AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #1 Skrevet 13. oktober 2018 Har en liten en her på 3 uker som «grynter» og høres hes ut når hun gråter og hoster. Er med andre ord blitt forkjølet. Spør fordi hun er så liten - er det «farlig»? Er det noe spesielt jeg bør tenke på nå i og med at hun er så liten? Anonymkode: 0fddf...e2f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #2 Skrevet 13. oktober 2018 Jeg ville ringt legevakten og hørt når hun er så liten. Eller du kan vel fremdeles ringe føden? Du kan nok dryppe med saltvann for å holde nesen oppe og passe på at du får i henne nok melk. Om hun har feber er det uansett legevaktgrunn med en gang pga alder. God bedring! Anonymkode: 1e8bd...98c
Frostrose Skrevet 13. oktober 2018 #3 Skrevet 13. oktober 2018 Vi fikk tips om morsmelk i nesen. Det hjalp utrolig godt på vår lille. Hun var omtrent på samme alder da hun ble så tett at vi var redd hun skulle slutte å puste. Vi ringte legevakten, som ba oss prøve morsmelk. Mens jeg holdt på med det, skulle far hente saltvann i tilfelle det ikke gikk. Vi fikk også beskjed om at babyer vil begynne å puste med munnen om de ikke får nok luft gjennom nesen. Hev enden på sengen med 15 cm. Ring legevakten om du er bekymret eller lurer på noe.
Gjest nicecar Skrevet 13. oktober 2018 #4 Skrevet 13. oktober 2018 Ønsker den lille babyen god bedring ❤️
Gjest BearMama Skrevet 14. oktober 2018 #5 Skrevet 14. oktober 2018 7 timer siden, Frostrose skrev: Vi fikk tips om morsmelk i nesen. Det hjalp utrolig godt på vår lille. Hun var omtrent på samme alder da hun ble så tett at vi var redd hun skulle slutte å puste. Vi ringte legevakten, som ba oss prøve morsmelk. Mens jeg holdt på med det, skulle far hente saltvann i tilfelle det ikke gikk. Vi fikk også beskjed om at babyer vil begynne å puste med munnen om de ikke får nok luft gjennom nesen. Hev enden på sengen med 15 cm. Ring legevakten om du er bekymret eller lurer på noe. Morsmelk kan også forverre det. Bare så det er nevnt. Vi brukte saltvann og sånn liten babynesesuger. For hostingen er trikset og dele en løk, legge den i vann og ved hodetsiden til barnet(sykt nok hjelper det!) Hev hodesiden som en nevner. Så lenge babyen har nok våte bleier og spiser nok og ikke får feber så hadde jeg ikke bekymret meg. Men får babyen feber eller ikke har minst 6 tunge og våte tissebleier så ringer du legen.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #6 Skrevet 14. oktober 2018 1 time siden, BearMama skrev: Morsmelk kan også forverre det. Bare så det er nevnt. Vi brukte saltvann og sånn liten babynesesuger. For hostingen er trikset og dele en løk, legge den i vann og ved hodetsiden til barnet(sykt nok hjelper det!) Hev hodesiden som en nevner. Så lenge babyen har nok våte bleier og spiser nok og ikke får feber så hadde jeg ikke bekymret meg. Men får babyen feber eller ikke har minst 6 tunge og våte tissebleier så ringer du legen. Min baby har aldri hatt 6 tunge, våte tissebleier på en dag, så vår lege ville fått det travelt. Anonymkode: 4013c...5bb
Gjest BearMama Skrevet 14. oktober 2018 #7 Skrevet 14. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min baby har aldri hatt 6 tunge, våte tissebleier på en dag, så vår lege ville fått det travelt. Anonymkode: 4013c...5bb Det som er anbefalt gjennom 1 døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå