Gå til innhold

Har malt dørstokkene. Lang tid før det tørker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har malt med lady interiør maling. Dørstokkene var stygge og slitt maling. Den ene så slitt at man kunne se alle 3 tidligere strøk.

Så jeg pusset over dem og malte. Samboer blir aldri helt glad når jeg gjør praktisk arbeid i hus uten samtykke (ikke jeg som eier). Men har bodd her i 6 år og har unger. Så jeg tenkte at det må da se litt bedre ut en dette, samboer er sær på farger og får hetta om jeg maler en krakk feil.

Kommer hjem i natt og da med elg bikja si. Har ikke lyst å sende melding noe jeg må om risikerer at de tråkker maling over hele huset. Har malt stoler og sånt, da har det tørket ganske fort. Eller gjør den det? Er det tråkkeklart etter 3-4 timer?

Anonymkode: d974d...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på malingsspannet/boksen 

Anonymkode: 40a1d...7a3

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde heller ikke blitt veldig glad hvis du hadde malt dørstokkene med vanlig interiørmaling. Fordelen, i hvert fall i dette tilfellet, er at den tørker raskt og sannsynligvis er helt tørr om 3 - 4 timer (Som er omtrent like lenge som vanlig vannbasert maling vil holde seg pent på dørstokker med tanke på at det er barn og hund i huset... ;))

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står på malingsspannet/boksen 

Anonymkode: 40a1d...7a3

Nei står bare overmaltbart 4t.

Skrevet
12 minutter siden, Leo skrev:

Jeg hadde heller ikke blitt veldig glad hvis du hadde malt dørstokkene med vanlig interiørmaling. Fordelen, i hvert fall i dette tilfellet, er at den tørker raskt og sannsynligvis er helt tørr om 3 - 4 timer (Som er omtrent like lenge som vanlig vannbasert maling vil holde seg pent på dørstokker med tanke på at det er barn og hund i huset... ;))

Er det ikke det man bruker? Trodde det var mest slitesterkt og slikt. Tror det står at kunne brukes til listverk.

Men ok, satser på at det blir tørt. Måtte ha malt i knall farger, med rosa eller gult for at samb skulle merket noe tror jeg, så håper på å slippe diskusjon i natt.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke det man bruker? Trodde det var mest slitesterkt og slikt. Tror det står at kunne brukes til listverk.

Men ok, satser på at det blir tørt. Måtte ha malt i knall farger, med rosa eller gult for at samb skulle merket noe tror jeg, så håper på å slippe diskusjon i natt.

Olje eller gulvmaling på ting som blir tråkket på. Men det finnes faktisk dørstokker man får kjøpt og dermed bare bytte ut. https://www.byggmax.no/dører/karmsider-och-terskel

Anonymkode: c48e7...79c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Olje eller gulvmaling på ting som blir tråkket på. Men det finnes faktisk dørstokker man får kjøpt og dermed bare bytte ut. https://www.byggmax.no/dører/karmsider-och-terskel

Anonymkode: c48e7...79c

Ooh, selvfølgelig. Jaja, får se hvor lang tid det tar før malingen faller. Er vel sikkert bare å pusse ned igjen da.

Nei akkurat denne dørstokken er mer av historisk slag og ikke en moderne tynn list. Rett og slett en stokk 😛 Eller en stor fjøl som stikker opp av gulvet med lister rundt. Så den her tror jeg man må lage selv, med kapping om en vil bytte ut.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:
Nei akkurat denne dørstokken er mer av historisk slag og ikke en moderne tynn list. Rett og slett en stokk 😛 Eller en stor fjøl som stikker opp av gulvet med lister rundt. Så den her tror jeg man må lage selv, med kapping om en vil bytte ut.

Vent litt...er det verneverdig? Jeg hadde eksplodert om noen hadde malt på måfå i et gammelt hus.

Anonymkode: 4885f...39b

• Liker 1
Skrevet

Det tar bare noen timer før malingen er sånn nogen lunde tørr, men det beste er å informere samboeren din slik at hverken han eller hunden tråkker på listene.

Når det er sagt så tenker jeg at du bør ta deg en prat med samboeren din om det virkelige problemet - stridende forventninger om hus og hjem, samt dårlig kommunikasjon (du er jo livredd for å prate med fyren).

Skrevet

Regner med du har brukt en panel/ list maling, så lag deg en vane med å ikke tråkke på dørstokken. Malingen er fullherdet om 3-4 uker, men du skulle seff brukt gulvmaling.

Anonymkode: f249f...b27

• Liker 2
Skrevet

Må tilføye at det var bra det var en listemaling du har brukt, da vil det jo vare en stund. Var ikke meninga å virke som en drittsekk. 

Anonymkode: f249f...b27

• Liker 1
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Det skal brukes gulvmaling på ting som skal tråkkes på eller er utsatt for mye slitasje, ellers varer malingen fra frokost til kvelds :klo:

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vent litt...er det verneverdig? Jeg hadde eksplodert om noen hadde malt på måfå i et gammelt hus.

Anonymkode: 4885f...39b

Nei hvem vet, her er det en god blanding av 1800 tallet - 1990 tallet. Hvor hoved stilen består av arbeid og maling gjort på måfå. Stokken hadde tydelig 3 lag med maling fra før av som jeg pusset ned. Så tror ikke noen skade ble gjort. Pusset ikke noe på treverket.

Kjøkkenet er rosa og grønt, malt av svigers på 80 tallet. Føles som om vi er på sesam stasjon. Den fargen skal også vekk, noe heldigvis sambo er enig i, men gidder ikke gjøre slikt. Så da må jeg gjøre det og da tar jeg meg litt friheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...