AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Vi er igang med første forsøk privat nå, fordi det er søskenforsøk og vi ikke har rett på offentlig hjelp i vår landsdel. Jeg har og endometriose som nylig er avdekket, så det var viktig å starte umiddelbart etter operasjon. Ble endel lengre ventetid enn jeg hadde tenkt pga offentlige køer for operasjoner/diverse inngrep underveis i utredningen - så etter noen års prøving er jeg plutselig 38 år vår 2019. Så har jeg skjønt at det fortsatt er klinikker i Trondheim (?) og noen andre landsdeler enn Østlandet som tilbyr offentlig IVF ved søskenforsøk. Om disse 3 forsøkene våre vi skal ha kontrakt på privat ikke lykkes, så ønsker jeg å holde mulighetene oppe for å kunne få offentlig hjelp - og da har jeg forstått at man må ha sent søknad fra fastlege innen fylte 38 år(?). Er det slik at denne søknaden kan sendes selv om man er i prosess med privat IVF? Jeg antar at jeg har et eventuelt forsøk nr 2 i januar/februar - og at et siste forsøk tar plass på slutten av vårparten 2019. Anonymkode: c30e4...c8b
Waldfee Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Hei! Oslo universitetssykehus har åpnet for søskenforsøk nå (jeg har ihvertfall fått innvilget det). Henvisning må være sendt før fylte 39, ikke 38. Jeg fikk plass til søskenforsøk ved Riksen nå i august, henvisning ble sendt før sommeren og jeg fylte 39 i sommer. Var allerede i gang med en privat trepakning, og tar siste forsøket privat nå først pga var noe ventetid på Riks. Så jeg vil tenke at du kan få offentlig på OUS, og det er bare å søke mens du fortsatt er under behandling privat. Ønsker deg masse masse lykke til! 🤞👍😊 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #4 Skrevet 14. oktober 2018 12 timer siden, Waldfee skrev: Hei! Oslo universitetssykehus har åpnet for søskenforsøk nå (jeg har ihvertfall fått innvilget det). Henvisning må være sendt før fylte 39, ikke 38. Jeg fikk plass til søskenforsøk ved Riksen nå i august, henvisning ble sendt før sommeren og jeg fylte 39 i sommer. Var allerede i gang med en privat trepakning, og tar siste forsøket privat nå først pga var noe ventetid på Riks. Så jeg vil tenke at du kan få offentlig på OUS, og det er bare å søke mens du fortsatt er under behandling privat. Ønsker deg masse masse lykke til! 🤞👍😊 Tuller du???????? ❤️ Har du noen slags henvisning til hvor informasjon om dette finnes? Anonymkode: c30e4...c8b
Waldfee Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tuller du???????? ❤️ Har du noen slags henvisning til hvor informasjon om dette finnes? Anonymkode: c30e4...c8b Nei, jeg fikk bare info på telefon fra Riksen da jeg ringte for å høre. Du kan jo sjekke hjemmesidene eller ringe og høre. Antar de legger ut info på infosidene sine om dette. Lykke til 😊
Gjest Albbas Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Tuller du???????? ❤️ Har du noen slags henvisning til hvor informasjon om dette finnes? Anonymkode: c30e4...c8b Jeg har også lest dette for en måned eller to siden , mulig det stod på hjemmesiden? Det er nok bare å ringe dem.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 Det stemmer :D Nå sjekket jeg hjemmesidene, og man kan fom høst 2018 søke om ett enkelt søskenforsøk - men ytterligere forsøk vurderes etter kapasitet. Siden jeg har ganske omfattende endometriose med behov for rask behandling og allerede er igang med spray/nedregulering (men ikke har signert kontrakt) tror jeg at vi likevel holder oss til planen om privat IVF som planlagt, for jeg tør liksom ikke gamble med enda mer venting. Men da kan jeg liksom roe meg litt ned med at det kan vær mulig at de kan tilby et eventuelt 4. Forsøk :) Hadde følt det var bortkasta penger om de gav 3 forsøk offentlig uansett, men nå kan man liksom ha en backupplan. Anonymkode: c30e4...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #8 Skrevet 14. oktober 2018 21 timer siden, Waldfee skrev: Hei! Oslo universitetssykehus har åpnet for søskenforsøk nå (jeg har ihvertfall fått innvilget det). Henvisning må være sendt før fylte 39, ikke 38. Jeg fikk plass til søskenforsøk ved Riksen nå i august, henvisning ble sendt før sommeren og jeg fylte 39 i sommer. Var allerede i gang med en privat trepakning, og tar siste forsøket privat nå først pga var noe ventetid på Riks. Så jeg vil tenke at du kan få offentlig på OUS, og det er bare å søke mens du fortsatt er under behandling privat. Ønsker deg masse masse lykke til! 🤞👍😊 Kan jeg forresten spørre hvor lenge du måtte/må vente fra innsendt søknad til oppstart av forsøket? (Tenker ikke på forsamtale, men liksomnår forsøket kan settes igang) Anonymkode: c30e4...c8b
Waldfee Skrevet 14. oktober 2018 #9 Skrevet 14. oktober 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg forresten spørre hvor lenge du måtte/må vente fra innsendt søknad til oppstart av forsøket? (Tenker ikke på forsamtale, men liksomnår forsøket kan settes igang) Anonymkode: c30e4...c8b Jeg måtte ikke på ny forsamtale tror jeg, men kunne ringe inn mens i september. Sendte søknad i juni. Kunne nok startet opp i september/oktober, men var da allerede i gang med siste private forsøket og venter derfor til det er ferdig først. Så vet ikke eksakt ventetid. Beklager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå