AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Del Skrevet 13. oktober 2018 Jeg er en skikkelig gjerrigknark, og har derfor alltid skydd kredittkort som pesten. Helt til jeg oppdaget at det faktisk kan være ganske lønnsomt mtp bonuspoeng. Så jeg lurer på.... Om det er noen andre gjerrigknarker der ute som vil dele erfaringene sine. Jeg er mest opptatt av å få igjen kontanter, og ikke så interessert i flyreiser, siden jeg flyr sjelden. Pr i dag har jeg et Shell Mastercard, som gir meg 1% trumf på alt jeg handler. Jeg kombinerer selvfølgelig dette med å vise trumfkortet i kassa når jeg handler hos Norgesgruppen, eller jeg viser Coop-kortet når jeg handler hos Coop. Og så har jeg et Flexivisa, med 4% cashback som jeg bruker når jeg fyller bensin. Jeg har også et komplettkort som jeg har brukt til netthandel. Det gir meg 2% på netthandel, og 4% når jeg handler hos komplett (poengene jeg har tjent opp her brukte jeg til å handle hos komplett). Noen tips til andre kredittkort jeg bør ha? Eller er jeg bra dekket her? Anonymkode: 5f474...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 13. oktober 2018 #2 Del Skrevet 13. oktober 2018 … Drop kredittkort. Har sett så mange falle i luksusfellen fordi de tenker kredittkort er bra. Jeg vil helst ikke se en til episode av luksusfellen med dette tema, selv om jeg vet det kommer til å skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #3 Del Skrevet 13. oktober 2018 Er bare å betale tilbake med en gang du har kjøpt noe, så slipper du rentene. På den måten unngår du også å bruke penger du ikke har. Det baller fort på seg når man har begynt å bruke det... Anonymkode: cd6a4...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønncaps Skrevet 13. oktober 2018 #4 Del Skrevet 13. oktober 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: … Drop kredittkort. Har sett så mange falle i luksusfellen fordi de tenker kredittkort er bra. Jeg vil helst ikke se en til episode av luksusfellen med dette tema, selv om jeg vet det kommer til å skje. Det er ikke farlig å ha kredittkort, så lenge man betaler tilbake med en gang. Handler man på nett eller er i utlandet burde man bruke kredittkort. Dette er tryggere. Mye enklere å få pengene tilbake ved svindel på kredittkort enn på vanlig bankkort. Det er bankens penger, så man risikerer ikke å tape en hel månedslønn om man skulle være uheldig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 13. oktober 2018 #5 Del Skrevet 13. oktober 2018 4 minutter siden, Drakan skrev: … Drop kredittkort. Har sett så mange falle i luksusfellen fordi de tenker kredittkort er bra. Jeg vil helst ikke se en til episode av luksusfellen med dette tema, selv om jeg vet det kommer til å skje. De du ser på falle i lksusfellen har kredittkort fordi de ikke innser at det er det samme som et lån. TS skjønner nok det og vil utnytte fordelene i størst mulig grad, akkurat som keg og mange andre gjør. For vår del er det 2000-2500 kroner spart på et år ved å benytte ulike kredittkort. 2000 kr er endel penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #6 Del Skrevet 13. oktober 2018 5 minutter siden, Drakan skrev: … Drop kredittkort. Har sett så mange falle i luksusfellen fordi de tenker kredittkort er bra. Jeg vil helst ikke se en til episode av luksusfellen med dette tema, selv om jeg vet det kommer til å skje. Som sagt, så er jeg en gjerrigknark. Jeg har alltid penger på brukskontoen min. Det er ikke slik at jeg bruker penger jeg egentlig ikke har. Og jeg betaler jo selvfølgelig alltid hele beløpet før det går renter på det. Anonymkode: 5f474...98a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AmPo Skrevet 14. oktober 2018 #7 Del Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Bruk appen Payr med Shell Mastercard og betal alle regningene dine via den. Da får du mye Trumf. Husk også å bruke Trumf VISA. 2% Trumf når du handler og ytterligere 1% når du betaler Trumf VISA med Payr og Shell Mastercard. Endret 14. oktober 2018 av AmPo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. oktober 2018 #8 Del Skrevet 14. oktober 2018 (endret) Anbefaler Trumf Visa kredittkort. Istedenfor de vanlige 1% i trumf-bonus på f.eks. Kiwi, Meny og Joker, kan