Hot mess Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg fant ut at jeg skulle bake en kake til jeg får besøk utenbysfra av familie i morgen, men ingen her i huset baker kaker, generelt, fant jeg ut at vi ikke har kakeform i hus. Vi har paiform, siden vi lager middagspai, og jeg tenkte at jeg kunne lage noe slags terte/pai. Landet på blåbærfyll, og har kjøpt inn sånn stekefast vaniljekrem jeg tenkte kunne passe perfekt som fyll. Jeg tenkte meg å få noe som så ut sånn ca. som den på bildet fra det Søte Liv, med minst mulig arbeid, og få muligheter til å ødelegge det hele (som ved å lage eget fyll). Nå finner jeg masse oppskrifter, og paideigen får jeg nok fint til, men jeg finner ingen oppskrifter der man blander ferdig vaniljekrem og blåbær (sjekket Tines egne sider også). Er dette egentlig noen god ide, og har noen i så fall tips om fremgangsmåte? At jeg tenkte bruke den ferdig-kremen skyldes at jeg virkelig ikke har mye erfaring med dessertpaifyll, og å lage eget virket som noe som kunne gå galt. Og siden jeg fikk beskjed om besøk litt i siste liten, og dette blir litt improvisert, og dermed skal gå fort og enkelt, trenger jeg noe som er enkelt og greit og lettvint, selv for noen som ikke har laget det før. Er jeg helt på villspor? Alle innspill blir satt pris på (å kjøpe ferdig kake er imidlertid ikke et alternativ, siden alle butikker som selger slikt stenger for helga om kort tid).
Pinkee Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Lag paideig, kjevle ut, legg i form, forstek, legg i vaniljefyll, dryss over blåbær, stek ferdig. Sånn ca sånn ville jeg gjort det. Kanskje blåbærene kan rulles i litt sukker først, bare for en litt søtere smak. 1
Hot mess Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2018 7 timer siden, Pinkee skrev: Lag paideig, kjevle ut, legg i form, forstek, legg i vaniljefyll, dryss over blåbær, stek ferdig. Sånn ca sånn ville jeg gjort det. Kanskje blåbærene kan rulles i litt sukker først, bare for en litt søtere smak. Det var så enkelt som det du beskriver jeg håpte på, men var ikke sikker på om det ville fungere. Tusen takk! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå