 

Anonymkode: 4c4ac...d6b

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Du sier du bare vil være venner, ikke fuckfriends, men likevel så er du sur for at hun ikke vil ha sex? Hvor er logikken her? Kanskje hun også bare vil være venner? 

Anonymkode: 8cc63...04f

• Liker 2
Skrevet

Hmm. Får litt sånn "jeg er ikke interessert i den, men ønsker at den skal være interessert i meg" vibber her. TS, du sier du ikke er interessert i å date henne, heller ikke interessert i ha mer sex med henne, men du føler deg brukt? Fordi hun var den som avslutta det, og ikke deg? Hun kom deg i forkjøpet. Er det derfor du føler deg ille? Du kan jo spørre henne hvorfor hun ikke vil ha sex med deg mer, og se hva hun svarer. 

Skrevet

Hva er det du vil oppnå med en samtale?
Hva blir resultatet?
Tok du samtalen med henne?
Er dere fortsatt venner? 

Anonymkode: 1eb0d...916

Skrevet

Minner meg litt om en situasjon jeg var i. Jeg hadde sex med en kompis en liten stund. Jeg var i en vanskelig periode, og trengte noen som så meg. Vi hadde sex på fylla en gang, også ble det mer. Etter hvert gikk det bedre med meg, og behovet for bekreftelse og alt det der gikk over, og jeg hadde lyst til å date andre folk. Kunne ikke tenke meg å bli sammen med kompisen min. Jeg var nok ikke helt åpen om ting, forsto nok ikke at kompisen min ville begynne å lure og ta det personlig. Jeg bare slutta å være "interessert" plutselig, og ble nok litt avvisende, slik som din venninne. 

Jeg vet ikke med din veninne, men for meg handlet det nok mest om at jeg bare hadde kommet videre. Uten at jeg var så tydelig på det. Det er jo vanskelig, selv om jeg ser nå at jeg burde vært det. Ingenting personlig imot kompisen min, det bare ble sånn. 

Vennskapet vårt ble avsluttet da. Han begynte å få et behov for kontroll, da jeg begynte å liksom avvise han og ikke prioriterte tid til han lenger. Hva jeg kunne ønske fra han, hvis jeg skal gi deg noen tips.... er at han bare ville latt meg være. Vært tålmodig og liksom forstått at nå er denne "intime" perioden vår over. Uten å måtte absolutt ha svar. 

Samtidig forstår jeg jo at han ønsket svar, og at han helt sikkert tok det personlig. 

Så er det jo klart at det er lov å spørre. Det kunne min kompis også gjort. Fortalt at han lurer på hvorfor jeg plutselig på en måte avviser han nå. At han føler det sånn. Ikke sikkert han hadde fått et svar han var fornøyd med, da. Jeg var i en periode hvor jeg måtte finne utav ting, og jeg var veldig usikker og sårbar. 

Jeg tenker at du får bare innse at hun har gått videre og er ferdig med en periode i livet. Gi henne litt tid, og fokuser på andre ting. Hvis dere fremdeles er venner, så er jo det det viktigste. At hun ikke ønsker å skifte foran deg lenger og sånn er jo ikke verdens undergang. 

Anonymkode: d7ff2...9ab

Skrevet

Min erfaring er at hver gang noen er innblandet i noe så blir de fryktelig irrasjonelle, mens det er 0 problem å finne en felles fiende... Da er folk helt med på notene. Det er så jævla cringe. 

Anonymkode: 215b1...6b3

Skrevet

Så..Hun er ikke bra nok for deg for et forhold, selv om hun er for attraktiv for deg. Videre skal hun helst ligge med deg selv om du ser ned på henne. Og DU føler deg brukt fordi hun (naturlig nok) ikke vil ligge med en kompis som mener hun ikke er bra nok for forhold. 

Dette virker rett og slett som psykologmat..

Stakkars dame. Håpe hun finner seg nye venner og en kjæreste som ikke ser ned på henne. 

Anonymkode: bf8e8...f64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...