Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har hatt en diskusjon idag om hvor vidt jeg er kostbar «i drift». Og han konkluderer med at jeg har dyre vaner når det kommer til kosmetikk osv. Hva må dere ha i baderomshyllen til hverdags damer? Her er en liste over mine «must haves»:

•Obagi ansiktsrens

•Obagi te pads

•Obagi glycogent

•Obagi retamax

•Sminke (billige merker: foundation, concealer, maskara, rouge)

•Hårolje, SP luxe oil og hårspray.

•Dusj såpe, høvel og skrubbehanske.

Jeg innrømmer at Obagi produktene er dyre ved innkjøp, men de varer et halvt år minst. Og jeg slipper bomkjøp av andre produkter.

Anonymkode: cf99d...761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger egentlig bare barberhøvel og barberskum

Skrevet

Nei det vil jeg ikke si. Jeg bruker noen dyr hudpleie og mye middels dyre sminke produkter. Så lenge du har råd til det ser jeg ikke problemet😊

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Gent82 skrev:

Man trenger egentlig bare barberhøvel og barberskum

Noen er mer opptatt av velvære og utseende enn andre. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Noen er mer opptatt av velvære og utseende enn andre. 

Sykelig opptatt kanskje? Blir fortsatt spurt om leg på polet. Er 36. I i didnt do nuffin..

Skrevet
1 minutt siden, Gent82 skrev:

Sykelig opptatt kanskje? Blir fortsatt spurt om leg på polet. Er 36. I i didnt do nuffin..

Stort sett forskjell på hva en mann og en kvinne bruker av velværeprodukter også. 

• Liker 1
Skrevet

Tannbørste, tannkrem, fluorskyllevann, barberhøvel, hårbørste, shampoo og balsam (én billig og én rådyr frisørshampo som jeg skifter mellom), billig dusjsåpe eller bare såpestykke, dyr/god neglelakk, neglelakkfjerner, dyr/god fuktighetskrem som jeg sjeldent bruker.

Anonymkode: 06cea...a3a

Skrevet

Han har sikkert en dyr vane han også? En eller annen hobby? 

Skrevet

Jeg bruker så lite som mulig. Er ikke opptatt av å sminke meg eller dolle meg opp.

Anonymkode: bb272...33a

• Liker 1
Skrevet

Billige produkter: sjampoo, balsam, kroppssåpe, skrubb og ansiktsrens

Dyrere produkter: hudkrem (må ha en litt dyrere pga allergi og eksem i ansiktet), sminken min (primer, foundation, mascara osv), parfyme (varer evig), hårolje (varer også evig)

Jeg bruker veldig lite av sminken min (er sparsom), og har den sikkert i 7-8 mnd før jeg må ha nytt. Å bruke tusenvis på dette gjør jeg heller ikke. Det dyreste er foundation i meget blek farge som ikke finnes i andre merker. Hadde kjøpt en billigere om jeg ikke var så sinnsykt blek. 

Anonymkode: 09026...329

Skrevet

Bruker du så mye til ansiktet fordi du MÅ, eller fordi du føler at det er bra? 

Jeg bruker ansiktsrens fra Lush, 100% ren aragan OIL(varer i 6 mnd) i ansiktet om natten, og en ansiktskrem om dagen, jeg ikke husker navnet på. (300 kr, varer i 6-9 mnd, kan også brukes som primer). I dusjen bruker jeg shampo fra KMS og dusjsåpe fra Rituals.

Dette er ikke produkter jeg kjøper hver mnd, heller hver 3-6 mnd.

Ellers bruker jeg fast en foundation fra Estee Lauder, og ellers "vanlig butikk" sminke :) ...

Anonymkode: c3ec9...06a

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Billige produkter: sjampoo, balsam, kroppssåpe, skrubb og ansiktsrens

Dyrere produkter: hudkrem (må ha en litt dyrere pga allergi og eksem i ansiktet), sminken min (primer, foundation, mascara osv), parfyme (varer evig), hårolje (varer også evig)

Jeg bruker veldig lite av sminken min (er sparsom), og har den sikkert i 7-8 mnd før jeg må ha nytt. Å bruke tusenvis på dette gjør jeg heller ikke. Det dyreste er foundation i meget blek farge som ikke finnes i andre merker. Hadde kjøpt en billigere om jeg ikke var så sinnsykt blek. 

Anonymkode: 09026...329

Hvilken foundation bruker du? Jeg syns mange av de dyre er dårlige på lyse nyanser, derfor jeg spør☺️

Endret av Nerine_
Skrevet

Nei! Nå trodde jeg jeg skulle klikke meg inn på en liste av utgifter til hudpleiesalong hver uke, neglesalong annenhver uke, vippeextensions hver tredje uke, frisør en gang i måneden, botox annenhver måned, fillers hver fjerde måned osv!

De fleste damer har vel 5-10 hudpleie produkter , 10-20 sminkeprodukter (og dobbelt så mange i en skuff som ikke brukes hver dag) og flere sjampo og balsamflasker og hårkurer. D

Anonymkode: 3e9f5...04f

• Liker 2
Skrevet

Virker helt normalt for meg. Personlig bruker jeg ikke sminke, kun ansiktskrem. Har epilator, så ingen barberingsprodukter og vanlig sjampoo/balsam. Men de fleste venninnene mine bruker en formue på dyre hudprodukter, rens, sminke. Også er det produkter til kroppen, til håret, til negler. De striper/farger håret og klipper annenhver uke, tar steindyre hudbehandlinger hos klinikker og går regelmessig til neglsalong. Men så lenge du føler deg bra og det ikke påvirker økonomien særlig så er det vel ingenting galt i det? 

Anonymkode: f3acd...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...