du betale med Trumf Visa kredittkort og få dobbelt så mye, altså 2% i bonus. Følger du opplegget ditt, det som er den fornuftige måten å bruke kredittkort på, altså å betale hele fakturaen i tide til forfall, så er det lønnsomt og smart å bruke kredittkort. Jeg bruker dette kortet. I tillegg til de 2% du får i bonus hos butikkene som er med i Trumf, får du 0,5% på kjøp i alle andre butikker, unntatt konkurrerende dagligvarebutikker. Altså ikke hos Rema, som er en konkurrent til Kiwi for eksempel. https://www.trumfvisa.no/ https://www.trumfvisa.no/trumf-bonus/trumf-bonus/ Trumf bonusen du opparbeider deg, kan du overføre til bankkontoen din i kontanter, f.eks. når du har opparbeidet deg en pen sum. For å hjelpe på og øke takten du opparbeider deg bonus, kan du få bonuspoeng fra ViaTrumf på netthandelkjøp du gjør også. Se her for mer info: https://viatrumf.no/ Jeg fikk f.eks. nylig 100 kr i Trumf bonuspoeng på noen tallerkener jeg kjøpte i en nettbutikk, og 15 kr i bonus på en bok fra Haugenbok.no. Dette er kjøp som ikke behøver å betales med kredittkort, men du må logge på via VIaTrumf før du handler for å få kjøpet registrert og få bonuspoengene. Endret 14. oktober 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #9 Del Skrevet 14. oktober 2018 Bruker Shell MasterCard, Trumf Visa, Coop MasterCard og DNB MasterCard for å få poeng. Har også kredittkort fra andre banker som gir lite/ingen fordeler. Har opprettet en bankkonto for hver kredittkort. Sparer på alle kvitteringer, overfører til denne kontoen med en gang jeg har brukt kortet. Har kredittgrense på flere hundretusen, men alltid betalt alt til forfall. Anonymkode: fec33...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #10 Del Skrevet 14. oktober 2018 22 timer siden, Drakan skrev: … Drop kredittkort. Har sett så mange falle i luksusfellen fordi de tenker kredittkort er bra. Jeg vil helst ikke se en til episode av luksusfellen med dette tema, selv om jeg vet det kommer til å skje. De ulike kredittkortselskapene tjener utelukkende på de som bruker kredittkort feil. Kredittkort er ikke farlig når man bruker det riktig. Faktisk så tjener man på de ulike godene, mens selskapene taper på å ha deg som kunde. Anonymkode: 447be...153 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #11 Del Skrevet 14. oktober 2018 På 13.10.2018 den 20.38, Drakan skrev: … Drop kredittkort. Har sett så mange falle i luksusfellen fordi de tenker kredittkort er bra. Jeg vil helst ikke se en til episode av luksusfellen med dette tema, selv om jeg vet det kommer til å skje. Helt enig, dropp kredittkort! Hvis du ikke evner å bruke et kredittkort. Det er ingenting i veien med å bruke kredittkort. Man oppnår kun fordeler. Vel og merke hvis man evner å bruke det riktig; betale inn hele det utestående beløpet FØR rentene begynner å løpe. Jeg har 6 ulike kredittkort som samlet gir meg en gevinst på rundt 5000,- i året. Har hatt kredittkort i over 15 år, og har aldri betaltså mye som en krone i rente. Fint for meg, men ikke fullt så fint for kredittkortselskapene. Men det de taper på meg drar de inn på alle de som ikke kan bruke et kredittkort med fornuft. Kredittkort er gull for de av oss som evner å bruke det på rett måte. Det er ikke gratis penger som luksusfellekandidatene later til å tro. Hadde det ikke vært for dem ville ikke vi som har økonomisk styring fått så gode rabattordninger ved å bruke kredittkort. 😂 Anonymkode: 6f72b...772 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #12 Del Skrevet 14. oktober 2018 Bruker IKANO og Ya de månedene de gir tilbakebetaling på ting jeg trenger. IKANO har f.eks 6% på all bilpleie denne måneden. Det inkluderer service, nye dekk, dekkskifte. Anonymkode: 4a672...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IommI Skrevet 14. oktober 2018 #13 Del Skrevet 14. oktober 2018 Jeg har kredittkort. Men jeg bruker det kun når jeg handler på nett, bestiller hotell/reiser og i utlandet. Betaler kun 1%rente av forbruket, og dette blir alltid betalt før 45 dager. Jeg bruker det ikke til å kjøpe ting jeg ikke trenger. Kredittkortet har fordeler ved reise/opphold som ikke debetkortet har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå